کد خبر: ۱۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی:

احداث بزرگترین زورخانه کشور در فارس

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس گفت: همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی، عملیات اجرایی احداث بزرگترین زورخانه کشور در شیراز آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه، حسین غرقی  رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس در یک کنفرانس خبری که به مناسبت آغاز هفته فرهنگ پهلوانی برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری بسیار خوب اداره کل ورزش و جوانان، عملیات اجرایی بزرگترین زورخانه کشور و جهان در مجموعه ورزشی پارس شیراز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای هفته فرهنگ پهلوانی، در فارس برنامه‌ریزی شده است، تجلیل از قهرمانان عرصه ورزش پهلوانی، دیدار با پیشکسوتان، دیدار با خانواده یک ورزشکار شهید، اجرای ورزش زورخانه‌ای در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و ... را از مهمترین این برنامه‌ها اعلام کرد.

دبیرستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه‌ای استان فارس یکی از برنامه‌ها را فراخوان مقاله و عکس اعلام و خاطرنشان کرد: اگرچه خاستگاه فرهنگ پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای است، اما همه مردم خصوصا ورزشکاران در همه بخش‌ها می‌توانند ضمن پرورش فرهنگ پهلوانی در خود و بین اعضای خانواده زمینه را برای گسترش، این فرهنگ در عرصه‌های جامعه فراهم کنند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس همچنین از ارتقاء جایگاه این هیئت طی سال‌های اخیر در کشور خبر داد و گفت: این هیئت اکنون در رتبه سوم کشور قرار دارد.

غرقی از رسانه‌ها درخواست کرد که نسبت به این رشته توجه ویژه‌تری داشته و در فرهنگسازی این ورزش و فرهنگ پهلوانی کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان