کد خبر: ۱۳۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
در جلسه تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی فارس مطرح شد؛

از خنثی شدن یک حمله تروریستی در شاهچراغ تا بودجه 17 هزار میلیاردی نیروی انتظامی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فارس را یکی از استان های هدفِ تروریزم عنوان کرد و گفت: فارس با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر، با مشکلاتی روبرو است که قاچاق کالا، ورود اتباع بیگانه، قاچاق انسان و موارد دیگری موجب هدف قرار گرفتنِ این استان برای تروریزم شده است.
فارس یکی از استان های هدفِ تروریزم/ تاکید بر توجه جدی به توسعه کلانتری ها و معیشت پرسنل
به گزارش شیرازه، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر چهارشنبه (بیست و دوم خرداد ماه) در جلسه تودیع و معارفه فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در یک حکمرانی و مدیریت خوب، حاکمیت باید امنیت، سلامت، مسکن و آموزش را برای مردم فراهم کند، امنیت را ضروری ترین نیاز مردم دانست و گفت: امنیت داخلی و خارجی ایران با فرماندهیِ فرمانده کل قوا ستودنی و مثال زدنی است.

محمدمهدی برومندی با اظهار اینکه ما امروز با توسعه تروریزمِ سازمان یافته در دنیا مواجه هستیم، اذعان داشت: آمریکا و دیگر دشمنان ما در قالب تروریزم، امنیت کشور ما را مورد هدف قرار داده اند و نظامیان ما نیز با مقابله، نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کردند.

وی افزود: اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاد نشان از اقتدار ایران است؛ نظام جمهوری اسلامی ایران با داعش و امثال آن مقابله می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فارس را یکی از استان های هدفِ تروریزم عنوان و بیان کرد: استان فارس با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر، با مشکلاتی روبرو است که قاچاق کالا، ورود اتباع بیگانه، قاچاق انسان و موارد دیگری موجب هدف قرار گرفتنِ این استان برای تروریزم شده است.

برومندی به گذراندن معیشت مردم فارس با کشاورزی اشاره کرد و گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر، فارس با مشکلات بسیاری مواجه شده که همین موضوع، زمنیه وقوع جرم در این استان را افزایش داده است.

وی افزود: کشور نیز با تنگناهای اقتصادی مواجه است و تخصیص اعتبارات مصوب نیز با مشکلاتی روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به افزایش حداقلی بودجه ناجا در فارس اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه نیروی انتظامی با مبلغی بیش از 17 هزار میلیارد مصوب شد که البته این کافی نیست و مجلس و دولت باید کمک کنند.

برومندی خاطرنشان کرد: در استان فارس برنامه ریزی سازمان یافته برای انجام تروریسم خشن در حرم احمدبن موسی داشتند که در شورای تامین استان خنثی شد که در این شورا هماهنگی خوبی در استان داریم.

برومندی در ادامه گفت: با وجود همه مشکلات، سردار گودرزی در زمان فعالیت خود خوش درخشید، اخلاق شایسته و نیکویش زبانزد است و بیراه نیست که کارکنانش از او به عنوان سردار دلها یاد کردند و در نیروی انتظامی او را با جان و دل حمایت می کردند.

وی اذعان داشت: چندین سال است که فارس مقام اول گردشگران داخلی و خارجی را دارد، تخت جمشید در ایام اخیر بسیار شلوغ بود و ایام سیل نیز وجود داشت که حتی یک سرقت اتفاق نیفتاد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یک پاسگاه با قدمت 40 ساله در تخت جمشید بود که با درایت سردار گودرزی به بهترین شکل ارتقا پیدا کرد.

به گزارش شیرازه، خنثی کردن تجمعات غیرقانونی، توسعه کلانتری و فضاهای انتظامی، توجه به معیشت پرسنل از دیگر مسائلی است که در زمان تصدی سردار گودرزی به خوبی اداره و مدیریت شدند و اکنون نیز لازم است گام های بلندی برای ارتقای کلانتری ها و بهبود وضعیت معیشتی کارمندان برداشته شود.

فارس یکی از استان های هدفِ تروریزم/ تاکید بر توجه جدی به توسعه کلانتری ها و معیشت پرسنلاستاندار فارس، اخلاق نیکو و پسندیده را از ویژگی های بارز فرمانده سابق انتظامی فارس عنوان کرد و گفت: نظم و اقتدار سرمایه های خوبی هستند که سردار گودرزی در نیروی انتظامی به یادگار گذاشتند.

عنایت الله رحیمی اظهار داشت: تمایلی برای رفتن سردار گودرزی نداشتیم اما به دلیل اینکه گفته شد به دنبال ارتقای این فرد هستند ما هم دیگر مخالفتی نکردیم.

وی افزود: فردی وارد استان شده که تجارب ارزشمندی در کشور به دست آورده است و فرمانده خوب و ولایتمداری است.

استاندار فارس با اعلام اینکه وجود امنیت متاثر از مولفه های گوناگونی است، اظهار داشت: به عینه دیدم که این مولفه ها از جمله نظم پذیری، قانون مداری، تعامل مثبت و حسنه با مردم عملیاتی و نظم به سمت و سوی عمومی هدایت شد.

رحیمی بیان کرد: این ها مولفه هایی بودند که موجب افزایش و ارتقای امنیت در استان فارس شد.

وی مرزی بودن این استان و وجود قومیت های مختلف و غیره را شرایطی عنوان کرد که هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت و گفت: قطعا در سایه تدبیر است که همه این مولفه هارا می توانیم جهت ارتقای امنیت بکار بگیریم.

استاندار فارس به دیگر اقدامات شایسته سردار گودرزی در نیروی انتظامی فارس اشاره کرد و اظهار داشت: بهسازی و نوسازی پایگاه های پلیس از این نوع عملکردها بود؛ این اقدامات نیاز به توسعه سریع تری دارد که فرمانده جدید کمک خواهند کرد.
نام خبرنگار: نیلوفر پرتو
نظرات بینندگان