کد خبر: ۱۳۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
فرمانده نیروی انتظامی:

آمار کشف حوادث ما بیشتر از خود حوادث است / امنیت استان فارس مثال زدنی است/با متخلفان کشف حجاب در خودروها برخورد می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استان فارس علاوه بر اینکه مردمی با فرهنگ و فهیم دارد، دارای امنیتی مثال زدنی است.
امنیت استان فارس مثال زدنی است
به گزارش شیرازه، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظهر چهارشنبه (بیست و دوم خرداد ماه) در جلسه تکریم و معارفه رئیس پلیس استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلامی به خصوص شهدای ناجا گفت: حدود 970 نفر از شهدای استان فارس مربوط به نیروی انتظامی است.

سردار حسین اشتری به بیان نکاتی درخصوص ویژگی های فارس پرداخت و بیان کرد: این استان علاوه بر اینکه مردمی با فرهنگ و فهیم دارد دارای امنیتی مثال زدنی است؛ پهناور و اثرگذار بودن از بعد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از دیگر ویژگی های فارس است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص جرایم خشن، اظهار داشت: جرایم خشن در بعضی از سالها به 350 فقره در سال می رسید و امروز کمتر از 20 و بعضا 15 فقره است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخورد با جرایم با اقتدار و توام با هوشمندی و درایت بوده است، اذعان داشت: در موقعیتی قرار داریم که آمریکا و دیگر دشمنان ما شرارت و جنایات زیادی را انجام داده اند که همه این ها برای ناامن کردن کشور ما بوده است اما همه این توطئه ها با درایت فرمانده معظم کل قوا و هشیاری مردم و زحماتی که توسط تامین کنندگان امنیت صورت گرفته خنثی شده است.

با اشاره به پیامک‌های امنیت اخلاقی در خصوص بدحجابی، تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های اخلاقی است و در مسیر برخورد با بدحجابی در جامعه به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با کمترین نارضایتی روبرو بوده و اگر اشتباهی هم صورت گرفته است، بررسی می‌شود.

سردار اشتری بیان کرد: برخورد با بدحجابی مطالبه مردمی و وظیفه نیروی انتظامی است و با جدیت و برنامه ریزی مناسب این اقدام را ادامه خواهیم داد تا رضایت مردم را کسب کنیم.

وی ادامه داد: کشف حجاب بر اساس قانون، جرم مشهود محسوب می‌شود و پلیس طبق برنامه ریزی‌ها با اجرای طرح ناظر در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


اشتری در ادامه گفت: امروز افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که توانسته امنیت را در کشور مستقر کند در حالیکه دشمن توانسته بود ناامنی در کشورهای همسایه چون سوریه را به حد اعلا برساند.

وی افزود: نیروهای مسلح ( نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش و دستگاه قضایی) محکم و با اراده برای برخورد با هر گونه ناامنی ایستاده اند؛ هرازگاهی حرکات مذبوحانه ای دیده می شد که جمع شد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت امام جمعه کازرون اشاره و بیان کرد: شهادت امام جمعه کازرون که یک روحانی مردمی و دلسوز ملت و همراه با مردم را به این شکل به شهادت رساندند که الحمدلله در کمتر از 4 ساعت فرد قاتل و شیاد دستگیر و تحویلِ دستگاه قضایی شد.

اشتری بر پیوند مردم با روحانیت تاکید داشت و خاطرنشان کرد: در قضیه شهادت دو نفر از روحانیت در همدان و کازرون مردم همراهی خود با روحانیت را نشان دادند.

وی در ادامه سخنان خود بر پیشگیری از جرم تاکید داشت و بیان کرد: پیش گیری از وقوع جرم در اولویت اول ناجا قرار دارد و پس از آن درصورتی که جرمی اتفاق بیفتد لازم است شناسایی و اقدامات انتظامی لازم صورت گیرد.

مقام ارشد انتظامی کشور از آمار کشفیات اعلام رضایت کرد و گفت: آمار کشف حوادث ما بیشتر از خود حوادث است و علت این است که بخشی از حوادثی که در سالهای گذشته اتفاق افتاده، الان کشف می شود.

اشتری بیان کرد: نیروی انتظامی در حوزه اقتصادی نیز وظیفه مهمی بر عهده دارد و آن هم مقابله با ورود کالای قاچاق و خروج کالاهایی است که نباید از کشور خارج شوند.

وی مبارزه با مواد مخدر، ورود و توزیع آن را دیگر وظیفه مهم ناجا عنوان کرد و اظهار داشت: استان فارس کشفیات خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسئله ترافیکی بیان کرد: فارس به دلیل اینکه با چند استان در ارتباط است مسئله ترافیکی برایش اهمیت بسیاری دارد لذا برای ارتقای امنیت جانی بایستی به مقوله ترافیکی نیز توجه ویژه ای وجود داشته باشد.

اشتری از کاهش 30 درصدی آمار جان باختگان در حوادث رانندگی استان خبر داد و بیان کرد: نیروی انتظامی سازمانی است که امکانات را برای ارتقای امنیت می خواهد و نه برای خودش.

وی اعلام کرد: احکامی که برای فرماندهان انتظامی صادر می کنیم سه ساله است و این احکام در مواقعی از یک تا دو سال تمدید می شوند.

مقام ارشد انتظامی کشور ضمن تقدیر از تلاش شبنه روزی سردار احمدعلی گودرزی در نیروی انتظامی استان فارس، به بیان نکاتی در خصوص وی پرداخت و گفت: سردار گودرزی به مدت پنج سال در این استان با تمام توان خدمت کرد؛ سال گذشته قصد داشتیم او را در مسئولیت جانشینی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی منصوب کنیم که به دلیل رضایتِ استان، اصرار و تاکیدات فراوان برای حضور وی در فارس، این انتصاب یک سال به تعویق افتاد.

اشتری از گودرزی به عنوان فرمانده ای پرکار، با برنامه، اهل تعامل، میدانی و بسیار خوش خلق یاد کرد و اظهار داشت: وی دارای روحیه ای عملیاتی است و علیرغم اینکه بارها به او تذکر دادیم تا شخصا در عملیات ها حضور پیدا نکند اما این فرد با اسلحه در برخی از عملیات ها حاضر می شد.

وی بیان کرد: ما 16 استان مرزی و ده ها هزار نیرو در مرز داریم، مسئولیت داشتن در این مرزها کار سختی است و ما برای تقویت این موقعیت ها سردار گودرزی را انتخاب کرده ایم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین به بیان نکاتی درخصوص سردار رهام بخش حبیبی پرداخت و وی را فردی لایق، جهادی، ولایی، دلسوزِ کارکنان، اهل تعامل و میدانی دانست که تاکنون در هر مسئولیتی قرار داشته موفق بوده است.

اشتری با اظهار اینکه حبیبی در مسئولیت هماهنگ کننده مرزبانی بوده و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است، تصریح کرد: این فرد، مسئولیت نگرفته که به نوایی برسد، مسئولیت را برای جانفشانی، ایثار، خدمت و بی خوابی برعهده گرفته است.

توجه ویژه به معیشت و صیانت از کارکنان ناجا آخرین موضوعی بود که این مقام ارشد انتظامی بر روی آن تاکید داشت و گفت: معنویت و حرفه ای شدن در ناجا رو به رشد است هر چند ما در معرض خطرهای بسیاری هستیم؛ در خصوص معیشت نیز ان شاءالله گام های خوبی برخواهیم داشت.

 
نظرات بینندگان