کد خبر: ۱۳۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

۲۴ هکتار از مراتع و زمین کشاورزی فارس در آتش سوخت

به گفته فرماندهان انتظامی شهرستان های فیروزآباد، ممسنی و ارسنجان استان فارس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ هکتار و پنج هزار متر مربع از مراتع طبیعی و زمین های کشاورزی این مناطق در اثر آتش سوزی از بین رفت.
به گزارش شیرازه، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: در پی تماس‌های مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گردنه سلبکی و کوه‌های بایگان این شهرستان، مأموران به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

سرهنگ مهدی جوکار ادامه داد: این آتش سوزی با کمک نیروهای امدادی پس از ساعت‌ها تلاش مهار شد و برابر نظر کارشناسان در این حادثه که علت وقوع آن در دست بررسی است حدود ۱۰ هکتار از مراتع از بین رفته است.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

 ۱۰ هکتار از اراضی گندم و جو ممسنی در آتش سوخت

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی نیز بیان داشت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی اراضی کشاورزی روستای بردنگان مطلع و به همراه نیروهای امدادی و مأموران کلانتری ۱۱ ممسنی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ محمد هاشم قسام با اشاره به اینکه این آتش سوزی با همکاری نیروهای امدادی مهار شد، گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان ذی ربط، بر اثر این آتش سوزی که به دلیل نامعلومی رخ داد، ۱۰ هکتار از اراضی گندم و جو روستای بردنگان ممسنی از بین رفت.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

 چهار هکتار و پنج هزار مترمربع از مزارع جو ارسنجان طعمه آتش شد

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان هم گفت: مأموران این نیرو پس از مطلع شدن از وقوع آتش سوزی در مزارع جو روستای ده نو این شهرستان به محل یاد شده عزیمت کردند.

سرهنگ احمد فداکار، اظهار داشت: به دلیل حضور به موقع عوامل انتظامی، نیروهای امدادی منابع طبیعی و همکاری نیروهای محلی، این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد اما به گفته کارشناسان، در این حادثه که علت آن نامعلوم است، چهار هکتار و پنج هزار متر مربع از مزارع جو نابود شده است.

وی از کشاورزان، عشایر و مردم خواست باتوجه به پوشش گیاهی و فصل برداشت مزارع، نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان