کد خبر: ۱۳۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز مطرح کرد؛

بیمارستان مادر و کودک غدیر پیشرو در جراحی جنین/ درمان 30درصدی ناباروری‌ها در شیراز

دکتر امینی گفت: در کشور جراحی داخلی رحمی تنها در شیراز و بیمارستان مادر و کودک غدیر انجام می‌گیرد.

به گزارش شیرازه، رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز در نشست خبری گفت: بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز با کمک خیرین و هزینه دریافتی از مردم خدمات خوبی را در حد بیمارستان‌های خصوصی در شیراز ارائه می‌کند و با وجود محدودیت‌ها و مسائل مالی کارهای فاخری در این بیمارستان انجام می‌شود که به طور مثال در کشور جراحی داخلی رحمی تنها در شیراز و بیمارستان مادر و کودک غدیر انجام می‌گیرد.

دکتر مسعود امینی اعلام كرد كه از هر صد نفر از متقاضیان درمان ناباروری که به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند، نتیجه عمل جراحی ٣٠ مورد، موفقیت آمیز بوده است.

به گفته وی، ماهانه به طور میانگین 8 الی 9 هزار بیمار برای امور درمانی به بیمارستان مراجعه می کنند و هزار عمل جراحی نیز انجام می‌گیرد در حالی که فقط 100 تخت در بیمارستان موجود است.

امینی افزود: در بیمارستان مادر و کودک غدیر کار بر روی سلول‌های بنیادی در قالب خدمات درمانی نیز انجام می‌شود که فاز نخست در حیطه تصحیح ساییدگی مفصل زانو بر روی تعداد معدودی از بیماران انجام و مقالاتی نیز ارائه شد که با کمک دولت می‌توانیم به شکل بالینی در شیراز اجرا کنیم.

وی با اشاره به انجام 7 هزار عمل جراحی لاپاراسکوپی خاطر نشان کرد: جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان‌های مختلف انجام می‌شود اما در جنوب کشور و شهر شیراز تنها در بیمارستان مادر و کودک غدیر در حد گسترده و به صورت آموزشی و درمانی انجام می‌گیرد که فوق تخصص‌های حاذقی نیز تربیت می‌شوند.

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز گفت: با وجود متخصصین که همگی از اساتید ارزشمند هستند و کمترین کمک دولتی اما هزینه درمان در این بیمارستان 40 درصد کمتر از مراکز دیگر است، البته عدم همراهی بیمه‌ها موجب می‌شود که بیماران تصور کنند که خدماتی که در بیمارستان ارائه می‌شود گران قیمت است در حالی که خدمات کم هزینه‌تر از مراکز خصوصی ارائه می‌شود اما بیمه سقف کمتری را تقبل می‌کند.

امینی با اشاره به اینکه بخشی از مراجعین به بیمارستان مادر و کودک از افراد کم بضاعت و تحت پوشش بیمه هستند در خصوص لغو قرار داد بیمارستان با بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت گفت: بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت، پرداخت‌ها و بازپرداخت خدماتی که خریداری می‌کردند را با تأخیر انجام می‌دادند که بر روی بیمارستان و متعاقباً مردم فشار می‌آمد که برای مدتی تعلیق قرارداد کردیم و با کمک خود بیمه‌ها و دولت مجدد قرار داد بستیم اما پرداختی‌ها همچنان با تاخیر همراه است.

بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان با حق بیمه تهاتر می‌شود

وی افزود: تأمین اجتماعی اخیراً در یک اقدام خوب پذیرفت که حق بیمه کارمندان بیمارستان را با معوقات تهاتر کنیم که در این صورت مبلغ کمتری را طلبکار می‌شویم، بیمه سلامت نیز با کمک دولت مقداری از مطالبات را پرداخت کرد اما تاکنون که در نیمه دوم خرداد هستیم عدد قابل توجهی را پرداخت نکرده است و حقوق پزشکان ما با 9 الی 10 ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع مطالبات از طرف بیمه‌ها موجب می‌شود که در خرید تجهیزات، خرید دارو و پرداخت جقوق به پزشکان با مشکلاتی مواجه شویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: خیرین اصلی این بیمارستان دو نفر هستند، از جمله خانم سیمین دخت مدرسی که علاوه بر اموال خود اموال برادر مرحومشان که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند را نیز صرف کردند همچنین حسن صراف از لارستانی‌های مفیم کویت از خیرین احداث بیمارستان است.

دولت بیمه‌های تکمیلی را در بستن قرارداد با بیمارستان‌های خیریه محدود نکند

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز ضمن انتقاد از ممانعت دولت برای ایجاد محدودیت در قرارداد بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان های خیریه گفت: ما توقع صدقه از دولت نداریم و فقط درخواست کمک در خرید تجهیزات پزشکی، معافیت مالیاتی و همکاری بیمه‌ها را داریم تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

امینی از برگزاری نکوداشت دهمین سال فعالیت بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز در روز پنجشنبه هفته جاری در تالار حافظ از ساعت 18 خبر داد و افزود: در این مراسم که با حضور مسئولین و خیرین برگزار می‌شود از خیرین تقدیر خواهد شد.

هیچ بیماری نیازمندی ناامید از دریافت خدمات از بیمارستان مادر و کودک غدیر نمی‌شود

مدیر عامل موسسه خیریه بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز نیز در این نشست خبری ابراز داشت: هزینه‌های دریافتی از مردم در این بیمارستان کمتر از بخش خصوصی است و بیماری وجود ندارد که به بیمارستان مراجعه و ناامید برگردد.

محمدرضا پنجه شاهین ادامه داد: بیمارستان خودکفا است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند در حالی که هزینه‌های صرف شده از طرف بیمارستان در حد بخش خصوصی است اما نرخ ارائه خدمات و دریافت هزینه از مردم در حد بخش خصوصی نیست.

وی افزود: برای ارائه خدمات درمانی خوب در این بیمارستان مرهون پزشکان و کارکنان صدیق بیمارستان هستیم، پزشکان ما می‌توانند حقوق بیشتری از مراکز دیگری دریافت کنند اما با دریافتی کمتری در این بیمارستان خدمات ارائه می‌کنند.

پنجه شاهین با تصریح اینکه طرح‌های توسعه در بیمارستان در حال پیگیری است تا ارائه خدمات را به صورت کمی و کیفی ادامه بدهیم، گفت: در جهت جذب بیماران از خارج از کشور به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس در نظر داریم که تشکیلاتی و سیستماتیک عمل کنیم.

مدیر عامل موسسه خیریه بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز در پایان گفت: در بیمارستان بخش مددکاری داریم که بیماران بی‌بضاعت توسط خیرین یا مراجعه خودشان معرفی می‌شوند و قسمتی یا تمام هزینه درمانی آنها پرداخت می‌شود که البته مبلغ زیادی هم نیست.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان