کد خبر: ۱۳۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

افتتاح همزمان 113 ایستگاه موقت غربالگری فشار خون در فارس

دکتر بهادر گفت: در 113 ایستگاه موقت غربالگری فشار خون و دو هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت و مرکز سلامت فارس فشارخون مراجعه کنندگان اندازه گیری می شود.

به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم افتتاح همزمان 113 ایستگاه موقت غربالگری فشار خون در فارس گفت: دومین مرحله از کمپین ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در فارس اجرا می شود.

دکتر علی بهادر با یادآوری اینکه در مرحله اول به مردم درخصوص ضرورت کنترل فشار خون آگاهی رسانی شد، اظهار کرد: در مرحله دوم که از امروز همزمان در سراسر کشور آغاز می شود، در 113 ایستگاه موقت غربالگری فشار خون و دو هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت و مرکز سلامت فارس فشارخون مراجعه کنندگان اندازه گیری می شود.
وی با بیان اینکه فشار خون حداقل شش ماهی یکبار باید کنترل شود، از همه اقشار مختلف مردم که بیش از ۳۰سال سن دارند خواستار آن شد که با مراجعه به پایگاه های درنظر گرفته شده نسبت به اندازه گیری فشارخون خود اقدام کنند.
بنابراین گزارش، مرحله اول طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بیست و هفتم اردیبهشت ماه در کشور آغاز شد و تا پانزدهم خرداد ادامه داشت. در مرحله اول اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش مدنظر قرار گرفت و در مرحله دوم از امروز تا ۱۵ تیر افراد دارای فشارخون بالا غربالگری می‌شوند.
مردم می‌توانند به سامانه خوداظهاری به نشانی www.salamat.gov.ir  مراجعه و با ثبت فشار خون خود راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان