کد خبر: ۱۳۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
فرمانده اسبق انتظامی فارس در گفتگو با شیرازه:

منطق مقاومت ریشه در عقلانیت، فطرت و تجربه دارد

سردار سجادیان فرمانده اسبق انتظامی فارس گفت: منطق مقاومت ریشه در عقلانیت، فطرت و تجربه دارد.
به گزارش شیرازه، سردار سیروس سجادیان در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ریشه  منطق مقاومت را در عقلانیت، فطرت و تجربه دانست و اظهار داشت: ظهور مقاومت در کشورهای آزادی خواه و افول در نظام تک قطبی ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.

به گفته وی، مذاکره با گردن کلفت هایی که پایبند به عهد نیستند و مذاکره را برای تثبیت فشارها میخواهند نه منطقی است و نه عقلانی.

فرمانده اسبق انتظامی فارس معتقد است که تجربه افول هژمون و دیکتاتوری دوران دو قطبی و تک قطبی می تواند تجربه ای گران سنگ برای مدعیانی باشد که تشخیص دهند بدلیل ضعف در بنیاد های فکری ، عقیدتی و ارزش های والای انسانی چگونه فروپاشی ها صورت می پذیرد!

سجادیان افزود: سالها پس از جنگ جهانی دوم، دو قدرت "شرق" و "غرب" با محوریت "اتحاد جماهیر شوروی" در شرق و "ایالات متحده آمریکا" درغرب مورد نظریه‌پردازی قرار میگرفتند؛ در دهه نود پس از فروپاشی شوروی ، غرب با اعلام موجودیت نظام تک قطبی برای اداره امور جهانی زمینه هایی را برای حضور خود در جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه فراهم نمود.

وی ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی با وجود اینکه زمینه برای نظریه پردازان غربی‌ با هدف تئوریزه کردن قدرت تک‌قطبی در جهان فراهم شد ، شکست های پی در پی امریکا در گردابهای که خود ایجاد کرده بود و هم چنین پیروزی انقلاب

اسلامی ایران توأم با بیداری اسلامی در جهان و خاصه خاورمیانه، هژمون آمریکا و غرب را در منطقه شکست.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی فارس تصریح کرد: پس از شکستهای نظام تک قطبی، نشانه‌های تغییر هندسه قدرت در دنیا نمایان و هر روز بیشتر از روزها و سالهای قبل خودنمایی کرده و میکند.

به گفته سجادیان، در برابر قدرت های استکباری، جبهه های مقاومت درمنطقه، خاصه در غرب آسیا، سبب افول قدرت آمریکا گردید و همین امر سبب شد که دوران ابر قدرتی آمریکا بر مدار قوانین آمریکایی رو به اتمام باشد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، شواهد بین المللی و منطقه ای از قبیل بحران‌هایی همچون اقدامات ضد بشری داعش، تحولات سوریه، جنگ افغانستان، اوضاع عراق، یمن، بحرین، مصر، تونس، لیبی، اکراین و.... در جهان وجود دارد که هرچه آمریکا در آن‌ها مداخله می‌کند به آرامش نمی‌رسند؛ بلکه حضور امریکا در آن مناطق اوضاع را وخیم تر کرده و میکند.

فرمانده اسبق انتظامی فارس ادامه داد: از طرفی نیز آشکار شدن فروپاشی بنیادهای فکری و ارزشی غرب، تغییر راهبرد نظامی آمریکا مبنی بر عدم حمایت از هم پیمانان رسمی خود بخشی از درماندگی نظامی دولت آمریکا در چند سال اخیر می باشد که آمریکا نه تنها در خاورمیانه شکست خورده بلکه در اروپای شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی، شرق آسیا و دیگر مناطق جهان با وضعیت اسفباری مواجه است و راهبردهایش در برابر کشورها، قادر به پیروزی نیست. اینها نشانه های افول قدرت و هژمونی آمریکاست که حکایت از آن دارد نظام بین‌الملل در حال گذار از نظام تک قطبی به سوی یک نظام چند قطبی است و این تغییرات، جهان را در آینده باچند قطبی شدن رو برو خواهد کرد.

سجادیان معتقد است که امروز در دوران گذار به نظم جدیدی قرار داریم که هندسه‌ی قدرت در جهان را تغییر خواهد داد. حضور ابر مقاومت ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه، در برابر ابرقدرت آمریکا، فرمانروایی کاذب آمریکا و غرب را تحت‌الشعاع قرار داده و به کشوری مستقل از وابستگی به قدرتهای استکباری تبدیل کرده که توانسته در عرصه بین‌المللی حضور موثری داشته  و تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل نظامی امنیتی تأکید کرد: قدرت امروز ایران اسلامی با تاسی از اندیشه ، مکتب و الگوی دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ ایرانی-اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی(ره)، رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ، قوی‌تر از دوران آغازین ابرقدرتی آمریکا می باشد.

وی معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اصل قدرت هوشمند که برگرفته از قدرت سخت و نرم میباشد، در چهل سالگی بهار انقلاب اسلامی با داشتن توان دفاعی و امنیتی مطلوب، دانشمندان و صاحب نظران مؤثر درعرصه های گوناگون، منابع غنی اقتصادی، منابع انسانی کارآمد و جوان، هوشمندانه عمل کردن و بکارگیری آن درعرصه های داخلی و خارجی، استفاده بهینه و مؤثر از قدرت نرم اسلام به دلیل هویت و فرهنگ غنی اسلامی و بسیاری از مسائل من جمله مذهب و ارزش های اسلامی با دارا بودن قومیت های مختلف و بهره‌گیری از دیپلماسی اسلامی کارآمد، توانسته با افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان دارای جایگاهی ویژه در منطقه غرب آسیا باشد، از این روست که اسکتبار جهانی پس از شکست از محور مقاومت در حوزه های مختلف درصدد تسلط برکشورهای منطقه و یا ایجاد باب مذاکره برای تسلیم کردن آنها که نتیجه ای جز افزایش فشار و تنگنا قرار دادن نخواهد داشت، نتجه مقاومت را خنثی کند. لذا منطق مقاومت، ریشه در عقلانیت، فطرت و تجربه دارد و مذاکره با گردن کلفت هایی که پایبند به عهد نیستند و آنها مذاکره را برای تثبیت فشارها و تحمیل سیاست های خود میخواهند نه منطقی است، نه عقلانی و نه با فطرت انسان سازگاری دارد.

سجادیان تصریح کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در برابر قدرت‌های استکباری خاصه امریکا، ایستادگی و مقاومت در برابر خواسته های نامعقول آنها میباشد.

وی خاطرنشان کرد: در پی درخواست های مذاکره عوام فریبانه استکبار، فراموش نکنیم که مذاکره برای تحمیل اراده سیاسی، اقتصادی ، امنیتی و فرهنگی با مذاکره برای صلح، متفاوت میباشد.

فرماند اسبق انتظامی فارس با تأکید بر اینکه مذاکره برای صلح که احقاق حق مظلوم باشد کار پسندیده ای است، تصریح کرد: چنانچه مذاکره برای تسلیم شدن در برابر خواسته های مستکبرانه است کاری بس نامیمون و نامبارک میباشد.

به گفته سجادیان، در شرایط فعلی جهان با توجه به رویکردهای موجود، مذاکره برای صلح و برخورد مقتضی با ظالم منطقی ترین راهبرد میباشد، اینکه تحت عنوان همگام با جامعه جهانی که معمولا 4 یا 5 کشور مستکبر میباشد و نامش را جامعه جهانی میگذارند عقلی و منطقی نمیباشد، زیرا مردم کشور ما در مقابل رژیم تا دندان مسلحی که توسط آمریکا و انگلیس و ..... حمایت می شد، توانستند با رهبری امام خمینی، پیروزمندانه حکومت طاغوت را سرنگون و جمهوری اسلامی را که حکومتی صلح طلب می باشد جایگزین کند.

وی تأکید کرد: دولتی مانند دولت آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم و پس از انقلاب اسلامی ایران بدنبال گسترش قلمرو و نفوذ خود در جهان و خاصه در خاورمیانه میباشد، عقل و منطق حکم میکند با راهبرد مقاومت و ایستادگی در عرصه های ملی ، منطقه و بین المللی وارد صحنه شود.

این کارشناس نظامی امنیتی معتقد است که همانگونه که رهبر معظم انقلاب اخیرا" فرمودند؛ مقاومت راه منطقی عقلانی و فطری هر ملتی در برابر زور گویی و گردن کلفتی قدرتهاست.

وی ادامه داد: خوب میدانیم که مذاکره معمولا در پی بروز اختلاف بین دو فرد و یا سازمان و یا دو یا چند دولت بر منافع شخصی میباشد که از باب مذاکره میتوان به راهکارهای اصولی و منطقی دست پیدا کرد.

سجادیان تصریح کرد: دولت آمریکا در حال حاضر با مردم و دولتمردان کشور ما دعوا و جنگ دارد و هر از گاهی هم تهدیدهای نظامی می کند، نشانه بارز یکی از تهدیات آن ایجاد جنگ اقتصادی است که راه انداخته است.

به عقیده وی، راهبردهای آمریکا در مورد ایران معمولا تحمیل اراده سیاسی و فراتر از آن تحمیل اراده های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بر کشور میباشد.

وی با طرح این سوال که در زمان جنگ، مذاکره چه معنا و مفهومی میتواند داشته باشد؟!  اظهار داشت: در زمان جنگ معمولا طرفهای متخاصم به مرزهای بین المللی برمی گردند و سپس باب مذاکره باز می شود پس در برابر جنگ با دشمن تنها راه عزتمندانه مقاومت و ایستادگی است و در صورت جابجایی مرزهای مذاکره با صلح و عقب نشینی از اصول و قانون اساسی نتیجه ای جز تحت مستعمره قرار گرفتن نخواهد داشت.

سجادیان تأکید کرد: من بر این باورم که جمهوری اسلامی مظهر صلح در جهان و مقاومت در برابر دشمن است و تسلیم شدن در مرام ملت بزرگ، شجاع و هوشمند ایران اسلامی نمی باشد.

وی افزود: بارزتر از هر اقدامی، اقدامات اخیر آمریکا در خصوص توافق برجام است که نشان داد سیاستمداران آمریکا نه بدنبال صلح هستند و نه بدنبال نتیجه مذاکره ای که منجر به توافق برجام گردید؛ بلکه بدنبال سلطه طلبی و قدرت نمایی در جهان می باشند، لذا با کشوری که پایبند به اصول اخلاق سیاسی و تعهدات خود نمی باشد نباید باب مذاکره را باز کرد و حرف زدن از مذاکره توسط دولتمردان کشورمان با این شرایطی که آمریکا، اروپائیان و هم پیمانان او دارد منطقی نمی باشد، رمز موفقیت در تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی با آمریکا، پایداری، مقاومت و ایستادگی با راهبرد ابرمقاومت برگرفته از دین مبین اسلام در برابر ابرقدرت شیطانی و استکباری آمریکا می باشد.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان