کد خبر: ۱۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
آیت الله دژکام:

مدیران عاقلانه و با برنامه حرکت کنند/ نباید به ظالم رای داد

امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نمازجمعه با توجه به آیات قرآن و احادیث اذعان نمود: نباید خلاف رضا خدا رای داد و حق نداریم به ظالم، دزد و امثال این ها رای بدهیم چون با خدا مخالفت میکنیم، حق رای با همه است به شرطی که در چارچوب دستور خدا باشد.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام  در خطبه های امروز نماز جمعه شهر شیراز ضمن اشاره به اینکه روز جمعه، روز یادآوری و توجه به معنویت است افزود: اگر اخلاص در نیت انسان آمد معنویت پیدا می کند و امام علی (ع) می فرمایند: علت سلامتی نفس و اخلاص در دو جهت است یک جهت مربوط به آگاهی های ما می شود بدین معنی که هرکس خدا را درست بشناسد خالص میشود و هرکس مخلصانه کار نمی کند یقینا خدا شناسی اش درست نیست، جهت دیگر هم تمرین است که باید نفس را برای کار کردن برای خدا تمرین داد.

وی در ادامه افزود: اگر کسی یقین داشته باشد مخلص میشود و یقین همان اعتقاد به این موضوع است که هیچ کس جز خدا کاره ای نیست و همه چیز به اذن و اراده خداوند است.

امام جمعه شیراز ترس بعضی ها از دشمنان و مخصوصا ترامپ را باور ضعیف آن ها به خداوند متعال دانست و با توجه به آیات قرآن تصریح کرد: بعضی ها که می گویند این ابر قدرت ها پول دارند، قدرت دارند و با کدخدا بسازیم همه چیز درست می شود این را بدانند که آن ها به اندازه پوست هسته خرما هم در عالم کاره ای نیستند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه نگاه ما باید در درون عرصه سیاسی کشور تغییر کند و با توجه به قانون اساسی همه حق رای دارند افزود: نباید خلاف رضا خدا رای داد و حق نداریم به ظالم، دزد و امثال این ها رای بدهیم چون با خدا مخالفت میکنیم، حق رای با همه است به شرطی که در چارچوب دستور خدا باشد.آن که رای می آورد باید توجه کند که قبل از رای گرفتن چاپلوسی نکند و بعد از رای گرفتن خدا را یادش نرود و اگر این باور ها نهادینه شود همه چیز درست می شود وگرنه همین است که الان در جامعه می بینیم.

وی افزود: از مسئولین این توقع را داریم که با برنامه حرکت کنند و در گزارش های خودشان نیاز ها و کمبود ها را هم لحاظ کنند، وقتی مردم ببینند قطعا دلگرم میشوند و اعتماد میکنند.

امام جمعه شیراز در خطاب به مردم : از اکنون برای انتخابات پایان سال آمده باشید و گول حرف های قشنگ و در باغ سبز را نخورید هر کس می آید حرف هایی می زند و رای می آورد این که نشد.حرف باید عالمانه، برنامه ریزی شده و با حساب و کتاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به 8 شوال سالروز تخریب بقا متبرکه و قبور ائمه اطهار(ع) باورهای غلط را نتیجه پیدایش هزاران فتنه در جهان اسلام دانست و گفت: وهابیت این باور های غلط و تفکر شیطانی را در جهان اسلام نشر می دهد که بقعه درست کردن برای بزرگان دین شرک است در صورتی که قبل از پیدایش این تفکر همه مسلمانان چه شیعه و سنی این قبور را اکرام و تکریم می کردند. این باور های غلط بود که امام علی (ع)، امام حسین(ع) و آیت الله خرسند را کشت و شهید کرد و باید نسبت به آن حساس باشم مجال به کسانی که تفکر اینچنینی دارند ندهیم که اگر فرصت پیدا کنند و مقابله نکنیم همه چیز را خراب میکنند. این بدعت را باید محکوم و با آن مقابله کرد.

امام جمعه شیراز به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در چند مراسم اخیر اشاره و برخورد ایشان را به مسائل موجود در کشور های اسلامی و منطقه یک برخورد عالمانه، حکیمانه و دقیق توصیف کرد و اضافه کرد اگر میخواهیم یاور رهبری باشیم باید اینگونه رفتار و برخورد را یاد بگیریم و سرلوحه کار خود قرار دهیم. وی ادامه داد: رهبری در مواجه با مشکلات آن را انکار نمی کنند ولی بعضی ها برای اینکه خود را طرفدار نظام نشان دهند مشکلات را انکار می کنند، باید گفت که نادیده گرفتن مشکل حل مشکل نیست و باید به دنبال راه حل باشیم.

آیت الله دژکام یکی ویژگی راه حل ها را شجاعانه بودن آن دانست و بیان نمود: کسی در دشمنی آمریکا با ملت ما شک ندارد، تحریم می کنند، میخواهد ما را بترساند تا به حرف او گوش دهیم نتیجه اش همین است دیگر ولی رهبر می گوید: اینکه مشکل درست ولی ما از او بترسیم خواب دیده است و راه حل باید امیدوارانه باشد و از رحمت اللهی نسبت به خودتان نا امید نشوید زیرا از نشانه کافران است.

نماینده ولی فقیه استان فارس در خطاب به سران استکبار: سران استکبار بدانند که این ملت، ملتی نیست که بخواهد از آن ها بترسد و محکم در مقابل هرچه آنها قیافه می گیرند می ایستد و این پیروزی با کسانی است که به خدا توکل می کنند.

گفتنی است سخنران پیش از خطبه های هفته آینده نماز جمعه یکی از مدیران جهاد کشاورزی استان فارس و میز خدمت شهرداری منطقه 2 شیراز نیز برپا می باشد.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان