کد خبر: ۱۳۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
در شورای برنامه ریزی فارس مطرح شد:

دستگاه های اجرایی انرژی خود را بر تکمیل پروژه های درحال تکمیل بگذارند و به سمت پروژه های جدید نروند

سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان با شرح مصوبه جلسه گذشته پیرامون تکلیف دستگاه های اجرایی بر رصد سه ماهه بر وظایف خود و ارائه به صحن شورا آغاز و با تشریح گزارش کار بودجه سال جاری کشور و استان ادامه یافت.
به گزارش شیرازه، در ابتدای جلسه پس از آنکه عنوان شد "بودجه هزینه ای استان شامل 25 سازمان می شود و سهم استان فارس با رشد 19/3،  بالغ بر 718میلیارد است." دکتر قاسمی مدیرکل جهاد کشاورزی فارس با اعلام اینکه 28میلیارد و 300 میلیون تومان مانده دیون سال گذشته است، تقاضا کرد که این مبلغ در بودجه هزینه ای مد نظر قرار گیرد. قاسمی همچنین خواستار افزایش بودجه تحقیقات این سازمان و ارگانهای وابسته شد.

دستگاههای اجرایی انرژی خود را بر تکمیل پروژه های درحال تکمیل بگذارند و به سمت پروژه های جدید نروند

پس از صحبتهای قاسمی، سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز اظهار داشت: به جز دانشگاه ها، نهادهای دیگر هم مرکز پژوهش دارند و بهتر است در این جلسه مصوب شود که بودجه پژوهش برای این مراکز لحاظ شود.

پس از صحبت برخی حاضرین در ادامه جلسه، بودجه عمرانی یا تملک دارایی و سرمایه استان بررسی شد که طبق گفته دبیر جسله سرجمع اعتبارات تملک سرمایه و دارایی استان و نفت و گاز، در سال 98  یک هزار و 300میلیاردتومان تعیین شده و رشد بودجه در این بخش برای استان 13/1 بوده است و 162 طرح در این زمینه در استان خواهیم داشت.
و در این مورد، بیش از 500میلیارد تومان اعتبار استان در این بخش قرار گرفته که نسبت به سال قبل رشد بیش از 42در صدی را شاهد بوده ایم.

در ادامه پیشنهاد شد که یک درصد یعنی بیش از 2میلیارد و 80میلیون برای پایگاههای بسیج اختصاص داده شود.

همچنین پیشنهاد داده شد 3درصد بودجه نیز برای تامین امنیت و بازسازی پایگاهها و کلانتری های انتظامی تخصیص داده شود.

در ادامه این بحث بهرامی، مدیرکل امور عشایر استان درخواست تخصیص بودجه برای این قشر از اهالی استان را مطرح کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه "با توجه به شاخص های گذشته، اعتبارات تخصیص داده شده است" تصریح کرد: اگر بخواهد این که این شاخص ها تغییر پیدا کند، نیازمند بررسی واقعیت های استان هستیم که امیدواریم برای سالهای آتی این بررسی ها انجام شود.

وی با تاکید بر نیازمند بودن تامین امنیت به تخصیص بودجه گفت: با توجه به اینکه توسعه یافتگی استان، نیازمند امنیت است موافقت خود را با تخصیص بودجه برای بازسازی و ساعت کلانتری ها و تامین امنیت اعلام می کنم.

سهرابی مدیرکل صداوسیما نیز خواستار استفاده استاندار از اختیارات ویژه اش در حمایت از بحث فرهنگ شد و گفت: تاکنون از محل بودجه های جاری خودمان در صداوسیما، 75ایستگاه گیرنده دیجیتال آماده بهره برداری کرده ایم.

وی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر متوجه شدیم که رادیو در حوادث غیرمترقبه چه نقش و جایگاه مهمی می تواند داشته باشد.
 سهرابی در ادامه درخواست ارتقای پوشش رادیویی بزرگراه شیراز-اصفهان را خواستار شد.

دکتر رضائی، معاون عمرانی استانداری فارس هم با بیان 2هزار و 560 پروژه عمرانی نیمه تمام داریم اظهار داشت: 3هزار و 308 پروژه ملی نیمه تمام داریم که در این بحث، 18پروژه بالای 80درصد پیشرفت دارد که عمدتاً در حوزه آب است.

وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی انرژی را بر تکمیل پروژه های درحال تکمیل بگذارند و به سمت پروژه های جدید نروند . از بین پروژه های درحال تکمیل آنهایی که بالاترین رشد پیشرفت را دارند در اولویت قرار بگیرد تا در سال جاری شاهد افتتاح پروژه های بیشتری باشیم.

رحیمی استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه "در بحث بودجه، هم با چالشهایی روبرو هستیم هم در کنار آن، فرصتهایی داریم که باید از همه اینها به خوبی استفاده شود" اظهار داشت: مصداقی که در ارتباط  با انضباط بودجه با آن مواجه هستیم، پرداخت یارانه است و موارد زیادی وجود دارد که هم دولت به آن توجه کرده و هم در بودجه مدنظر بوده است.

عالی ترین مقام دولت در فارس یکی از راهکارهای مدیریت منابع مالی را انظباط مالی دانست و اظهار داشت: صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای یکی از مصادیق انظباط مالی است.

به گفته وی، افزایش حقوق و مزایا بخصوص برای نیروهای قراردادی و همچنین افزایش 20درصدی بودجه نشان از فشار بر تقسیم بودجه خواهد داشت.

رحیمی با بیان اینکه استمرار اشتغال و موارد مورد نظر تبصره 19 باید مدنظر باشد، تصریح کرد: اولویت بندی طرح های عمرانی از مهمترین موارد مدنظر خواهد بود تا استفاده لازم برده شود.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به موضوع پایگاههای انتظامی و تامین امنیت تاکید کرد: مساله امنیت برای سال جاری باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد و تنگناهایی که عزیزان نیروی انتظامی با آن مواجه هستند باید تا حد امکان رفع شود.

رحیمی در ادامه ضمن تاکید بر توجه به بحث حوادث غیرمترقبه و بحرانها گفت: آب رسانی از موارد دیگر مورد توجه در تخصیص بودجه سال جاری است.

مهندس رحیمی در ارتباط با مباحث فرهنگی، یکی از ابزار اثرگذار را صداوسیما دانست و تاکید کرد: با وجود اندک اعتباری که هست، باید کمک کرد تا مشکلات این صنف هم برطرف شود.

استاندار فارس در ارتباط با صندوق های خُرد کشاورزی هم اظهار داشت: تفاهم نامه هایی امضا شده که اثرگذاری خوبی را در ارتباط با فقرزدایی و اشتغالزایی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه "هواشناسی یکی از مواردی است که در حوادث غیرمترقبه نقش برجسته اش مشخص می شود" اضافه کرد: در ارتباط با زیرساختهای رادیویی، علاوه بر بودجه، باید از هر کجا که بشود اعتبار جور کرد.

نظرات بینندگان