کد خبر: ۱۳۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز درگفتگو با شیرازه:

جبهه مقاومت همان جبهه استقامت است در برابر زورگویی های ادامه دار ظالمان جهان

سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، جبهه مقاومت را همان جبهه استقامت است در برابر زورگویی های ادامه دار ظالمان جهان دانست.
به گزارش شیرازه، وی با بیان اینکه همانگونه که رهبری فرمودند معنای مقاومت صرفا یک حرکت انفعالی واکنشی نیست  تصریح کرد: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه راه حق بدون انصراف یا توقف. 

به گفته زارعی، در هر مسیری موانعی وجود دارد اما کسی که می خواهد مسیر را طی کند، یا بر این موانع غلبه می کند و یا با شیوه عاقلانه آنها را دور می زند. 

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه راهی که ملت ایران انتخاب کرده است، راه خداست و حاکمیت دین و ارزشهای خدا در جهان؛ اظهار داشت: درونمایه و محتوای این راه، عبارت است از عدالت و تعالی انسانها. اما از مهم ترین موانعی که در این راه وجود دارد ظلم است، زیرا هم مانع عدالت می شود و هم باعث سقوط بشر به دره های تباهی و فساد و گمراهی. 

وی افزود: باز هم بر طبق منطق، بیشترین ظلم را ظالمان به وجود می آورند فلذا کسانی که می خواهند راه خدا را ادامه دهند باید با ظالمان مبارزه کنند که این همان مبارزه با ظلم است. 

زارعی ادامه داد: یا باید ظالم را عوض و به غیر خود تبدیل کرد که دیگر ظلم نکند؛ و این طبق شرایط امروزی ممکن نیست زیرا ظالمان جهان، بسیار قلدر و قداره بند هستند و به پشتوانه قدرتهایی که به زور کسب کرده اند، همه نوع ظلمی را بی محابا انجام می دهند؛ و یا این که باید برای نابودی ظالم حداکثر تلاش را کرد. 

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با خاطرنشان کردن اینکه این همان راه استقامتی است که خداوند در قرآن وعده کرده است: ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا؛ تصریح کرد: جبهه مقاومت همان جبهه استقامت است در برابر زورگویی های ادامه دار و متوالی ظالمان جهان. این یعنی خسته نشدن، عقب ننشستن، قاطعانه و محکم و استوار پی گیر مطالبات حق بودن و تلاش بیش از اندازه برای گرفتن حق مظلومان از ظالمان جهان.

وی با تصریح بر اینکه امروز می دانیم مهم ترین منبع و منشا و سرچشمه ظلم در جهان کشور ایالات متحده آمریکا است که شاخه های نحس ظلم را در همه جهان پراکنده است تأکید کرد: امروز جبهه ظلم و استکبار، چون از رویارویی نظامی با کشور حق طلب ایران پشیمان شده است، روی به جنگ روانی علیه این ملت آورده است. پیشنهاد هایی را مطرح می کند و قصد دارد در لوای آن اهداف ظالمانه و تجاوزکارانه خود را دنبال کند. یکی از این ها پیشنهاد مذاکره است. 

به گفته زارعی، مطرح کردن این قضیه فریبنده، یکی از راهکارهای روانی این خبیث، برای اضمحلال و از هم پاشیدگی درونی قدرتها و ملت هایی است که به صورت مستقیم زیر بار این زورگویی ها نرفته اند. 

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تصریح کرد: عاقل کسی است که از تجربه تلخ دیگران درس عبرت بگیرد و آن را دستمایه تصمیمات آینده خود قرار دهد. ما تجربه ای که از کشورهایی مثل لیبی، عراق، افغانستان، ژاپن، مصر و ... دیده ایم که چگونه بعد از تسلیم شدن در برابر زیاده خواهی های آمریکا، به فلاکت و بدبختی گرفتار شدند و تمام استقلال و آرامش و ثروت ها و ثبات سیاسی اجتماعی خود را از دست دادند. 

وی یادآور شد: حتی تجربه کشور خود را در زمان طاغوت فراموش نمی کنیم که چگونه رژیم شاه، تسلیم خواسته های آمریکا می شد و آنها چطور منابع و استقلال سیاسی و نظامی و اقتصادی این کشور را زیرپا لگدمال کردند و هر ظلم و تجاوزی را به نام ها و انحاء گوناگون به کشور ایران روا می داشتند. 

زارعی با یادآوری اینکه ضرب المثلی در ادبیات فارسی وجود دارد به نام دوستی خاله خرسه، که این یعنی خرس، کسی است که هر کس با او دوست شود، بهای این دوستی مرگ اوست و او دوستان خود را می کشد تصریح کرد: این تمثیل همان دوستی با آمریکا است که کشورهای جهان هر چقدر به او نزدیک تر شوند و گول دستکش مخملی او را بخورند، ضربه ای که از دست چدنی او می خورند سخت تر و جانکاه تر و دخالت های آن کشور در امور داخلی و بیرونی و امنیتی آنها بیشتر خواهد بود و در نهایت این کشور خبیث، مانند موریانه شاهرگ های حیاتی آن کشور هدف را خواهد خورد و از آن جز یک پوسته توخالی چیزی باقی نخواهد گذاشت. آن وقت آن کشور و ملت از هویت و فرهنگ و همه آنچه دارد و داشته است، تهی و پوک می شود.




نظرات بینندگان