کد خبر: ۱۳۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

کمیته پزشکی المپیک در شیراز راه اندازی شد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس گفت: کمیته پزشکی المپیک مطابق با استاندارهای کمیته بین‌المللی المپیک (Ioc) توسط این هیئت در شیراز راه اندازی شد.
کاوه باشتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اهداف راه‌اندازی این کمیته ارائه بالاترین سطح خدمات پزشکی ورزشی است،اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه برای دانش افزایی ورزشکاران نخبه از  برنامه‌های عملیاتی این کمیته است.
باشتی افزود: مکمل‌های ورزشی و آنتی دوپینگ، معرفی لیست ممنوعه، شرایط ورزشکاران در سفر، تطابق آب و هوایی و بهداشت خواب این ورزشکاران از موارد مهم دیگری هستند که کمیته پزشکی المپیک به جد به آن می‌پردازد.

این پزشک جراح المپیکی ایران با بیان اینکه  ورزشکاران نخبه‌ای که شانس انتخاب شدن برای المپیک 2020 را دارند و همچنین ورزشکاران اعزامی به المپیک می‌توانند از خدمات این کمیته بهره‌مند شون، افزود: . پایش سلامت کلی و سلامت ورزشی ورزشکاران دریافت کننده خدمات این کمیته از طریق معاینات دوره ‎ ای زمان بندی شده در فاصله زمانی با قیمانده تا المپیک 2020 از اهداف مدنظر است.

وی تصریح کرد: ارائه بالاترین استاندارد از خدمات پزشکی ورزشی از جمله پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، درمان صدمات ورزشی، تغذیه و روانشناسی ورزشی ،بازتوانی ورزشی و  سایر موارد به نخبگان ورزش در برنامه تعیین شده این کمیته قرار دارد.


نویسنده :
شیشه گر
برچسب ها: شیراز ، پزشکی ، کاوه بانشی
نظرات بینندگان