کد خبر: ۱۳۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

نخستین بازار تجاری صنایع دستی کشور در شیراز افتتاح می شود

همزمان با هفته صنایع دستی و با همکاری بخش خصوصی، نخستین بازار تجاری صنایع دستی کشور در شیراز افتتاح می شود.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: ویژه برنامه های هفته صنایع دستی با شعار " صنایع دستی، رونق تولید، توسعه اشتغال " از ۲۰ لغایت 26خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته صنایع دستی و با همکاری بخش خصوصی، نخستین بازار تجاری صنایع دستی  کشور در شیراز افتتاح می شود.

امیری افزود: این بازاردر مرحله اول، شامل 65 غرفه در مجتمع تجاری مهستان شیراز است و کارکرد این غرفه ها، عرضه و فروش آثار صنایع دستی استان فارس، کارگاه تولید زنده، بسته بندی و صادرات صنایع دستی توسط یک تیم حرفه ای از اساتید و کارشناسان و بازاریابان این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به برگزاری نشست تخصصی صنایع دستی اضافه کرد: اعطای دو گواهی بین المللی مرغوبیت صنایع دستی به دو هنرمند خانم در رشته های منبت و گلیم، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان- هنرمندان و حامیان بخش خصوصی و دولتی، ارائه 39 گواهی کیفیت کارگاهی با هدف ارتقا کمی و کیفی محصولات صنایع دستی، رونمایی از 3 اثرشاخص معرق-خاتم و منبت ، رونمایی از تمبر یادبود مرحوم احمد شیشه گر استاد کاشی هفت رنگ، نقال خوانی معرفی رشته های صنایع دستی و نصب بنر معرفی هنرمندان شاخص در محوطه بیرونی حافظیه با همکاری شهرداری شیراز از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان