کد خبر: ۱۳۰۲۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
گزارش میدانی خبرنگار شیرازه از سرنخ هایی که منجر به شهادت امام جمعه کازرون شد؛

ماجرای هشدارهای قاتل در روز قبل از قتل!

شواهد نشان می دهد قاتل شهید خرسند رفتارهای مشکوک بسیاری را طی چند ماه گذشته انجام داده بوده اما کسی به وی مظنون نشده است!
به گزارش خبرنگار شیرازه، مراسم تشییع، تدفین و یادبود امام جمعه کازرون، شهید لیله القدر با حضور پرشور مردم داغدار کازرون و مسئولین شهرستان، استان، کشور و تعدادی از میهمانان خارجی در شهرستان کازرون با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد. 

در حاشیه این مراسم ها و در گفتگوی با مردم داغدار کازرون، نکته ای سوال برانگیز مطرح شد و آن، اینکه قاتل به همراه دو سه نفر دیگر بیش از یک هفته با لباس مبدل سوار بر اسب در شهر و بیشتر در اطراف حوزه علمیه صادقیه کازرون پرسه می زده و مردم  به دلیل سابقه و شناخت از وی و توهماتش جدی گرفته نمی شود و حتی از شب نوزدهم رمضان نیز منبری در میدان شهدا و مرکز این شهر تعبیه کرده بودند و علناً به تبلیغ علیه و برای حذف روحانیت می پرداخته اند. 

کارکنان دفتر امام جمعه نیز به این موضوع اشاره میکنند که ظاهراً قاتل هر از گاهی به اطراف حوزه می آمده و به طلاب توهین می کرده است.چندین بار هم از طرف دفتر امام جمعه به وی تذکراتی داده شده بود اما وی بی توجه به روال و شیوه خود ادامه میداده است.

یکی از شهروندان نیز که برای مراسم عروسی اش به آتلیه قاتل مراجعه کرده بوده، چند روز قبل از این حادثه تماسی از قاتل دریافت می کند که بیائید کارتان را تحویل بگیرید و پول را به حساب واریز کنید که پول لازمم؛ و پس از مراجعه به آتلیه، روز قبل از حادثه، قاتل می گوید "فردا اینجا خون ریخته می شود و عاشورائی بپا می شود. به فلانی( که او هم طلبه و معمم است) بگوئید نفر بعدی تویی."

موضوع آنقدر برای اهالی و حتی پلیس بی اهمیت و ناشی از توهمات ذهن بیمار این فرد قلمداد می شود و جدی گرفته نمی شود، با همه این اتفاقات، کسی به این فرد مظنون نمی شود و حتی پلیس و دستگاه های امنیتی هم وارد نشده و این افراد مشکوک را حتی زیر نظر نمی گیرند، که اگر حداقل زیرنظر گرفته می شدند، قطعاً شاهد چین اتفاق ناگوار و شهادت مظلومانه و غریبانه امام جمعه شهر کازرون نمی بودیم.

بصیرت افزایی برای جوانان مهمترین نکته در پیشگیری چنین وقایعی است

برای روشن شدن بیشتر موضوع خبرنگار شیرازه در ادامه تحقیقات خود با بعضی از مسئولین استان گفتگویی داشت. 

رحمانی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس در گفتگو با خبرنگار ما با اشه به اینکه "قطعاً مهمترین بحث در پیشگیری از بروز چین اتفاقاتی در شهرها، بحث بصیرت افزائی است تصریح کرد: امروز در جامعه و جهانی زندگی می کنیم که گروه های مختلف التقاطی و انحرافی، تبلیغات خود را به نحوی فریبنده انجام می دهند و تمرکزشان بر روی کسانی است که شناخت و معرفتی نسبت به آن مسئله ندارند. پس مردم بخصوص جوانان باید مبانی دین را به خوبی بشناسند و گول عناوین فریبنده و نیز فریب شبهات را نخورند و آگاهی خود را در این راستا ارتقا دهند.

رحمانی در در پاسخ به خبرنگار ما که مردم با بصیرت خود به پلیس اطلاع داده اند که افرادی با این هیبت در شهر پرسه می زنند؛ اما پلیس گفته که "اینها حالشان خوب نیست. ولشان کنید"؛ و وارد عمل نشده و این باعث بروز این اتفاق دردناک شده است؛ اظهار داشت: این مسئله در شهر و یا حتی کشور سابقه نداشته پس تجربه این کار نبوده است. اما قطعاً مواردی از این دست با مسئله پیش آمده، اگر مردم اطلاع دهند، پلیس و ماموران امنیتی با هوشیاری که در این رابطه کسب شد، وارد عمل می شوند و همکاری بیشتر مردم در این راستا نیاز ضروری است.

