کد خبر: ۱۳۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

اجرای طرح شناسایی درختان پوسیده شهر

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: اولویت ما در برخورد با مسئله درختان آسیب‌دیده، مهار و حفظ آن‌هاست.
به گزارش شیرازه، سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به شناسایی درختان پوسیده گفت: با اجرای این طرح، به دنبال بهبود درخت‌های آسیب‌دیده هستیم که در گام نخست باید این درختان شناسایی شوند؛ برای این کار در کنار کمیته‌های مختلف شناسایی در مناطق، به دنبال انعقاد قرارداد با پیمانکاری برای شناسایی درختان آسیب‌دیده هستیم که متناسب با حالت ظاهری درخت، سن و میزان رشد و توانمندی روش‌هایی برای مهار و حتی نگهداری درختان درنظر گرفته می‌شود.

شهرزاد رونق‌زاده افزود: اولویت ما در برخورد با درختان آسیب‌دیده در ابتدا مهار و حفظ آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پوسیدگی درختان علل مختلفی دارد که بخشی از این پوسیدگی به سن و ضعف درخت بر می‌گردد و مربوط به کم‌آبی و کمبود مواد مغذی طی سال‌های مختلف است که با شناسایی این درختان باید از سقوط آن‌ها جلوگیری کنیم.

رونق‌زاده نظم بخشی و آبیاری منظم را از اقدامات اولیه برای جلوگیری از سقوط و حتی فرسودگی درختان دانست و اظهار کرد: معمولا درختانی که سقوط می‌کنند از ظاهر آن‌ها نمی‌توان احتمال سقوط را تشخیص داد به همین دلیل و برای شناسایی این درختان به دنبال استفاده از روش‌هایی هستیم که براساس نوع بافت، میزان فرسودگی آن‌ها مشخص باشد؛ برهمین اساس با روش اسکن درخت و طبق تراکم بافت‌های گیاهی و مقایسه با بافت سالم، میزان پوسیدگی درخت مشخص می‌شود.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز درباره چگونگی تصمیم‌گیری برای قطع درختان ادامه داد: در خصوص موضوع قطع و حتی جابه‌جایی درختان خطرآفرین در کمیسیون ماده ۷ که مرکب از نماینده شورای شهر، خدمات شهری و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری است، بعد از بازدید از درختان مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود اما اولویت در این کمیسیون بر حفظ درخت است و در صورت نیاز اقدام به جابه‌جایی می‌شود. آخرین مرحله قطع درخت است چراکه درخت را به عنوان یک عنصر پایدار می‌شناسیم.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان