کد خبر: ۱۳۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

دکتر قائدی: پلهای عابرپیاده‌ی شهر، بهسازی و ساماندهی می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: علاوه براجرای پلهای عابر پیاده در خیابان‌های مطهری‌ جنوبی، قهرمانان، بلوار باهنر جنوبی و بلوار مدرس تعدادی از پلهای عابر پیاده سطح شهر نیز بهسازی و ساماندهی می‌شوند.
به گزارش شیرازه، دکتر«نواب قائدی» در بازدید از پلهای عابر پیاده سطح شهر گفت: نقاط ضعف و قوت همه‌ی پلهای عابر پیاده سطح شهر باید شناسایی و بر‌‌اساس چک‌لیستهای ارزیابی تهیه شده از سوی کمیسیون و استانداردهای مربوطه، پلهای دارای مشکل ساماندهی و به امکانات لازم تجهیز شوند.
وی افزود: در همین راستا آسانسور پلهای عابر پیاده‌ی بوستان آزادی، میدان دانشجو و بلوار شهید چمران به زودی تجهیز و راه اندازی می‌شود.
عضو هیات رییسه شورای شهر شیراز از فراخوان ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده جدید برای عقد قرارداد و فراهم شدن مقدمات ساخت و نصب خبر داد.
وی ایمنی در تردد عابران پیاده و حفظ جان آنها در محورهای پرتردد شهر را از جمله اهداف ساخت این پلهای عابر پیاده برشمرد و افزود: در راستای افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان، این پلها بر اساس موقعیت مکانی، نیازسنجی و شناسایی نقاط پرتردد، اجرا می‌شوند.
دکتر قائدی همچنین از تجهیز برخی پلهای مکانیزه در سطح شهر به دوربینهای کنترلی خبر داد و افزود: به منظور رصد پلها از سوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری و نگهبانی مستقر در محل، در این پلها دوربین‌ نصب می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به طرح مسقف‌کردن پلهای عابر پیاده در نقاطی از شهر، افزود: تاکنون پلهای عابر پیاده مقابل شهرک آرین، پارک علوی و دانشجو مسقف و به سیستم روشنایی مجهز شده‌اند.
قائدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ساخت، تعمیر و نگهداری پلهای عابر پیاده هزینه های زیادی برای شهرداری به همراه دارد اما برای حفظ سلامتی و ارتقای رضایتمندی مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

نظرات بینندگان