کد خبر: ۱۳۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
بازیکن سابق فجر در گفتگوی اختصاصی با شیرازه:

من مدیون نام شهید سپاسی هستم/ امیدوارم با بخشیدن طلبم، سایرین نیز برای کمک به باشگاه فجر پیشقدم شوند

محمد مهدی نظری هفته گذشته با حضور در دفتر باشگاه فجر سپاسی شیراز و در دیدار با رسول فلاح، مدیرعامل این باشگاه مطالبات خود را از باشگاه فجر، بخشید
به گزارش شیرازه، محمدمهدی نظری (متولد ۱۱ اسفند ۱۳۶۷) در شیراز مهاجم تیم نساجی است. مهدی نظری به مدت ۱۰ سال از ۱۳۸۶ تا ۱۳۷۶ در آکادمی ولیعصر شیراز مشغول به فعالیت بود. سپس به تیم بزرگسالان مرصاد شیراز رفت و ۲ فصل را در این تیم سپری کرد.
در سال ۱۳۸۸ به تیم فجر سپاسی پیوست. این مهاجم طی ۴ فصل حضور در این تیم ۹۸ بازی و ۲۱ گل را در کارنامه خود ثبت کرد.
وی با بازی‌های خوبی که برای تیم فجرسپاسی انجام داد نظر مدیران باشگاه استقلال تهران را به سوی خود جلب کرد. او که پیش از این نیز ضمضمه حضورش در این تیم شنیده می‌شد پس از مذاکره و توافق با مسئولان این باشگاه در ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ با امضای قراردادی یکساله به باشگاه فوتبال استقلال تهران پیوست تا به آرزویش برسد و لیگ سیزدهم فوتبال ایران را در جمع آبی پوشان پایتخت توپ بزند. نظری اولین بازی خود را برای آبی پوشان در هفته دوم لیگ مقابل سپاهان اصفهان انجام داد.
در پایان فصل ۱۳۹۳–۱۳۹۲ نظری از استقلال تهران جدا شد و به گسترش فولاد تبریز پیوست، اما بعد از گذراندن نیم فصل ناموفق در این تیم در نقل و انتقالات نیم فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۳ از این تیم تبریزی نیز جدا شد و راهی پدیده شد.
مهدی نظری در سال ۲۰۱۲ و به دعوت کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران به این تیم دعوت شد تا در مسابقات غرب آسیا ۲۰۱۲ حضور یابد. وی پس از پدیده راهی باشگاه پیکان، نساجی و سپس فجر شهید سپاسی شیراز شد. و در حال حاضر  مهاجم تیم نساجی مازندران است.

من مدیون نام شهید سپاسی هستم/ امیدوارم با بخشیدن طلبم، سایرین نیز برای کمک به باشگاه فجر پیشقدم شوند

محمد مهدی نظری هفته گذشته با حضور در دفتر باشگاه فجر سپاسی شیراز و در دیدار با رسول فلاح، مدیرعامل این باشگاه مطالبات خود را از باشگاه فجر، بخشید، به همین منظور گفتگویی با وی داشتیم که در ادامه می خوانید:

 آقای نظری کمی در مورد خودتان و شرایط حال حاضرتان توضیح بدهید؟
خودم به همراه همسرم در تهران ساکن هستیم اما پدر و مادرم در شیراز زندگی می کنند. در حال حاضر در تیم نساجی مازندران عضویت دارم که خدارا شکر وضعیت خوبی نیز در این برای مهیا شده است.

 شنیده شد که شما مطالباتتان را از باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز در دیدار با رسول فلاح، مدیرعامل تیم بخشیدید،در اینکه چه شد که این کار را کردید، توضیح دهید؟
50 درصد مطالبات قرارداد سال گذشته را به این باشگاه بخشیدم. من خود را مدیون باشگاه فجر و شهید بزرگوار سپاسی می دانم. تیم یک شهید می باشد و چندین نفر از این باشگاه شکایت کرده اند و همه به خوبی وضعیت این باشگاه را می دانند و در نهایت به این نتیجه رسیدم که با توجه به شرایط باشگاه طلبم را ببخشم. امیدوارم که همه این کار مرا دیده باشند و برای کمک به این باشگاه پیشقدم شوند.

 نقش باشگاه فجر در زندگی و بویژه زندگی فوتبالی شما چه بوده است؟
من مدیون این شهید هستم و هر چیزی که در زندگی دارم را از نام این شهید بزرگوار دارم، نمی خواهم حرف های کلیشه ای و تکراری بزنم اما هر چه از باشگاه فجر به من رسید، خیر آن را دیدم. همیشه آقای جعفری می گفت: "پول شهید است و پربرکت" که واقعا هر فوتبالیستی که  پول باشگاه فجر را گرفت، توانست با آن صاحب خانه و یا ماشین شود. واقعا نام این شهید هم زیبا و قشنگ می باشد و هم آنقدر بزرگوار می باشد که عواید آن پربرکت است.

من مدیون نام شهید سپاسی هستم/ امیدوارم با بخشیدن طلبم، سایرین نیز برای کمک به باشگاه فجر پیشقدم شوند

 نظر شما در مورد نحوه بازی و نتایج تیم فجر در فصلی که گذشت، چگونه بود؟
اول فصل تیم فوتبال فجر خوب کار نمی کردند و نتایج خوبی هم با آقای مجید صالح، سرمربی اول فصل تیم که اتفاقا از دوستان من و مربیان من نیز بوده، نگرفتند. با حضور آقای داوود مهابادی تیم از این رو به آن رو شد و فکر می کنم اگر از اول فصل آقای مهابادی روی نیمکت این تیم نشسته بود، این تیم نتایج بهتری می گرفت و قطعا شانس صعود هم می داشت.

علت عدم نتیجه گیری تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز چیست؟
موارد زیادی در عدم نتیجه گیری یک تیم دخیل می باشد. از نظر من در فوتبال شیراز و فارس آقای فلاح، مدیرعامل باشگاه تنها هستند اما فجر را کسی اصلا حمایت نمی کند و بسیاری از مواقع با خودم می گوید چگونه می شود که استان به این بزرگی تیم فجر را حمایت نمی کنند تا فارس هم نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد؟! به نظر من مهم ترین دلیل نتیجه نگرفتن باشگاه فجر طی این چند سال و عدم حضورشان در لیگ برتر این است که فقط مجبور هستند که به بازیکنان سرباز تکیه کنند و بازیکن سرباز جذب نمایند، که تا این بازیکنان سرباز با تیم و با همدیگر هماهنگ شوند، سربازی آن ها تمام می شود و تیم فجر مجدد با سربازانی جدید تنها می ماند. مشکل دیگر دست تنها و دست خالی بودن آقای فلاح و باشگاه فجر می باشد که امیدوارم مدیران و مسئولان شیراز و استان فارس نیم نگاهی هم به این تیم داشته باشند.

من مدیون نام شهید سپاسی هستم/ امیدوارم با بخشیدن طلبم، سایرین نیز برای کمک به باشگاه فجر پیشقدم شوند

  با شرایط کنونی پیش بینی شما برای فصل بعد تیم فوتبال فجر چیست؟
با حضور آقای مهابادی به نظر من تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز از گزینه های صعود به لیگ برتر می باشد و مطمئن هستم که آقای مهابادی کار خود  را به خوبی بلد است و توانسته به جوانان شیراز و استان میدان داده و بازیکنان خوبی را رو نماید همانند اتفاقی که برای خود من افتاد و در اولین سال حضورم در باشگاه فجر، من را به فوتبال ایران معرفی کرد و می دانم که در این فصل فجر با حضور آقای مهابادی نتایج خوبی خواهد گرفت و امیدوارم که از وی حمایت های لازم و کافی صورت بگیرد.

برای احیای تیم در شرایط کنونی چه راه حلی پیشنهاد میدهید؟
اگر درصدی از سهام این باشگاه را واگذار کرده و بفروشند، که هم بتوانند بازیکن سرباز و هم بازیکن آزاد جذب کنند، مطمئن هستم تیم فوتبال فجر می تواند به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند.

گفتگو از محمد صادقی
نظرات بینندگان