کد خبر: ۱۳۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت امام راحل؛

امام خمینی(ره) با مردم صادق بود / انتخاب ترامپ نشانه افول سیاسی آمریکاست/ مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امام خمینی (ره) طرفدار و حامی مظلومان بود،امام راحل با مردم صادق بود. ایشان با مردم همان‌طوری سخن می‌گفت که احساس قلبی او بود.

 امام شجاع، با حکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزگار، دلبسته به خدای بزرگ بود/ مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند

   به گزارش شیرازه، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای لحظاتی پیش در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: امروز درست ۳۰ سال از آن روز سخت و تاریخی می‌گذرد. ۳۰ سال از فراق امام بزرگوار و محبوبمان. ۳۰ سال از آن وداع تاریخی و بدرقه باشکوه و بی‌نظیر که مردم از امام عزیزشان انجام دادند، می‌گرد.

ایشان عنوان کردند: در این ۳۰ سال تلاش‌های زیادی صورت گرفته برای این‌که نام امام کم‌رنگ شود. شیطنت‌های زیادی صورت گرفته است برای این‌که اصول، فکر و راه امام خمینی(ره) در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود. سعی شده جاذبه بی‌نظیر امام بزرگوارمان کاهش پیدا کند.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: ۳۰ سال است از طرف گوناگون و بعضاً افراد غافل این تلاش‌ها صورت می‌گیرد. اما واقعیت تماماً برعکس خواسته مخالفان جریان پیدا کرده است. واقعیت این است که جاذبه امام نه فقط کاسته نشده بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده و یک نشانه آن همین اجتماع عظیم و پرشور امروز است.

ایشان فرمودند: در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟ جاذبه امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه دیدند. امام بزرگوار ما ۴۰ سال پیش روز قدس را ابداع کرد و امسال در بیش از ۱۰۰ کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد. روز قدس بعد از ۴۰ سال کهنه نشده است.

 امام شجاع، با حکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزگار، دلبسته به خدای بزرگ بود/ مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند

مسئله قدس به‌وسیله بطن مردم در ۱۰۰ کشور مطرح شده است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشتند: در حالی که سیاست‌های استکباری آمریکا سعی‌شان این است که مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند، در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما موجب می‌شود که مسئله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور مطرح بشود. نه به‌وسیله دولتمردان و سخنرانان سیاسی بلکه به وسیله بطن مردم. این نشانه امام است که بعد از ۳۰ سال از وفات امام هنوز وجود دارد.

ایشان فرمودند: فرصت را مغتنم می‌شمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل به خاطر حضور پرشکوه و آبرومند در روز قدس تشکر می‌کنم. مردم حقیقتاً در عمل به توصیه امام کوتاهی نکرده و نمی‌کنند.

رهبر معظم انقلاب با بیان این سئوال که سر این جاذبه بی‌نظیر اما بزرگوار ناشی از چیست؟ ، بیان فرمودند: امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود و در اصل خداوند به او داده بود. این مختصات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام انسانی شجاع، با حکمت، مدبر، پارسا و دلباخته به خداوند بزرگ بود. امام مردی ظلم‌ستیز بود و با ظلم کنار نمی‌آمد.

ایشان با بیان این‌که امام خمینی(ره) طرفدار و حامی مظلومان بود، بیان داشتند: امام خمینی(ره) با مردم صادق بود. ایشان با مردم همان‌طوری سخن می‌گفت که احساس قلبی او بود. امام خمینی (ره) از یک کار بزرگ که فراقت پیدا می‌کرد به کار بزرگ دیگری چشم می‌دوخت و اهل مجاهدت فی سبیل‌الله بود. این خصوصیات در امام مجتمع شده بود. هر کسی با این خصوصیات باشد دل‌ها به سمت او جذب می‌شود.

مقاومت امام خمینی(ره)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: این وعده الهی است و این محبت‌ها هم الهی است. یک خصوصیت از خصوصیات امام است که امروز می‌خواهم درباره آن صحبت کنم و آن خصوصیت مقاومت است.

ایشان فرمودند: آن چیزی که امام خمینی(ره) را در یک مکتب و اندیشه و تفکر مطرح کرد، بیشتر خصوصیت ایستادگی، مقاومت و عدم تسلیم در برابر مشکلات و موانع بود. امام در برابر طاغوت‌ها مقاومتش را به رخ همه دنیا کشید. چه طاغوت داخل در دوران مبارزات و چه طاعوت خارج. بعد از پیروزی انقلاب نیز فشارها بر امام همه جانبه‌تر بر امام وارد شد اما امام اصل ایستادگی را از دست نداد و مقاومت کرد.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: امام راحل حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن را با همین ایستادگی خود معنا کرد. تهدید و تطمیع و فریب در امام خمینی(ره) اثر نگذاشت. دشمنان به همه این امور متوسل شدند اما در امام (ره) اثر نمی‌گذاشت. مهم این است که تلاش دشمن نمی‌توانست دستگاه محاسباتی امام را به هم بریزد.

