کد خبر: ۱۳۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

آمریکا قابل اعتماد نیست/ شرایط مقاومت را در کشور داریم

علی اکبری با اشاره به شرایط موجود تصریح کرد: دو انتخاب بیشتر نداریم، یا مذاکره باید داشته باشیم و یا اینکه راه مقاومت و ایستادگی را انتخاب کنیم.
به گزارش شیرازه؛ رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام راحل و با حضور عموم مردم برگزار شد، به ذکر نکات و مسائلی پیرامون مقاومت و ایستادگی ملت برابر زورگویی ها و قدرت های دنیا و مذاکره با کشورهای دیگر پرداختند.
به همین منظور علی اکبری؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درمورد صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مقاومت راه منطقی عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرت هاست، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی یک امر طبیعی در برابر زیاده خواهی ها می باشد، خواه این زیاده خواهی از سوی فردی به فرد دیگری باشد و چه خواه در سطحی کلان تر و از سوی کشوری به کشور دیگر.
وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود تصریح کرد: دو انتخاب بیشتر نداریم، یا مذاکره باید داشته باشیم و یا اینکه راه مقاومت و ایستادگی را انتخاب کنیم.
نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی درخصوص استراتژی کشور گفت: استراتژی کشورمان در حال حاضر مقاومت و ایستادگی می باشد و خودمان این راه را برای ادامه مسیر انتخاب کرده ایم.
وی با اشاره به هزینه های راه مقاومت بیان کرد: ممکن است که در راه مقاومت و ایستادگی هزینه هایی نیز برای ما داشته باشد و یا بعد از آن به وجود آید اما هر کاری تاوانی دارد که می بایست آن تاوان پرداخت شده و هزینه ها را بدهیم.
علی اکبری همچنین اضافه کرد: به نظر بنده هزینه هایی که در راه مقاومت و ایستادگی به کشور ما تحمیل و وارد می شود را باید به نحوی سرشکن کرد تا فشارها تنها بر قشر خاصی وارد نشود.
وی همه مردم را به مقاومت در برابر دشمنان دعوت کرد و عنوان داشت: راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن استراتژی امروز کشور ماست که می بایست همگان از آن تبعیت کنند.
عضو مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا ایران اسلامی راه مقاومت را برگزیده است، عنوان کرد: اگر مقاومت را سیاست کشور قرار ندهیم، مجبور به مذاکره خواهیم بود و گزینه ای جز این دو مورد در دسترس نخواهد بود.
وی با اشاره به نتایج و ماحصل های مذاکره و تمرکز بر معامله با کشورهای دشمن به ویژه آمریکا تصریح کرد: یک معاهده بین المللی به نام برجام میان تعدادی از کشورهای جهان پس از سال ها گفتگو، سرانجام به امضا همگان رسید که می بایست از سوی همه عملی می شد اما به یکباره می بینیم که کمی بعد از آن شاهد خروج یک طرفه و یک جانبه کشور آمریکا از آن قرارداد بین المللی هستیم، پس از این اتفاق چه اطمینان و چه تعهدی وجود دارد که مجدد بر سر میز مذاکره بنشینیم و گفتگو با آن ها داشته باشیم؟!
علی اکبری ادامه داد: فردا روزی پس از مذاکره مجدد هر آن احتمال دارد که آمریکا به زیر تعهدات خود زده و باز بدعهدی کند و اصلا به آمریکا نمی توان اعتماد کرد.
وی مذاکره در شرایط کنونی را ناممکن دانست و اضافه کرد: در شرایطی که آمریکایی ها بحث براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مطرح می کنند، چگونه می توان با آن ها مذاکره کرد؟!
نماینده شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کشور ایران در حال حاضر شرایط لازم برای تداوم ایستادگی و مقاومت را دارد، اذعان داشت: شرایط لازم برای ایستادگی و مقاومت را باید ایجاد کرد که یکی از آن ها ایجاد اعتمادسازی میان مردم جامعه می باشد.
وی در پایان به منظور ایجاد شرایط مقاومت و ایستادگی گفت: همه عناصر جامعه باید پذیرفته شوند، نیاز به فرهنگ سازی در این خصوص داریم و مشارکت همه آحاد و اقشار مردم را برای ایستادگی و مقاومت نیاز داریم.
نظرات بینندگان