کد خبر: ۱۳۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

تشییع شهید خرسند یک مانور و بیعت با نظام بود و وفاداری مردم را نشان داد / شهید بیش از 10 سال با رهبری رفاقت داشت/دستگاه قضا باید حکمی بدهد تا چشم فتنه را در بیاورد

حجت‌الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز برای عرض تسلیت به دیدار خانواده شهید خرسند رفت.

 به گزارش شیرازه، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این دیدار گفت: تشییع شهید خرسند یک مانور و بیعت با نظام بود که  وفاداری مردم را نشان داد.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مردم‌داری شهید خرسند اظهار داشت: مردم کازرون او را دوست داشتند و او بزرگ‌ترها را پدر، هم سن‌ها را برادر و کوچک‌ترها را فرزند می‌پنداشت.

امام جمعه موقت تهران به پیام رهبری در پی شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و افزود: این پیام برای کسی بود که بیش از 10 سال با رهبری رفاقت داشت و تعابیر به کار رفته این رابطه نزدیک را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: امام جمعه شهید کازرون ولایت مدار بود و سخن از امام و رهبری از زبانش نمی‌افتاد.

خاتمی گفت: شهید خرسند با وجود اینکه می‌توانست در جایگاه‌های کلیدی کشور باشد اما تصمیم گرفت در شهرش باشد و با صلابت و تا آخر در کازورن ماند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام جمعه شهید کازرون خیلی آرام و خردورزانه، نگاه مصلحتانه به قضایا داشت و صبوری نکته بسیار مثبت وی بود.

 آیت الله خاتمی با برشمردن ویژگی‌های این شهید اظهار داشت: شهید خرسند فقط امام جمعه نبود بلکه فردی ارزشی در استان و کشور به شمار می‌آمد که عالم به زمان بود و خط را گم نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه فقید کازرون هم در عرصه جهاد نظامی هم در عرصه فرهنگی مجاهد بود، عنوان کرد: علم‌داران سه ویژگی صبور بودن، مواضع حق و بصیر بودن را دارند که این عالم این‌چنین بود.

تشییع شهید خرسند یک مانور و بیعت با نظام بود و وفاداری مردم را نشان /  بیش از 10 سال با رهبری رفاقت داشت/دستگاه قضا باید حکمی بدهد تا چشم فتنه را در بیاورد

امام جمعه موقت تهران خواستار جمع‌آوری مواضع انقلابی امام جمعه شهید کازرون شد و گفت: مجموع مواضع ایشان در طول یک دهه جمع آوری و به صورت کتاب منتشر شود.

وی با بیان اینکه شهید خرسند بیش از 10 سال خطبه‌های جمعه روشنگرانه بیان کرد، افزود: خستگی‌ناپذیر بودن ویژگی مهم این شهید بزرگوار بود.

 آیت الله خاتمی خواستار اشد مجازات برای قاتل شهید خرسند شد و گفت: مجموعه نظام در این قضیه مصمم است، نگذارند این خون هدر رود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی باید توجه کنند نسبت به کسانی که با لباس قاتل در شهر مانور می‌دهند پیگیر باشند چراکه امنیت زیرساختی‌ترین مسئله یک جامعه نمونه است.

وی گفت: دستگاه قضا باید حکمی بدهد تا چشم فتنه را در بیاورد و نظام این اقتدار را دارد.





نظرات بینندگان