کد خبر: ۱۳۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
استاندار فارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی:

گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی راستی‌آزمایی شود/ تاکید بر کاهش تصدی‌گری دولت در مباحث اقتصادی

رحیمی گفت: علاوه بر گزارش‌گیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی باید این گزارش‌ها راستی‌آزمایی شود.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در جلسه ستاد شورای اقتصاد مقاومتی استان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید برای هریک از اهداف و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی استراتژی تعیین و راهکار رسیدن به آن را در زیرمجموعه خود مشخص کنید سپس محاسبه کنید که در کجا توفیق داشته و درکجا توفیقی حاصل نشده است. همچنین علت عدم موفقیت را بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه دهید.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه باید از فرصت تحریم‌ها برای ایجاد اقتصادی بدون تکیه بر نفت تلاش کنیم، تاکید کرد: موظفیم میزان اشتغال را افزایش داده و مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم و در این راستا باید از تولید ملی حمایت کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در مباحث اقتصادی گفت: باید برای برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی شاخص‌هایی در نظر گرفت که برنامه‌های قوی و ضعیف قابل اندازه‌گیری و قیاس باشند.

مقام ارشد دولت در فارس تصریح کرد: علاوه بر گزارش‌گیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید این گزارش‌ها راستی‌آزمایی شود و گزارش‌های درخصوص میزان سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و یا تسهیل در رونق تولید قابل اندازه گیری باشد به گونه‌ای که به طور دقیق بتوانیم مشخص کنیم در کجا، با چه هزینه‌ای و در چه مدت زمانی اقدامات انجام شده است.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس راه‌اندازی سامانه دانش‌بنیان سانپا (سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی) را از دستاوردهای کارگروه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد.

رحیمی گفت: سیاست کاری ما توسعه واحدهای صنعتی فعال، فعال کردن تمام ظرفیت واحدهای نیمه‌فعال، احیاء واحدهای تعطیل شده و ایجاد کارخانه و سرمایه‌گذاری جدید در قسمت‌هایی که ظرفیت دارند، می‌باشد که در این راستا ماهیانه از واحدهای صنعتی بازدید می‌کنیم و با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه در محل کارخانه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به تنگناها و مشکلات واحدهای تولیدی از مجموعه بانک‌ها، اداره امور دارایی و مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی خواستار آن شد که نسبت به تولیدکنندگان انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و برای حل مشکلات آنان همت کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان