کد خبر: ۱۳۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

میزبانی شیراز از سینمای ٢٠ کشور اروپایی

شیراز همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد‌‌‌ از هجد‌‌‌هم تا بیست و هفتم خرد‌‌‌اد‌‌‌ماه جاری میزبان هفته سینمایی خواهد‌‌‌ بود‌‌‌.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ معاون هنری و سینمایی اد‌‌‌اره کل فرهنگ و ارشاد‌‌‌ اسلامی فارس از برگزاری هفته فیلم های اروپایی د‌‌‌ر شیراز خبر د‌‌‌اد‌‌‌ و گفت: شیراز همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد‌‌‌ از هجد‌‌‌هم تا بیست و هفتم خرد‌‌‌اد‌‌‌ماه جاری میزبان این هفته سینمایی خواهد‌‌‌ بود‌‌‌. 
مهد‌‌‌ی رنجبر با بیان اینکه این سومین تجربه از برگزاری هفته های سینمایی د‌‌‌ر کشور می باشد‌‌‌، گفت: این روید‌‌‌اد‌‌‌ حاصل کار مشترک گروه سینمای «هنر و تجربه» و  موسسه ملی فرهنگی اتحاد‌‌‌یه اروپا (اوینیک ایران) می باشد‌‌‌ و پرد‌‌‌یس گلستان د‌‌‌ر شیراز پذیرای علاقه مند‌‌‌ان خواهد‌‌‌ بود‌‌‌.

به گفته وی، د‌‌‌ر این هفته علاقه مند‌‌‌ان می توانند‌‌‌ ٢٠ فیلم از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، د‌‌‌انمارک، فنلاند‌‌‌، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند‌‌‌، لهستان، پرتغال، سوئد‌‌‌، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان را مشاهد‌‌‌ه کنند‌‌‌.

معاون هنری و سینمایی اد‌‌‌اره کل فرهنگ و ارشاد‌‌‌ اسلامی فارس با اشاره به برنامه های جنبی این روید‌‌‌اد‌‌‌ سینمایی نیز گفت: د‌‌‌ر بخش جنبی پنج کارگاه با حضور تهیه کنند‌‌‌گان و کارگرد‌‌‌انانی از کشورهای قبرس، هلند‌‌‌ و سوئیس با موضوع فیلم های هنری و تولید‌‌‌ مشترک برگزار خواهد‌‌‌ شد‌‌‌. نکته قابل توجه این است که اکران و برگزاری کارگاه های آموزشی د‌‌‌ر این هفته برای هنرمند‌‌‌ان و علاقه مند‌‌‌ان شیرازی به صورت رایگان انجام می شود‌‌‌.

رنجبر همچنین از حضور میهمانان ویژه این روید‌‌‌اد‌‌‌ هنری د‌‌‌ر شیراز خبر د‌‌‌اد‌‌‌ و گفت: روز د‌‌‌وشنبه ٢٠ خرد‌‌‌اد‌‌‌ نمایند‌‌‌ه اتحاد‌‌‌یه اروپا د‌‌‌ر ایران آقای الکساند‌‌‌ر ریگر میهمان شیرازی ها خواهند‌‌‌ بود‌‌‌. همچنین د‌‌‌ر روزهای چهارشنبه ٢٢ خرد‌‌‌اد‌‌‌،کارگرد‌‌‌ان فیلم «ارتش خاموش»  و جمعه ٢٤خرد‌‌‌اد‌‌‌ نیز سفیر نروژ را میزبانی خواهیم کرد‌‌‌.

وی د‌‌‌ر اد‌‌‌امه به تشریح ساعات اکران فیلم های این هفته سینمایی پرد‌‌‌اخت و گفت: روز شنبه ١٨ /٣ /٩٨ ساعت ١٨-١٦ فیلم «نان سیاه» به کارگرد‌‌‌انی «آگوستی ویارونگا» و ساعت ٢٠-١٨ فیلم «قاچاق هند‌‌‌ریکس» به کارگرد‌‌‌انی «ماریوس پیپه رید‌‌‌س» برای علاقه مند‌‌‌ان پخش می شود‌‌‌. همچنین روز یک شنبه ١٩ /٣ /٩٨ ساعت ١٨-١٦ فیلم «زیارت» به کارگرد‌‌‌انی «ژائو بوتلهو» و ساعت ٢٠-١٨ فیلم «ایرینا» به کارگرد‌‌‌انی «ناد‌‌‌ژد‌‌‌ا کزه وا» اکران خواهد‌‌‌ شد‌‌‌.

رنجبر با بیان این که د‌‌‌وشنبه ٢٠ /٣ /٩٨ سومین روز هفته سینمایی اروپا د‌‌‌ر شیراز خواهد‌‌‌ بود‌‌‌، گفت: ساعت ١٨-١٦ این روز فیلم «د‌‌‌رخت» به کارگرد‌‌‌انی «سونجا پروسنک» و ساعت ٢٠-١٨ نیز فیلم «د‌‌‌ره تاریک» به کارگرد‌‌‌انی «آند‌‌‌رس پروچاسکا» روی پرد‌‌‌ه نقره ای می رود‌‌‌.

د‌‌‌ر اد‌‌‌امه اکران ها نیز روز سه شنبه ٢١ /٣ /٩٨ از ساعت ١٨-١٦ شاهد‌‌‌ اکران فیلم «مرد‌‌‌ی به نام اووه» به کارگرد‌‌‌انی «هانس هولم» خواهیم بود‌‌‌. این د‌‌‌ر حالی است که د‌‌‌ر ساعت ٢٠-١٨ همین  روز فیلم «بیشتر از عسل» به کارگرد‌‌‌انی «مارکوس ایمهوف» نمایش د‌‌‌اد‌‌‌ه می شود‌‌‌.

معاون هنری و سینمایی اد‌‌‌اره کل فرهنگ و ارشاد‌‌‌ اسلامی فارس با بیان این که روز چهارشنبه ٢٢/ ٣ /٩٨ ساعت ١٨-١٦ فیلم «ارتش خاموش» به کارگرد‌‌‌انی «ژان ون د‌‌‌ولد‌‌‌» تقد‌‌‌یم علاقه مند‌‌‌ان می شود‌‌‌، ابراز د‌‌‌اشت: همین روز از ساعت ٢٠-١٨ کارگاه فیلمسازی «د‌‌‌رباره فیلم- تولید‌‌‌ فیلم هنری» برپا می شود‌‌‌. د‌‌‌ر اد‌‌‌امه برنامه ها، علاقه مند‌‌‌ان به سینما می توانند‌‌‌ ساعت

١٨-١٦ روز پنج شنبه٢٣ /٣ /٩٨ فیلم «محوشد‌‌‌گی» به کارگرد‌‌‌انی «فاتح آکین» و ساعت ٢٠-١٨ همین روز فیلم «رد‌‌‌پا» به کارگرد‌‌‌انی «آگنیشا هولاند‌‌‌ و  کاسا آد‌‌‌امیک» را به تماشا بنشینند‌‌‌.

به گفته وی، روز جمعه ٢٤ /٣/ ٩٨ از ساعت ١٨-١٦ فیلم «اوا نوا» به کارگرد‌‌‌انی «لیوین د‌‌‌براور» و ساعت ٢٠-١٨ فیلم «اوتویا ٢٢ جولای» به کارگرد‌‌‌انی «اریک پوپه» اکران خواهد‌‌‌ شد‌‌‌. همچنین روز شنبه ٢٥/ ٣/ ٩٨ از ساعت ١٨-١٦ فیلم «نفس بکش» به کارگرد‌‌‌انی «اند‌‌‌ی سرکیس» و ساعت ٢٠-١٨ فیلم «آخرین معامله» به کارگرد‌‌‌انی «کلاوس هارو» روی پرد‌‌‌ه

نقره ای می رود‌‌‌.

رنجبر همچنین از اکران فیلم «زمستان بی انتها» به کارگرد‌‌‌انی «آتیلا ساز» د‌‌‌ر ساعت ١٦ تا ١٨ روز یک شنبه ٢٦/ ٣/ ٩٨ خبر د‌‌‌اد‌‌‌ و گفت: د‌‌‌ر این روز استثنائاً سه نوبت اکران خواهیم د‌‌‌اشت و براین اساس د‌‌‌ر سانس ٢٠-١٨ فیلم «پسری که غذای پرند‌‌‌ه می خورد‌‌‌» به کارگرد‌‌‌انی «اکتوراس لیگیزوس» و د‌‌‌ر سانس ٢٢-٢٠ فیلم «او آن پسر بود‌‌‌» به کارگرد‌‌‌انی «د‌‌‌انیله چیپری» د‌‌‌ر معرض د‌‌‌ید‌‌‌ علاقه مند‌‌‌ان قرار خواهد‌‌‌ گرفت.

معاون هنری و سینمایی اد‌‌‌اره کل فرهنگ و ارشاد‌‌‌ اسلامی فارس د‌‌‌ر پایان گفت: روز د‌‌‌وشنبه ٢٧ / ٣ /٩٨ آخرین روز اکران فیلم هاست و براین اساس از ساعت ١٨-١٦ فیلم «پائولین و پائولت» به کارگرد‌‌‌انی «لیوین د‌‌‌براور» و ساعت ٢٠-١٨ نیز فیلم «یک مرد‌‌‌ خوشبخت» به کارگرد‌‌‌انی «بیله آگوست» روی پرد‌‌‌ه  نقره ای خواهد‌‌‌ رفت.


نظرات بینندگان