کد خبر: ۱۳۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

افزایش سه برابری اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبخوانداری فارس

اعتبارات اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری استان فارس از محل صندوق توسعه ملی درسال جاری افزایش یافت.
به گزارش شیرازه، دکتر شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس با اعلام این خبر با اشاره به تایید اولیه اعتبارات امسال طرح های صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های منابع طبیعی، از افزایش سه برابری اعتبارات پروژه های آبخیزداری وآبخوانداری فارس و طرح بوم سازگان زاگرس از محل صندوق توسعه ملی خبر داد وگفت: باتوجه به اهمیت اجرای فعالیت‌های آبخیزداری  در سال جاری اعتباری نزدیک به 114میلیارد تومان از محل اعتبارات این صندوق جهت استان فارس مصوب گرديد كه درصورت تخصيص اعتبارات صرف ساخت و احداث پروژه هاي مذكور خواهد شد.

دكتر منتصری افزود: این میزان اعتبار در قالب پروژه های مکانیکی و طرح های احیاء و توسعه جنگلها،اصلاح و احیاء مراتع،پروژه های گشت و مراقبت، کاداستر اراضی ملی،تغییر الگوی مصرف سوخت،مستند سازی پروژه ها، آموزش و ترویج و احداث کمربند حفاظتی تصویب و تعیین شده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اعتبارات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرحهای آبخیزداری فارس در سال گذشته را بالغ بر 38 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان اعتبار نزدیک به 28 میلیارد تومان برای انجام فعالیتهای سازه ای آبخیزداری در قالب 34 پروژه در 33 حوزه آبخیز و در سطح 23 شهرستان هزینه شده است.

وی افزود:خوشبختانه با حمایتهای همه جانبه دستگاههای اجرایی ومشارکت حداکثری مردم در اجرای پروژه های آبخیزداری شاهد نتایج مثبت و تاثیر گذار اجرای این پروژه ها در سطح عرصه های منابع طبیعی استان در سال گذشته بودیم.

منتصری اجرای طرح های بند خاکی پارسل خسویه داراب،کنترل سیلاب و آبخوانداری جورگ سپیدان،حفاظت خاک و آبخیزداری دشت برم کازرون،کنترل سیلاب و آبخوانداري بن دشت شهرستان زرین دشت را از مهمترین طرح های اجرایی استان در حوزه آبخیزداری فارس در سال گذشته عنوان کرد و گفت: آبگیری و ذخیره 16 میلیون و 890 هزار متر مکعبی روان آب سالیانه از محل اجرای این طرح ها از مهمترین اقدامات تاثیر گذار این طرح ها بوده است.

وی با اشاره به اثر بخشی این طرح‌ها خاطرنشان کرد: ازابتدای اجرای پروژه های آبخیزداری تاکنون بالغ بر 840 میلیون متر مکعب از سیلابهای مخرب و روان آبهای سطحی ناشی از بارندگی ها بطور سالیانه مهار و این مسئله علاوه بر تغذیه آبخوان هاو چاه ها موجب کنترل سیلاب و تزریق تدریجی آن به حوزه های آبخیز و نیز به حداقل رسانیدن خسارات و خطرات سیلاب در مناطق زیر دست شده است.

وی در ادامه مشاركت مردم در اجرای طرح های آبخیزداری را از اولویتهای مهم عنوان و اظهار امیدواری کردبا برنامه ریزی و پیگیریهای انجام شده در راستای تکمیل و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری شاهد تحولات مثبت و درخشان حوزه های آبخیزداری استان خواهیم بود.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان