کد خبر: ۱۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
مدیر اجرایی مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع دستی ایران در گفتگو با شیرازه مطرح کرد؛

فعال شدن 65 غرفه در اولین مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع دستی کشور/ پیش‌بینی رونق صادرات صنایع دستی در فارس

قدرت گفت: در فاز اول افتتاح اولین مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع دستی کشور در شیراز 65 غرفه از 130غرفه شروع به فعالیت کرد.

مدیر اجرایی و عضو هیأت مدیره مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران واقع در مجتمع تجاری مهستان در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در فاز اول پروژه، فضایی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در اختیار 120 نفر از هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان عرصه صنایع دستی فارس قرار گرفته است.

سید حمزه قدرت با بیان اینکه چشم‌انداز ما حمایت و تحت پوشش قرار دادن تمام صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی کشور است، گفت: سیاست کاری اعضای هیأت مدیره مجتمع حمایت از رونق تولید و اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی است و چشم‌انداز ما صادراتی است که به عنوان تسهیل‌گر در حوزه تجارت خارجی ورود کرده و تجربیات خود را در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار دهیم تا بتوانند بدون دغدغه به اهداف اقتصادی دست یابند.

وی معرفی صنایع‌دستی به گردشگران را از دیگر اهداف مرکز تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران نام برد و افزود: صنعتگران در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی می‌توانند محصولات خود را تولید و در این مرکز عرضه کنند تا این صنعت در کشور به‌ویژه استان فارس بیش از گذشته رونق یابد.

قدرت گفت: فاز اول با 65 غرفه و سرمایه گذاری20 میلیارد تومانی بدون احتساب قیمت کالاهای صنایع دستی موجود در فروشگاه ها به بهره‌برداری رسیده است که در فاز دوم تعداد غرفه‌ها به 130 غرفه افزایش می‌یابد.

به گزارش شیرازه، اولین بازار تجارت جهانی صنایع دستی کشور با حضور فلاح، مديركل حوزه توليد و كفيري مدير كل حوزه صادرات معاونت صنايع دستي كشور، مدیر کل و معاون صنایع دستی استان فارس، سرمایه گذاران مجتمع، جمعی از مسئولان بخش دولتی و خصوصی و هنرمندان و غرفه داران این بازار روز پنجشنبه 23 خرداد در مرکز تجاری مهستان شیراز افتتاح شد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی نیز در اردیبهشت ماه از این مرکز بازدید و اظهار امیدواری کرده بود که این مجتمع الگویی موفق برای دیگر کلانشهر‌های کشور باشد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان