کد خبر: ۱۳۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

دو اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات افتتاح شد

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان بوانات از افتتاح دو اقامتگاه بوم گردی دیگر در این شهرستان خبرداد.
به گزارش شیرازه، حسین پور اسد با اعلام  خبر افتتاح 2 اقامتگاه در شهرستان بوانات گفت: یکی از این اقامتگاه ها، در منطقه سیمکان واقع در دهستان سیمکان و در جنوب غربی شهرستان بوانات با سرمایه اولیه ۱۸۰۰ میلیون ریال در بافت کاملا سنتی و قدیمی و چشم اندازی زیبا در زمینی با وسعت۳۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی دوم با نام « شاه رستم » نیز که اولین اقامتگاه بوم گردی در روستای بخش سرچهان شهرستان بوانات است با سرمایه ۱۵۰۰ میلیون ریالی و متراژ ۲۵۰متر مربع، به واقع، تجربه یک زندگی بومی-روستایی را برای مسافران فراهم می آورد.
دو اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات  افتتاح شد

بنا بر این گزارش، با افتتاح این دو اقامتگاه، در حال حاضر شهرستان بوانات دارای 6 اقامتگاه های بوم گردی است.

گفتنی است، شهرستان بوانات در شمال فارس با آب و هوای بسیار خنک خصوصا در فصل بهار و تابستان مامن پرورش درختان سردسیری و تولید انواع میوه های سردسیری است که انگور و گردوی این شهرستان شهره خاص و عام بوده  و این شهرستان را با نام گردو می شناسند. از جمله جاذبه های تاریخی-طبیعی این شهرستان شامل: مسجد جامع سوریان، پل بزرگ سوریان، چهارطاقی ساسانی، امامزاده شاه ‌میرحمزه، قلعه تاریخی سیمکان، کاروانسرای برد شیراز، تفرجگاه پیر کدوئیه، شاه خاقان، آثار تاریخی روستای شیدان، روستای هدف‌گردشگری بزم، امامزاده بی‌بی‌خاتون، قنات ابراهیم و شاهزاده‌ابوالقاسم و ... می باشد و قالی، گلیم، تابلوفرش و خراطی، کشمش، گردو، جوزقند، انگور و مویز بخشی از صنایع دستی و سوغات و آش چله، دلمه، آش اسفند و قورمه از خوراکی‌های محلی این منطقه به شمار می آید.
انتهای پیام/



نظرات بینندگان