کد خبر: ۱۳۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

آغاز فرآيند حذف قبوض كاغذی در 8 شهرستان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از فرآیند حذف قبوض کاغذی در این شرکت خبر داد.
به گزارش شیرازه، جلال زراعت‌پیشه  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: فرآیند حذف قبوض کاغذی، یکی از برنامه‌های شرکت توانیر به شمار می‌رود که طی ماه‌های گذشته در برخی استان‌ها به شکل آزمایشی شروع‌شده و در توزیع برق شیراز نیز از اکنون آغازشده است.

وی افزود: در این فرآیند، گام‌های مختلفی را پیش‌بینی کردیم که با اجرای مرحله‌به‌مرحله آن، فرآیند را در یک دوره زمانی مشخص کامل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز مرحله اول را توسعه زیرساخت‌های موردنیاز دانست و گفت: در این مرحله سامانه پیامکی راه‌اندازی شده و شماره تلفن همراه مشترکان از طریق ارسال شناسه قبض به سامانه پیامکی 30001210، دریافت خواهد شد.

 زراعت‌پیشه بابیان این‌که از روش‌های مختلفی برای اطلاع‌رسانی به مشترکین در خصوص اجرایی شدن طرح، استفاده‌شده است، تصریح کرد: در گام دوم، اجرای آزمایشی و مرحله‌ای پروژه خواهد بود، این اقدام می‌تواند چالش‌های اجرای طرح حذف قبوض کاغذی را به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی با یادآوری این‌که در مرحله آزمایشی طرح در برخی مناطق اجرایی و مشکلات و آسیب‌های آن شناسایی و رفع خواهد شد، ادامه داد: بعدازاین وارد مرحله اجرای کامل طرح و تثبیت آن پیش خواهیم رفت و برای این‌که مشترکان دغدغه‌ای در خصوص پرداخت صورت‌حساب نداشته باشند، روش‌های متنوعی برای پرداخت پیش‌بینی‌شده است.

این مقام مسؤول مطرح کرد: برای تسهیل در پرداخت صورت‌حساب، مشترکان امکان مشاهده و دانلود قبض برق را از پورتال شرکت و پرداخت آنلاین رادارند و از طرفی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری با امکان مشاهده و پرداخت قبوض و مرکز پاسخگویی تلفنی شرکت و دیگر راهکارها، مدنظر قرارگرفته و اجرایی شده است.

زراعت‌پیشه با اشاره به چالش‌های اجرای این طرح عنوان کرد: کاهش درصد وصولی، آگاهی نداشتن مشترکین از نحوه محاسبه هزینه برق مصرفی، انشعاب‌های مشاع در مجتمع‌های مسکونی، نهادینه نبودن کامل فرهنگ خدمات غیرحضوری در جامعه و ... از مهم‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود که راهکارهایی را برای رفع آن‌ها اندیشیدیم.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش مصرف کاغذ، ملاحظات زیست‌محیطی، کاهش دوره قرائت از دو ماه به یک ماه را از تأثیرات مثبت اجرای این طرح اعلام کرد.

 فرآیند حذف قبوض کاغذی در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، خرامه، سروستان و سپیدان آغازشده است.

فارس

نظرات بینندگان