سرهنگ عبادی نژاد فرمانده نیروی انتظامی کازرون نیز به خبرنگار شیرازه عنوان کرد: نیروی انتظامی و حقیر از لحظه اول به عنوان اولین نفر بر بالین شهید خرسند حاضر بودیم و دستگیری قاتل نیز با توجه به سرعت عمل نیروهای انتظامی در کمترین زمان انجام گرفت.

دکتر شاهین محمدصادقی نماینده سابق کازرون در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام خرسند، ایشان را روحانی برجسته و توانمند و با سواد و متدین و ولایی دانست. 
وی حرکاتی امثال حرکت کوردلان برای شهادت امثال شهید خرسند، را محکوم کرد و گفت: گاهی افرادی نفهم بازیچه می شوند اما پشت پرده مهم است. اینها یا بازیچه مستقیم هستند و برای انجام همچین اعمالی امر گرفته اند، یا بازیچه غیرمستقیم هستند که شستشوی مغزی داده شده اند. 

محمدصادقی تأکید کرد: ما باید قدر ائمه جمعه و مسئولین دلسوز و روحانیت را بدانیم، اگر چه  ممکن است انسانهای مسئله دار هم میان مسئولین باشند، کسانی که مردم را فراموش کرده اند، اما امثال حجت الاسلام خرسند که همه زندگیشان برای مردم و کشور و انقلاب گذاشتند هم زیادند.

وی افزود: من آرزو می کنم که شرایط به گونه ای پیش رود زمینه برای رشد تفکر افرادی امثال این قاتل بیچاره مفلوک فراهم نشود. 
وی در مورد گزارشات مردمی به پلیس در مورد چرخیدن این افراد با هیبت خاص در شهر در روزهای منتهی به شهادت امام جمعه نیز گفت: گاهی اوقات ما به جای حمایت از پلیس، پلیس را مورد هجمه قرار می دهیم و یک آدم هتاک بی ادب، پلیس را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و حتی بعضی مسئولین کشور و جناح های سیاسی هم روی نگاه سیاسی‌شان از این فرد هتاک و خاطی و خلافکار حمایت می کنند.
نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پلیس باید اجازه داشته باشد که وظایف خود را انجام دهد. اگر پلیس هم آن زمان این افراد را دستگیر می کرد، عده ای می گفتند چرا اینها را دستگیر کرده اید، مگر سوار اسب شدن جرم است؟ 

وی معتقد است که قانون برای هر کسی باید اجرا شود و باید از پلیس حمایت کنیم که کارش را به خوبی انجام دهد.
حجت الاسلام مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات فارس هم ضایعه فقدان عالم انقلابی،شهید خرسند را به همه مردم استان فارس، به خصوص مردم ولایتمدار کازرون تسلیت گفت و اظهار داشت: انصافاً امروز یکی از روزهای سخت برای حوزه های علمیه، شبکه تبلیغ و روزهای نگران کننده برای ائمه جمعه ما، و یکی از روزهای دردناک برای دلسوزان انقلاب و نظام است. 

مهرابی تأکید کرد: امروز یکی از ارکان جبهه انقلاب را در استان از دست دادیم. اما خوش به حال این عزیز که در شب قدر به درجه رفیع شهادت رسید.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی فرماندار اسبق کازرون و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس هم اظهار داشت: اتفاقی که برای شهید خرسند پیش آمد، از منظرهای مختلف قابل بررسی است. اما آنچه که مسلم است، با توجه به شرایط و قرائن، اگر جنبه های پیشگیرانه در نظر گرفته شده بود، شاید این اتفاق نمی افتاد. 

وی با بیان اینکه البته این اتفاق از منظری هم قابل پیش بینی نبود؛ چون ایشان در میان مردم یک فرد خاکی و بدون تشریفات تردد می کرد، با مردم با مهربانی برخورد می کرد افزود: فرد ضارب هم سالیان سال در نزدیکی و همراهی و در یک فضای اعتمادی بوده است، اما بعضی اوقات غفلت هایی صورت می گیرد که باعث غافلگیری می شود. لذا امیدواریم که با تدابیر لازم در آینده شاهد همچین اتفاقاتی نباشیم.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام خرسند، امام جمعه کازرون، در تاریخ 7خرداد ماه، و شب بیست و سوم رمضان، پس از مراسم احیاء و در مراجعت به منزل، از سوی حمیدرضا درخشنده با ضربات عمیق چاقو به قلب، پهلو و ران، بر اثر جراحات وارده و خونریزی زیاد، دعوت حق را لبیک گفت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
0
قاتل و افرادی که او را تحریک کرده اند باید مجازات شوند
کسانی که در حفظ امنیت هم کوتاهی کرده اند باید پیگیری شود
به افکار عمومی و نظرات آنها توجه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
0
داستان بسیار زیبایی بود.