کد خبر: ۱۳۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
رئیس جدید صنعت، معدن و تجارت فارس:

امسال بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان طرح به بهره برداری خواهیم رساند/من جوان نیستم، ولی خوشحال هستم که مرا جوان می بینید!

رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: تکیه من به آمار و ارقام نیست، چرا که آمار و ارقام زمانی خودش را نشان می‌دهد که تأثیر آن در جامعه هم دیده شود.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا ایزدی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس، با درخواست هماهنگی بین صنعت گران، معدن گران و تاجران و همکاری تشکل‌های خصوصی، اظهار داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های پیش رو، ایجاد وحدت بین صنعت و دانشگاه است که تا الان شعار بوده و اکنون با کمک شما خواهان این هستم که قدمات مثبت تری در جهت عملی کردن این مسئله برداریم.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه،  افزود: تنها را نجات ما از این مشکلات اقتصادی این است که بخش صنعت، معدن و تجارت را در بخش صادرات و بخش فرآوری محصولات معدنی و بخش صنعت تقویت کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: به پشتوانه نیروهای متخصصی که داریم، می‌توانیم حرکتی در جهت تحول استان فارس داشته باشیم.

ایزدی با اشاره به خدمات پنج ساله همتی مدیر سابق سازمان صمت فارس، ادامه داد: امسال بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان طرح به بهره برداری خواهیم رساند ولی تکیه من به آمار و ارقام نیست، چرا که آمار و ارقام زمانی خودش را نشان می‌دهد که تأثیر آن در جامعه هم دیده شود.

وی از تشکیل هیئت اندیشه ورزی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت خبر داد و عنوان کرد: من جوان نیستم، ولی خوشحال هستم که مرا جوان می بینید، آن جوانی که منظور شما هست، من نیستم.

چرا مدیر پروری نکردیم؟

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بابیان این‌که مدیریت چند بخش دارد که بخشی ذاتی انسان‌هاست و بخشی درس و بخشی تجربه است، گفت: به سخنرانانی که انتخاب رئیس جدید سازمان صمت فارس را ارزش می‌دانند، باید گفت چرا کوتاهی کردیم و مدیر پروری نکردیم، البته درست است که بخشی سیاسی است.

 برات قبادیان بابیان این‌که کار صمت راهبری در سطح کلان است، ادامه داد: مدیران ما خیلی برنامه ریز نیستند و سلیقه خودشان را به جای برنامه می نشانند، ما مدیر پروری نکردیم.

وی تأکید کرد: مدیران باید تغییر رویه در مدیریت دهند، ما به صورت سنتی و روزمرگی اداره می‌کنیم و با برنامه کار نمی‌کنیم، مدیر باید 50 درصد را صرف وضع موجود کند و 50 درصد را صرف برنامه ریزی آینده.


موفقیت در بخش صنعت مستلزم استفاده از ظرفیت‌ها و تعامل با ذی نفعان

معاون امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به سوابق ایزدی رئیس جدید سامان صمت فارس، گفت: انتخاب ایشان در راستای یکی از سیاست‌های دولت است که باید سهم بانوان و جوانان باید در دولت به 30 درصد برسد و از طرفی ایشان از خانواه معزز شهدا نیز هستند.

یدالله رحمانی ادامه داد: بخش صنعت و نقش آن در فرایند توسعه بر هیچ کسی پوشیده نیست و موفقیت در این بخش مستلزم استفاده از همه ظرفیت‌ها و تعامل با همه ذی نفعان است.

وی بابیان این‌که اصل اول استفاده از کارشناس‌های مجموعه است، این نیروها سرمایه‌ای هستند که در اختیار هر مدیری قرار دارد، تصریح کرد: برنامه‌های کلان توسعه استان و برنامه‌هایی که با صنعت و معدن هماهنگ شده و اجرایی شده باید ادامه پیدا کند و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان، تعامل با تولیدکنندگان و صنعت‌گران و استمرار جلسات کارگروه تسهیل حل مشکلات اقتصادی در راستای تداوم بهبودی که در شاخص‌های استان داشتیم، ادامه داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس با تأکید بر این‌که در استان واحدی وجود ندارد که مشکلاتش در استان قابل حل باشد و حل نشده باشد، عنوان کرد: در بخش معدن ظرفیت خوبی در استان وجود دارد اما سهم ارزش افزوده از معدن 1.3 درصد است که قابل قبول نیست و سهم ارزش افزوده معدن در کشور 3.6 درصد است، در صورتی که سهم آن در اشتغال 9 درصد است.

رحمانی بیان کرد: 2630 واحد صنعتی و معدنی نیمه تمام داریم که 38 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آن‌ها است که اگر قراردادهای آن‌ها به روز شود، عدد آن 2 تا 3 برابر می‌شود که احیای این ظرفیت باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به بهره برداری از حدود 8 واحد در سال جاری، خاطرنشان کرد: استان فارس از استان‌هایی است که در طول دولت امید نرخ بیکاری آن کاهنده بوده که از 16 درصد به حدود 9 درصد رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت تداوم موفقیت‌هایی که در صادرات غیرنفتی وجود داشته و صعودی بودن آمارهای صادرات غیرنفتی، مطرح کرد: پیگیری مشکل ثبت سفارش واحدهای تولیدی و تأمین ارز آن‌ها، پیگیری مشکلات واحدهایی که تسهیلات ارزی گرفتند و به سرمایه تبدیل کردند ولی الان تحت فشار سیستم بانکی برای بازپرداخت به نرخ روز قرار گرفتند، باید در دستور کار باشد.

به گزارش فارس در پایان از زحمات فربیرز رضازاده، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس قدردانی شد و حمیدرضا ایزدی به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس معرفی شد./ فارس

نظرات بینندگان