کد خبر: ۱۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

مقاومت و ایستادگی موجب عقب نشینی دشمن شده است

عاقبت تسلیم در برابر دشمنان به منظور حل هر گونه مسئله در کشور به یقین خطایی نابخشودنی می باشد.
 از گذشته های دور تا به امروز درباره سیاست خارجی ایران در مقابل کشورهای مختلف و فراز و نشیب های بسیاری که در طول دوران حیات این کشور بر سر آن آمده است گفتنی های بسیاری است. به طور کلی سیاست خارجی ایران یا هر کشور دیگری به یک سری اقدامات و جهت گیری هایی گفته می شود که دولت آن به منظور جلوگیری نظام از هرج و مرج و حفظ امنیت و آرامش در سطح منطقه و بین المللی اتخاذ می کند. در کشور ایران نیز این سیاست و جهت گیری ها در چهار مسیر استراتژیکی قرار گرفته است که تمامی این موارد نمی تواند خارج از حیطه تغییر و تحولات بین الملل باشد.

سیاست خارجی ایران و منطق مقاومت وی در برابر دشمن
سیاست خارجی ایران بر این باور است که ملت غیور این کشور از سال های بسیار دور حتی زمان های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مورد ظلم، ستم و دسیسه گری های کشورهای مستکبر و استعمارگری چون آمریکا واقع شده است و این دشمنی ها تا زمان برجام نیز ادامه پیدا کرده است. اما مردم بر این باورند اقتدار تمامی ارزش های کشور بر پایه مقاومت و ایستادگی مردم غیور آن است. به واقع آنان سرنوشت تسلیم در برابر دشمن را ذلت و فرومایگی می دانند و معتقد هستند که هر کشور و هر ملتی بر پایه سیاست خارجی خود مقاومت بیشتری داشته باشد قوی تر و پایدار تر خواهد بود. 

همچنین سیاست خارجی ایران با اشاره به نتیجه مذاکره با دشمن تاکید نمود که نتیجه تمرکز بر مذاکره و یا به عبارتی معامله با دشمن به معنای واقعی نادیده گرفتن توانایی ها و ظرفیت های بسیار بالای خود می باشد. البته ناگفته نماند مذاکره با کشور های مورد معامله در موقعیت و شرایطی که اول از هر چیزی مناسب و مساعد باشد و تمامی موارد هوشمندانه و مقتدرانه تلقی شود هیچ گونه ایرادی ندارد. اما تسلیم و قبول خواسته ها و زیاده خواهی های دشمن آن هم از روی اجبار و اکراه پیامد ها و عواقب اسف باری را برای ملت ایران به بار می آورد.

سیاست خارجی ایران: مقاومت و ایستادگی موجب عقب نشینی دشمن شده است
به طور کلی سیاست خارجی ایران بر پایه این اصل استوار است که مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن موجبات عقب نشینی آن ها را به آسانی فراهم می آورد. همچنین اینکه کشورهای آزاده خواه و قدرتمندی چون ایران هیچ گاه در برابر تهدید های دشمنان عقب نشینی نخواهند کرد. از آنجایی که هر روزه شاهد ملت هایی در جهان هستیم که به نوعی خود را برتر و قدرتمند تر از سایرین به حساب می آورند و همواره سعی بر آن دارند تا برای به دست آوردن هرچه سریع تر و آسان تر منافع و آرمان های خود، بسیاری از کشورهای دیگر را مورد ظلم و توطئه قرار دهند در نتیجه سیاست خارجی این کشور معتقد می باشد تنها راه دفاع و به عبارتی تنها سلاح قدرتمند هر کشوری در برابر تمامی این زورگویی ها مقاومت و ایستادگی می باشد. در حقیقت نتیجه مقاومت به معنای واقعی کلمه یعنی راهی برای رسیدن به عزت، ترقی، پیشرفت و دست یابی به آرمان های بلند و موفقیت و استقلال است. 
در سیاست خارجی ایران، هزینه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن به مراتب کمتر از عاقبت تسلیم است
به جرات می توان گفت در کشور عزیزمان ایران و سیاست خارجی این کشور به مراتب این را تجربه نموده ایم که هزینه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن به مراتب بسیار کمتر از عاقبت تسلیم می باشد. به گفته یکی از کارشناسان مسائل سیاسی کشور: مقاومت یکی از مهم ترین و ضروری ترین مسائل فعلی در عرصه سیاست خارجی ایران است که رهبر انقلاب اسلامی ما را به سوی آن رهنمود نموده و همواره اظهار می نماید که این واژه به معنای واقعی کلمه یعنی دفاع و تسلیم نشدن در برابر زورگویی های دشمنان است. همچنین وی تاکید می نمایند که حفظ حقوق ملت در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یا حتی رفاه نسبی و امنیت منطقه ای در گرو داشتن مقاومت و عدم تسلیم در برابر دشمنان است.
به گفته مقام معظم رهبری: عاقبت تسلیم در برابر دشمنان به منظور حل هر گونه مسئله در کشور به یقین خطایی نابخشودنی می باشد.
  علیرضا اردلان

نظرات بینندگان