کد خبر: ۱۳۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

توسعه آزمون های الکترونیکی در دانشگاه پیام نور شهرهای فارس برای حفظ محیط زیست

رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس گفت: بالغ بر 10درصد امتحانات دانشجویان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است.
به گزارش شیرازه، دکتر محمدحسن صیف رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس با بیان اینکه با توسعه سخت افزارهای لازم امکان برگزاری آزمون الکترونیکی برای 900نفر در هر امتحان در سطح استان فراهم شده است، اظهارداشت: تا پایان امتحانات بیش از 56هزارنفر/آزمون در مراکز وواحدهای دانشگاه پیام نور فارس به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

دکتر صیف همچنین  از اجرایی سازی دستورالعمل نظام مدیریت سبز وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور کشور علاوه بر تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز،  جهت اجرایی شدن این نظام همواره پیشگام بوده و گسترش آزمون های آنلاین و  الکترونیکی طی سال های اخیر، اقدامی بزرگ و مثبت برای صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست است.

آزمون های پایان نیمسال دوم 97- 98دانشگاه پیام نور از 18 خردادماه آغاز شده و 10 تیرماه پایان می یابد. با تمهیداتی که مرکز سنجش و آزمون در حوزه های آزمونی مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور اندیشیده است، در این نیمسال 22 درصد آزمون ها به شکل کاملا الکترونیکی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با عنوان اینکه در آزمون الکترونیکی، دانشجو این امکان را خواهد داشت که همزمان با پایان آزمون، نمره خود را دریافت کند، اظهار داشت: داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎم ﻧﻮر ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ داﻧﺸﮕﺎه آزﻣﻮن ﻣﺤﻮر ﻛﺸﻮر، ﺧﺪﻣﺎت و ﻛﻠﻴﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎي آزﻣﻮﻧﻲ را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه و در اﺻﻄﻼح ﺑﺪون ﻛﺎﻏﺬ ﺑﺮﮔﺰار می ﻜﻨﺪ و اﻣﺮوز در ﺟﺎﻳﻲ اﻳﺴﺘﺎده اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ ﻧﻔﺮ آزﻣﻮن را ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ و در ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺳﻄﺢ اﻣﻨﻴﺖ و ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺳﻮاﻻت و در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻﻳﻲ  از رﺿﺎﻳت ﻤﻨﺪي آزﻣﻮن دﻫﻨﺪﮔﺎن، ﺑﺮﮔﺰار ﻛﺮده اﺳﺖ.

دکتر صیف، حذف کامل کاغذ و نجات جنگل ها و حفظ محیط زیست را از مهم ترین مزایای آزمون الکترونیکی دانست و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه پیام نور بتواند با تامین زیرساخت های لازم در آینده ای نزدیک تمام آزمون های خود را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

درخردادماه سال جاری 2 میلیون و 809 هزار و 464 نفر آزمون برای حدود 400 هزار دانشجو در 7 هزار و 187 عنوان درس برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان