کد خبر: ۱۳۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد؛

همکاری و همیاری شهرداری شیراز در طرح بسیج کنترل فشار خون

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در تمامی فرهنگسراهای سطح شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت کنترل فشارخون و تاثیر پرفشاری بر سلامت افراد جامعه و پیرو ابلاغ بسیج کنترل فشار خون از سوی وزارت بهداشت و درمان در راستای شناسایی به موقع بیماران فشارخونی در سطح تمامی اقشار مردم در سنین بیش از ۳۰ سال، این سازمان در این طرح مشارکت جدی دارد.

ابراهیم گشتاسبی‌راد خاطرنشان کرد: در قالب برنامه زمان بندی شده در تمام مجموعه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: از ۲۳ خرداد تا ۱۳ تیرماه اکیپ‌های سیار از سوی مراکز بهداشت به فرهنگسراها، سراهای محله، خانه محلات و سراهای مهربانی اعزام می‌شوند تا شهروندان از خدمات مربوط به کنترل فشارخون بهره‌مند گردند.

گشتاسبی‌راد هدف از اجرای این طرح را شناسایی به موقع بیماران فشارخونی در رده سنی بالای ۳۰ سال عنوان کرد و افزود: فشارخون بالا اصلی‌ترین عامل قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، مزمن و سکته مغزی در جهان است و اگر کنترل شود از بسیاری از این بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان