کد خبر: ۱۳۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

بند خاکی شهرستان رستم آماده بهره برداری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: عملیات ساخت بند خاکی شهرستان رستم از بهمن ماه سال گذشته آغاز و در حال حاضر نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یکماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش شیرازه، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد: اعتبار اجرای طرح بند خاکی شهرستان رستم از محل صندوق توسعه ملی تأمین و تاکنون برای ساخت آن ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

منتصری تصریح کرد: این بند خاکی از مهمترین سدهای آبخیزداری فارس است که در سه کیلومتری مرکز شهرستان رستم و در بالادست شهر مصیری واقع شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: با تکمیل این بند خاکی ۵۰۰ هکتار از اراضی احیا و تعداد ۸۰۰ خانوار روستایی محدوده اطراف این پروژه نیز از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس میزان استحصال آب در هر بار سیلگیری این پروژه را ۱۶۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی با حجم خاک‌ریزی ۴۵ هزار متر مکعب و طول تاج آن ۱۰۰ متر ساخته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هدف از احداث این طرح را تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و ذخیره آب و نیز جلوگیری از هدر رفت روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و مهار سیلاب و هرزآب‌ها عنوان کرد.
بندهای خاکی شوسنی و ضامنی در ورودی شهر مصیری در شمال غرب استان و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان