کد خبر: ۱۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

مقابله با آمریکا موجب غرور و عزت ملی می شود/ آمریکا نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است

آیت الله علی اکبر کلانتری گفت: هم از نگاه منطق و هم از نگاه فطرت و عقلانی، یک ملت آگاه و با بصیرت باید در برابر زورگویان ایستادگی و مقاومت داشته باشد.
به گزارش شیرازه، آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد امسال و در مراسم بزرگداشت امام راحل در حرم مطهر ایشان و در توضیح علت اینکه چرا مقاومت راه منطقی، عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زورگویی و گردن کلفتی قدرت ها می باشد، عنوان کرد: دلیل اول این امر این است که در مقاومت و مقابله با زورگویان موجب عزت ملی برای نسل حال و آینده می شود و هرمقداری که یک ملت در برابر دشمنان خود ایستادگی بیشتری داشته باشند، برای نسل خود و نسل های بعدی افتخار، عزت و غرور همراه خواهد داشت و موجب افزایش شور و نشاط برای مردم آن در عرصه های گوناگون زندگی خواهد شد.

وی به آموزه های دینی اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در آموزه های دینی ما به طور مرتب بر جهاد و ایستادگی در برابر زورگویان تاکید شده است و اگر چه ما در حمله ابتدایی در بسیاری از موارد نهی شده ایم اما در امر دفاع تاکیدات فراوانی داریم.

آیت الله کلانتری در ادامه خاطر نشان کرد: در فرمایشات حضرت علی (ع) که در کتاب نهج البلاغه نیز آورده شده است، گفته شده که " به خدا سوگند که هیچ ملتی در درون خانه خود مورد هجمه دشمن واقع نشد مگر اینکه خوار و ذلیل گشت" که معنای این جمله این است که مسلمانان و ملت های شریف پیش از آن که دشمن به سراغ آن ها بیاید و در خارج از مرزهای خود در فکر مقابله با زورگویان و دشمنان باشند.

وی در توضیح دلیل دوم ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و قلدرها گفت: دلیل دوم این است که اگر در برابر زورگو مقاومت و ایستادگی صورت نگیرد، این اتفاق سبب جری شدن و افزایش قلدری آن زورگو خواهد شد که پیامبر(ص) نیز در این خصوص فرمودند که در برابر متکبران، متکبر باشید و علت این سخن این است که اگر در برابر متکبر اگر تکبر و ایستادگی نداشت، روز به روز بر تکبر و قلدری او افزوده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در توضیح دلیل سوم مقاومت اظهار داشت: دلیل سوم این است که هزینه عدم مقاومت در برابر زورگو بیشتر از مقاومت می باشد.

وی همچنین افزود: کشورهای همسایه ما که جز اقمار و دولت های درخدمت آمریکا می باشند، هم امکانات خود را در اختیار آمریکا قرار داده اند اما در مقابل شاهد انواع بی احترامی ها و تو سری ها به آن ها هستیم که برای مثال ترامپ عربستان صعودی  را گاو شیرده خطاب کرد با این همه خدمت و همراهی با آمریکا می بینیم که مرتب تحقیر و خوار می شوند و اینجا سخن رهبری مبنی بر اینکه هزینه عدم مقاومت بیشتر از هزینه مقاومت می باشد، اثبات می گردد.

آیت الله علی اکبر کلانتری تصریح کرد: هم از نگاه منطق و هم از نگاه فطرت و عقلانی، یک ملت آگاه و با بصیرت باید در برابر زورگویان ایستادگی و مقاومت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور ایران توان مقابله و مقاومت در برابر آمریکا و زورگویان دنیا را دارد، گفت: بله، کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: کشور ما در مقایسه با 40 سال پیش و یا حتی 10 سال پیش از استحکام و قدرت بیشتری برخوردار می باشد، اگر روزی ما در دفاع مقدس حتی فشنگ و سیم خاردار نداشتیم و از خارج وارد کرده و وابسته بودیم اما توانستیم 8 سال در برابر تمام دنیا ایستادگی و مقاومت کرده و به پیروزی نیز نایل آییم و اما اکنون کشور در مقایسه با اوایل انقلاب غیرقابل قیاس می باشد و انواع و اقسام تجهیزات نظامی به ویژه مباحث موشکی توان حمله به  منابع و دوستان آمریکا در منطقه را داریم و دشمن به خوبی می داند که اگر دست از پا خطا کند، تمامی منابع و مناطق آن ها مورد اصابت گلوله ها و موشک های جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه توضیح علل توانایی کشور در مقاومت با زورگویان و قدرت های گردن کلفت اذعان داشت: دلیل دیگر توانایی ما برای مقابل این است که کشورهای مقابل ما و در رأس آن ها آمریکا نسبت به گذشته ضعیف تر شده اند، در گذشته شاهد بودیم که آمریکا در تمامی مناطق دنیا نفوذ داشته و در امور آن ها دخالت می کرد اما امروزه به واقع چنین توانی را ندارد و دیگر در بسیاری از مناطق دنیا کسی برای آمریکا تره هم خرد نمی کند.

آیت الله کلانتری اضافه کرد: دلیل دیگر اینکه امروز ایران در تمامی عرصه ها در جهان حضوری خوشنام، موثر و مفید دارد و اگر روزی کشور ما را به مواردی همچون حامی تروریست و ضدحقوق بشر متهم می کردند، امروز دیگر حرف هایشان خریداری ندارد و کشور ما توانسته در جهان به عنوان یک کشور معقول و عقلانی و درست، اهل گفتگو و مذاکره در جایش، خود را نشان دهد و همه کشورها به ایران به چشم یک کشور محترم و مقتدر نگاه می کنند.

وی از حضور جوانان و افراد سلحشور در قسمت های مختلف کشور گفت و ادامه داد: مردم ما نیز نسبت به گذشته آگاهی و بصیرت بیشتری پیدا کرده اند و شاهد هستیم که در عرصه های مختلف کشور همچون تولیدی، فرهنگی، امنیتی و ... از جوانان آگاه، سلحشور و بصیر برخوردار هستیم و همین از نقاط قوت و مثبت کشور ما به لطف خدا می باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان درخصوص افرادی که تمایل به مذاکره با آمریکا دارند، اظهار داشت: امروز اگر برخی می گویند که باید مذاکره با آمریکا صورت پذیرد و ما توان مقابله و مقاومت با آمریکا و سایر کشورهای زورگو را نداریم، ناشی از عدم خودباوری و ادراک از امکانات و توانمندی های داخلی می باشد.

گفتگو از محمد صادقی

نظرات بینندگان