کد خبر: ۱۳۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت

منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر دادند.

به گزارش شیرازه، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دوانفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر دادند.

تحقیقات نشان می‌دهد دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجارها هدف حمله قرار گرفتند.

بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیام درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

منابع پاکستانی گزارش دادند پاکستان صدای این انفجار‌ها را شنیده است. خدمه دو نفتکش اعلام کرده‌اند هدف حمله قرار گرفته‌اند و خواستار کمک شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان
تصویری تأییدنشده از حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان

در همین حال یک گروه امنیت دریایی انگلیس درباره یک رویداد نامشخص در دریای عمان هشدار داد و خواستار «احتیاط» در این منطقه شد.

خبرنگار شبکه «بلومبرگ» گزارش داد یک بندر در امارات متحده عربی نیز اعلام کرد پیام درخواست کمک از سوی یک نفت‌کش در خلیج عمان دریافت کرده است.

در پی وقوع این حادثه ­شبکه تلویزیونی رویترز عربی از افزایش بیش از دو دلاری قیمت نفت خام برنت در هر بشکه خبر داد.

بنابر اعلام خبرگزاری یو نیوز، خبرها از غرق شدن قریب‌الوقوع یکی از نفتکش‌های هدف قرار گرفته‌شده در دریای عمان حکایت دارند.

نیروی دریای آمریکا اعلام کرد: ما از حادثه رخ داده در خلیج عمان مطلع بوده و در حال جمع‌آوری جزئیات بیشتری در این خصوص هستیم.

بنابر گزارش بلومبرگ یکی از نفتکش‌هایی که هم‌اکنون در آتش می‌سوزد، «نفتکش فرونت آلتایر» است که نفت خود را از ابوظبی بارگیری کرده بود.

برخی منابع می‌گویند داده‌های ترافیک دریایی نشان می‌دهد هم‌اکنون یک کشتی تجسس و امداد و نجات ایرانی در حال نزدیک‌شدن به نفت‌کش فرونت آلتمایر است، کشتی‌ای در حال سوختن است.

رویترز به نقل از برخی منابع از تخلیه دو نفتکش در خلیج عمان خبر داد و اعلام کرد کادر این دو کشتی در سلامت به سر می برند.

همچنین گفته می‌شود نفتکش دومی که در دریای عمان دچار حریق شده «کوکوکا کورجِس» Kokuka Courageous نام دارد. نفتکش دوم که کوکوکا کورجس نام دارد از عربستان بارگیری شده و به سمت سنگاپور در حال حرکت بوده است.

همچنین یکی از نفتکش‌ها دارای پرچم مارشال بوده و دومی دارای پرچم پاناما بوده است.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت
محل وقوع حادثه در دریای عمان

بنابر اعلام رویترز، روزنامه «تریدویندز» روز پنجشنبه به نقل از منابع ناشناس، از اصابت یک اژدر به یک نفتکش متعلق به شرکت «فرانتلاین» نروژ در آب‌های ساحلی فجیره در امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان شرکت فرانتلاین برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

نجات ۴۴ نفر از کارکنان دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان

یک منبع آگاه اعلام کرد ۴۴ ملوان دو فروند کشتی نفتکش خارجی که صبح امروز در دریای عمان دچار حادثه شدند با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شده و توسط شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند.

گفتنی است مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو کشتی حامل مواد نفتی در ۲۵ مایلی و ۲۸ مایلی بندرجاسک دچار حادثه آتش سوزی شدند. یکی از شناور‌ها با پرچم کشور جزایر مارشال و دیگری با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کردند.

وی افزود: شناوری که با پرچم کشور جزایر مارشال حرکت می‌کرد از بندر الرویس قطر محموله اتانول به مقصد تایوان حمل می‌کرد و ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه دچار حادثه شد و با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دریانوردی هرمزگان ۲۳ خدمه آن توسط شناور‌های عبوری نجات یافتند.

مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: شناوری که با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کرد محموله متانول از عربستان به سنگاپور حمل می‌کرد و در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه دچار حادثه شد که با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دیانوردی هرمزگان ۲۱ خدمه آن توسط شناور‌های عبوری نجات داده شدند.

هویت دو کشتی منفجر شده در دریای عمان

کشتی Front Altair سال ۲۰۱۶ ساخته شده و ملکیت آن برای کمپانی فرانتلاین است. فرانتلاین بزرگترین کمپانی نفتکش جهان است که دفتر مرکزی آن در همیلتون برمودا است و سالانه ۱.۱ میلیارد دلار درآمد دارد. این کشتی ۷۵ هزار تن نفتا از الفجیره بارگیری کرده و برای CPC تایوان می‌برده است.

کشتی Kokuka Couageous تحت مالکیت ژاپن بوده و در سال ۲۰۱۰ ساخته شده بود. با پرچم پاناما تردد آبی داشته است و در بندر الجبیل عربستان متانول بار زده و راهی سنگاپور بود.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت

یک نفتکش در دریای عمان غرق شد

شبکه المیادین گزارش داد یکی از دو نفتکش حادثه دیده در دریای عمان با نام « فرونت آلتایر» به طور کامل غرق شده است.

کاهش شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی انفجار دو نفتکش در دریای عمان

شاخص بورس در ریاض، دبی، ابوظبی و مسقط با انتشار خبر انفجار دو نفتکش در دریای عمان کاهش یافت.


نظرات بینندگان