کد خبر: ۱۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
آیت الله فاطمی در شیراز:

شعار عدالت کافی نیست و باید در عمل اجرا شود/ حجت‌الاسلام خرسند همیشه می گفتند برای من دعای شهادت کنید

آیت الله سید احمد فاطمی گفت: مسئولان شرافتمندانه خود را امانت دار امام و صدها هزار شهید بدانند و با آنان پیمان ناگسستنی اجرای عدالت ببندند.

به گزارش شیرازه، امروز ۱۴خرداد مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند،امام جمعه کازرون در حرم سید علاءالدین حسین علیه السلام با حضور پرشور مردم ولایتمدار فارس برگزار شد.

شعار عدالت کافی نیست و باید در عمل اجرا شود/ حجت‌الاسلام خرسند همیشه می گفتند برای من دعای شهادت کنید


آیت الله احمد فاطمی در این مراسم گفت: پس از افشاگری های حضرت امام رحمه الله علیه ایشان ۱۵ سال دور از کشور در تبعید بودند. ملت شبانه روزی تلاش کردند تا این انقلاب به لطف الهی و به رهبری ایشان به حرکت در آمد و به پیروزی رسید.

مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: از شهید مطهری می پرسند حضرت امام را چگونه می بینید و ایشان ۴ ویژگی حضرت امام را برشمردند و گفتند حضرت امام خمینی به تمام معنا یک انسان خداپرست بود که همیشه توکل بر خدا داشت و به یاری و حمایت خداوند امیدوار بود. دیدگاه ایشان مبارزه با ظلم، ستم، طاغوت و حمایت از معصومین بود و در این مسیر به هدف خود ایمان کامل داشت.

آیت الله فاطمی ویژگی دیگر حضرت امام را ایمان به ملت ایران عنوان و اظهار کرد: امام خمینی به جهاد، صلابت، صفا، شجاعت و ایثارگری ملت ایران ایمان داشتند. همچنین در زندگی خود با ایمان بودند و تا آخرین نفس در برابر تمام قدرت‌های جهانی بدون شک و ترس ایستادگی کرد و خدا نیز او را یاری نمود.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی وقتی کشورهای خود فروخته منطقه، ایران را بمباران کردند برخی را ترس و وحشت فرا گرفت اما حضرت امام با صلابت و شجاعت می فرمایند آنچنان ملت ایران به صدام سیلی خواهد زد که از جای خود نتواند حرکت کند.

آیت الله فاطمی با بیان اینکه امام با شجاعت حماسه حسینی خود را خوب آغاز کرد و تا آخرین لحظه زندگی خوب ادامه داد، گفت: در چنین جلساتی مردم و مسئولین کشور که در سطوح مختلف مسئولیت دارند، باید با روح امام و خلف صالح ایشان بیعت کنند که امانت‌دار خوبی باشند.

وی خدمت به مردم، استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و فساد، اجرای عدالت و رعایت دستورات اسلام را از اهداف امام برشمرد و افزود: باید کارگزاران دولتی در هر مسئولیتی که قرار دارند، شرافتمندانه خود را امانت دار امام و صدها هزار شهیدی بدانند که در راه احیاء اسلام به شهادت رسیده اند. باید مسئولان نظام پیمان ناگسستنی اجرای عدالت را با روح امام و جانشین ایشان ببندند و وفای به عهد نیز کنند.

آیت الله فاطمی با بیان اینکه شعار عدالت کافی نیست و باید در عمل عدالت اجرا شود، گفت: هدف اصلی همه انبیاء، قرآن و انقلاب اجرای عدالت بود و اکنون برقراری عدالت مطالبه اصلی مقام معظم رهبری و مردم است.

مدرس حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از عملکرد شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری که در دیدار با مسئولان مختلف نظام بر آن تاکید می کنند، رسیدگی به مشکلات مردم و خدمت به آنان است.

آیت الله فاطمی در بخش پایانی سخنان خود از شهید خرسند به نیکی یاد کرد و گفت: حجت‌الاسلام خرسند همیشه می گفتند برای من دعای شهادت کنید، حیف است که انسان به مرگ طبیعی از دنیا برود. ایشان انسانی با صفا، ارزشمند و شجاع بود و همیشه در خط مقدم حضور داشت. ردای شهادت در شب بیست و سوم ماه رمضان زیبنده ایشان بود.
انتهای پیام/


برچسب ها: فاطمی ، امام خمینی ، عدالت
نظرات بینندگان