ایشان تاکید کردند: حرف امام خمینی(ره) چی بود که بر آن حرف ایستادگی می‌کرد؟ ، حرف امام حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر زندگی مردم بود. بعد از آن‌که امام بر موانع غلبه پیدا کند و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل بدهد اعلام کرد که ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم. این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنی‌ها با امام شروع شد. در دهه اول یک‌جور و بعد از رحلت ایشان در این دو سه اخیر هم یک جور دیگر. امام در برابر این تهاجم خباثت‌آلود فکر مقاومت و ایستادگی را پایه‌گذاری و به‌عنوان یک راه به مردم و مسئولان کشور معرفی کرد.

ایشان تاکید کردند: این مقاومت به تدریج از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت. نه این‌که ما بخواهیم این عنوان مقاومت را صادر کنیم. برخی از سیاسیون اعتراض می‌کنند که چرا می‌خواهید انقلاب را صادر کنید؟ ، ما انقلاب را صادر نمی‌کنیم بلکه انقلاب یک راه و روش است.

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: مگر ما به کشورهایی که روز قدس امسال راهپیمایی کردند گفتیم که بیایید و راهپیمایی کنید؟ ، خیر خودشان آمدند و شرکت کردند. همین شکست‌هایی که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر داشتند محصول مقاومت گروه‌های مقاومت است.

 امام شجاع، با حکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزگار، دلبسته به خدای بزرگ بود/ مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند

جبهه مقاومت امروز یک جبهه قوی است
ایشان با بیان این‌که جبهه مقاومت امروز یک جبهه قوی است، خاطرنشان کردند: یک چهره تحلیل‌گر معروف آمریکایی می‌گوید که یکی از علل اصلی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را پیش گرفت و بر مشکلات فائق آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن‌ها می‌خواهند ما به‌عنوان تسلیم دست‌های خود را بالا ببریم و ما چون این کار را نمی‌کنیم دشمنی آن‌ها بیشتر می‌شود. امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. امام مقاومت را از روی هیجان‌زدگی و احساسات زودگذر انتخاب نکرد بلکه پشتوانه انتخاب مقاومت یک پشتوانه منطقی، عقلانی و دینی است. پشت ایستادگی امام منطق و ایستادگی وجود دارد.

ایشان گفتند: مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تحمیل و زورگویی است. هر ملتی که برای شرف و هویت خود بجنگد مقاوم است‌. مقاومت برخلاف تسلیم موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود. وقتی که دشمن به شما زور می‌گوید، اگر شما یک قدم عقب‌تر بروید او یک قدم جلوتر می‌آید.

رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند: خود ما هم همین‌طوری هستیم. تجربه ما در جمهوری اسلامی نیز همین را نشان می‌دهد. به طور کلی هر جایی که ایستادگی کردیم توانستیم پیش برویم و هر جایی که تسلیم شدیم و طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم.

مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم در برابر دشمن بسیار بیشتر است
ایشان عنوان کردند: البته مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم در براب دشمن بسیار بیشتر است. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسلیم بود و می‌ترسید. هم پول می‌داد، هم نفت می‌داد، هم باج می‌داد و هم توسری می‌خورد. امروز دولت سعودی هم همین‌گونه است. نفت و دلار می‌دهد و در مقابل توهین هم می‌شنود و به او گاو شیرده می‌گویند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: خداوند متعال در آیات مکرر قرآن وعده داده که اهل حق پیروز نهایی‌اند. ممکن است که قربانی بدهند اما در نهایت شکست نمی‌خورند. آیات متعدد دیگری هم داریم که خداوند وعده پیروزی برای مقاومت را داده‌اند.

ایشان تاکید کردند: مقاومت یک امر ممکن است؛ درست در مقابل تبلیغ کسانی که می‌گویند سازش کنیم. خطای بزرگ این است که کسی تصور کند که نمی‌شود در مقابل گردن کلفت‌های عالم نمی‌شود ایستادگی کرد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: الان هم ما داریم که زیر کسوت روشنفکری در روزنامه، کتاب و سخنرانی این‌طور القاء می‌کنند که نمی‌شود در مقابل این‌ها ایستادگی کرد و باید به آن‌ها سواری داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان فرمودند: این نگرش ما نمی‌توانیم ناشی از خطای محاسباتی است. خطای محاسباتی ناشی از این است که ما عوامل این قضیه را درست نبینیم. خطای محاسباتی از اینجا شروع می‌شود که ما جبهه خودمان و جبهه دشمن را نشناسیم.

 

نظرات بینندگان