کد خبر: ۱۳۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

پروازی که حاشیه‌ساز شد/ وقتی پای خانواده آقای وزیر در میان است!

درحالی برخی کاربران فضای مجازی معتقدند علت جا گذاشتن ۱۰ مسافر جهرم-تهران صدور بلیط ناگهانی برای وزیر ارتباطات و خانواده او بوده است که رئیس فرودگاه این امر را تکذیب می‌کند.
به گزارش شیرازه، پرواز ساعت 14 روز شنبه فرودگاه جهرم که عازم تهران بود با مشکلاتی روبه‌رو شد که گلایه برخی از مسافران را به همراه داشت. این پرواز که با هواپیمای ATR انجام می‌شود با پذیرش بیش از حد توان هواپیما روبه‌رو شده و به سبب عدم توانایی هواپیما برای پرواز در دمای بالا با وزن سنگین و به درخواست خلبان 10 مسافر مجبور به عزیمت به فرودگاه شیراز  برای رسیدن به مقصد خود می‌شوند.

اما این تنها مشکل پرواز روز شنبه فرودگاه جهرم نبود؛ مشکل از آنجا شکل می‌گیرد که یکی از مسافران این پرواز آذری جهرمی وزیر ارتباطات بود که همراه با خانواده خود قصد عزیمت به تهران داشت. حالا برخی مسافران که از پرواز  جا ماندند گلایه دارند که چرا یک ساعت قبل از پرواز برای وزیر بلیط صادر شده و حق بقیه در رسیدن زودتر به مقصد پایمال می‌شود؟!.

سر و صدای این داستان آن زمان بیرون می‌آید که یکی از کاربران معروف توییتر اینگونه می‌نویسد:  

«فیل وزیر تلگرام در #حق_الناس هم موش زایید. ایران ایر یه پرواز ATR جهرم_تهران داره که خب این هواپیما نمی‌تونه در دمای بالا با وزن سنگین تیک‌اف کنه. 55 تا بلیط فروختن و مردم در فرودگاه حاضر شدن در همین حین آقای آذری جهرمی با خانواده خیلی سکرت از پشت گیت وارد سالن و هواپیما میشه.» 

این کاربر در توییتی دیگر نوشته است:

«تعدادی از مسافرا رو پذیرش نکردن مسافرا اطلاع ندارن که چرا پذیرش نشدن مبهوت به هواپیما نگاه می‌کرد می‌گفت، آقا من بلیط دارم و سر ساعت وارد سالن شدم بهشون گفتن هواپیما ظرفیت نداشت، اما نگفتن که جناب وزیر یک ساعت قبل از پرواز براش بلیط صادر شده و شما به خاطر وزیر پذیرش نشدین».

 

حقمان پایمال شد

برای پیگیری این موضوع ابتدا با یکی از مسافران جا مانده از پرواز جهرم- تهران هم صحبت شدیم. وی با اشاره به اینکه سر وقت در فرودگاه حاضر شده اما از این پرواز جا مانده است، گفت: علت عدم پذیرش مسافران را گرمی هوا و حجم سنگین هواپیما عنوان کردند.

وی افزود: با اعلام اینکه هواپیما قادر به پرواز در دمای بالا با حجم سنگین نیست از برخی مسافران خواسته شد تا با هواپیمای شیراز به تهران منتقل شوند.

این مسافر هواپیمای جهرم به تهران بیان کرد: سوال ما از متولیان پرواز این است که چرا با وجود تکمیل ظرفیت هواپیما و اطلاع از عدم توانایی آن جهت پرواز بلیط فروشی کرده تا حق برخی مسافران پایمال شود.

ما مقصر نیستیم

این موضوع را با  رئیس فرودگاه جهرم در میان گذاشتیم. احمدرضا جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه پرواز روز شنبه فرودگاه جهرم به مقصد تهران متعلق به شرکت ایران ایر است که پیش از این در ساعت صبح انجام می‌شد، اظهار داشت: با تغییر زمان پرواز از صبح به ظهر و به سبب افزایش حرارت دما در جهرم عملکرد موتوری هواپیما با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد سرنشینان هواپیما بسته به درجه حرارت هوا قابل پیش‎بینی نیست، افزود: افزایش وزن و دمای بالا قابلیت حمل هواپیما را تضعیف کرده و مسافر کمتری توان جابه‌جا شدن دارد.

 

رئیس فرودگاه جهرم با اشاره به اینکه در پرواز روز شنبه بیش از 55 بلیط از سوی شرکت ایران ایر به فروش رسیده بود که طبیعتاً به سبب توان هواپیما در فصل گرما باید تعداد کمتری پذیرش شود، بیان کرد: زمانی که هواپیما در جهرم به زمین نشست خلبان اعلام کرد که تنها قادر به حمل 45 مسافر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ایران ایر که متولی پرواز بود با تعداد مسافرانی روبه‌رو شد که بیش از توان و ظرفیت هواپیما در شرایط جوی موجود بود، ادامه داد: با پذیرش مسافران و رسیدن به حد نرمال از لحاظ وزنی تعداد 10 نفر از مسافران که در لحظات آخر به فرودگاه آمده بودند از سوی شرکت ایران ایر پذیرش نشدند.

جلیلی با اشاره به اینکه ظرفیت 20 مسافر دیگر در هواپیما موجود بود اما به دلیل عملکرد موتوری آن امکان پذیرش مهیا نبود، گفت: دلیل عدم پذیرش مسافران نبود صندلی خالی نبود و تنها مشکل وزنی و دمای بالا سبب شد تا برخی مسافران از پرواز روز شنبه جا بمانند.

وی با اشاره به اینکه فروش بلیط ارتباطی به فرودگاه نداشته و توسط شرکت هواپیمایی انجام می‌شود، تصریح کرد: مدیریت فرودگاه هیچ دخل و تصرفی در فروش بلیط ندارد.

برای وزیر بلیط نگرفتیم

رئیس فرودگاه جهرم با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در پرواز روز شنبه نیز گفت: مدیریت فرودگاه هیچ نقشی در تهیه بلیط برای وزیر نداشته و این بلیط از روزهای قبل تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضایی از طرف وزیر یا فرد دیگر برای تهیه بلیط به ما نشده بود، اذعان کرد: شخص وزیر در روزهای قبل از پرواز بلیط تهیه کرده و از مسافران این پرواز بودند.

جلیلی با اشاره به اینکه برادر وزیر ارتباطات یک ساعت و نیم قبل از پرواز با در اختیار داشتن کارت شناسایی وی به فرودگاه مراجعه کرده و امورات پذیرش و گرفتن کارت پرواز در آن زمان انجام شد، تاکید کرد: حتی وزیر ارتباطات به صورت وی آی پی نیز اقدام نکرده و مانند سایر مسافران به صورت عادی در این پرواز حضور داشته است.

 

تفاوت قائل نشدیم

وی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی میان وزیر و سایر مسافران قائل نبودیم چرا که وی از این امر پرهیز و تمایلی برای پذیرش به صورت وی آی پی نداشت، عنوان کرد: 10 نفر مسافری که از پرواز جا مانده بودند در لحظات آخر به فرودگاه مراجعه کرده و کارت پرواز را نیز تهیه نکرده بودند.

جلیلی گفت: حضور وزیر در این پرواز هیچ ارتباطی با پذیرش سایر مسافران نداشته و شرکت ایران ایر که متولی پرواز بود اجازه ورود آن‌ها را به سبب بروز مشکلات فنی صادر نکرده بود.

احترام به جامانده‌گان از پرواز

رئیس فرودگاه جهرم ابراز داشت: مسافران جا مانده نیز با هماهنگی‌های انجام شده و با 4 خودرو مناسب به صورت رایگان به شیراز منتقل و از آنجا با پروازهای بعدی به مقصد تهران منتقل شدند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان