کد خبر: ۱۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

انتقاد شدید نماینده شیراز از عدم حذف ربح مرکب در نظام بانکی/ با نظام بانکی ربوی رونق تولید ممکن نیست

اکبری، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از عدم موافقت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه حذف ذبح مرکب انتقاد کرد.

به گزارش شیرازه، علی‌اکبری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و آب مجلس در استانداری فارس برگزار شد با اشاره به گرفتاری‌های بخش تولید گفت: با نظام فعلی بانکی کشور، رونق تولید غیرممکن است.

وی نظام بانکی با عملکرد ربوی را موجب تأثیر سوء بر تولید و اقتصاد کشور دانست و با اشاره به اقدام مجلس برای اصلاح این رویه اشتباه و ضد اسلامی بانک‌ها خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس 3 مرتبه مصوبه حذف ربح مرکب بانک‌ها را تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستادند اما پس از ارسال آن به مجمع تشخیص مصلحت، متاسفانه در آنجا نیز تصویب نشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از عدم موافقت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه حذف ذبح مرکب گفت: ما بالاخره متوجه نشدیم ربا چیست! این اقدام بانک‌ها که دیگر فوق ربا است! تا روزی که بانک‌ها ربح مرکب می‌گیرند، باید هرروز شاهد این باشیم که عده‌ای از مردم و تولیدکنندگان به دلیل ناتوانی در پرداخت ربای بانکی و جریمه تأخیر و... بدهکار شده و گرفتار شوند.

اکبری سوداگری و دلالی را از دیگر مشکلات تولید عنوان و اظهار کرد: امروز در تولید هرکسی که کار غیرمجاز انجام می‌دهد، راحت‌تر به مقصود خود می‌رسد و بخش تولید گرفتار بروکراسی اداری است.

وی اظهار تاسف کرد که عده‌ای همیشه می‌خواهند واسطه‌گری و سوداگری وجود داشته باشد و از آن منتفع شوند و تا زمانی که با آن‌ها مبارزه جدی نشود، مشکل تولید نیز حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی گفت: سال زراعی گذشته در نیم قرن اخیر خشک‌ترین و امسال در 50 سال گذشته پرآب‌ترین سال بوده است که این نشان از تغییرات اقدلیمی دارد که باید متناسب با آن وضعیت کشور را مدیریت کنیم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حل مشکل تولید در بخش کشاورزی باید به تغییر اقلیم نیز توجه کنیم و متناسب با شرایط روز، تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.

اکبری همچنین خواستار آن شد که در ساخت کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان