کد خبر: ۱۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی:

سیاست‌های ارزی اصلاح شود/ اتاق‌های بازرگانی برای پیدا کردن بازار صادرات محصولات کشاورزی تلاش کنند

کیخا گفت: سیاست‌های ارزی در حوزه تأمین نهاده‌ها و واردات محصولات کشاورزی به نفع تولید کننده بخش کشاورزی نبوده و نخواهد بود.

به گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در شیراز گفت: اعضای این کمیسیون بر این باورند، سیاست های ارزی که در بخش کشاورزی اتخاذ می شود باید توسط دولت اصلاح شود زیرا این سیاست‌ها در حوزه تأمین نهاده‌ها و واردات محصولات کشاورزی به نفع تولید کننده بخش کشاورزی نبوده و نخواهد بود.

احمدعلی کیخا از اتاق بازرگانی فارس و ایران خواستار آن شد که به تکالیف قانونی خود در زمینه پیدا کردن بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام کنند و افزود: محصولات کشاورزی فارس از کیفیت بالایی برخوردار است که اتاق بازرگانی ضمن تشویق تولیدکنندگان باید برای فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی تلاش بیشتری کند.

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مورد مباحث مربوط به مکانیزم قیمت گذاری گندم گفت: این بحث در نشستی با حضور اعضای بنیاد ملی گندم مطرح شد و ما در کمیسیون قول دادیم که از ظرفیت خود در این زمینه استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه انتقاد بر این بود که وزارت جهاد کشاورزی اگر سیاست قیمت گذاری را قبول ندارد وزیر باید آن را به طور رسمی اعلام کند، گفت: ما اگر بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را مطرح کردیم به هیچ وجه ارتباطی به مسائل جناحی، شخصی و جریانی نداشت.

کیخا ضمن انتقاد از رفتار دوگانه بنیاد ملی گندم گفت: نخستین کسانی که پشت ما را خالی کردند، دوستان بنیاد ملی گندم بودند و در اوج بحث‌ها اطلاعیه دادند که ما مشکلی نداریم و من به آنان گفتم که شما صدای گندمکاران نیستید همانطور که خانه کشاورز و نظام صنفی کشاورزی از منافع کشاورزان دفاع نمی‌کنند!

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: درخصوص قیمت‌گذاری گندم برخی به سلیقه شخصی خود تصمیم گرفتند و به استدلال‌های منطقی و کارشناسی گوش ندادند و وقتی که گزارش دلالی و قاچاق گندم از چند استان کشور وصول شد به اشتباه خود پی بردند.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به 80 هزار پرسنل حقوق می‌دهد اما متاسفانه کوچکترین مسائل هم گرفتاری ایجاد می‌کند.

علی وقف‌چی یکی از اعضای کمیسیون آب کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در این جلسه گفت: این مسافرت‌ها جز تلف کردن وقت دولت و مجلس سودی ندارد و ما باید در تهران بنشینیم و درخصوص مشکلات چاره‌اندیشی کنیم!

این سخنان مورد واکنش کیخا قرار گرفت و گفت: براساس قانون کمیسیون های تخصصی مکلفند که به مناطق مختلف سفر کرده و از نزدیک در جریان مسائل مختلف قرار بگیرند و برخلاف شما معتقدم اگر در چنین جلساتی صحبت کارشناسان محلی را نشنویم، نمی‌توان تصمیم درستی گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: کشاورزی ، صادرات ، ارز
نظرات بینندگان