کد خبر: ۱۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
آیت الله دژکام:

توسعه حرم شاهچراغ (ع) در طرح جامع، یک مطالبه به حق است

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز بکار کرد.
به گزارش شیرازه، صبح امروز یکشنبه نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز بکار کرد.

 امام جمعه شیراز در این نشست گفت: امروز دهه کرامت در ماه ذی‌القعده در جامعه ما جا افتاده و در کشور استقبال خوبی از این مسئله می‌شود.

آیت الله دژکام با اشاره به موضوع توسعه حرم شاهچراغ (ع) در طرح جامع این مهم را تکرار یک مطالبه به حق دانست و افزود: طرح جامع حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاه عبدالعظیم حسنی به خوبی شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دسترسی زائران به این حرم‌ها و توسعه حرمین مطهر در شهرهای تهران، قم و مشهد به خوبی انجام شده است، افرود: این مهم در شیراز دیرتر و پس از سفر مقام معظم رهبری مطرح شده و در یک برهه زمانی شاید آرام تر و با پذیرش تولیت توسط آیت‌الله دستغیب، حرکت قوی‌تری شکل گرفته اما این نیاز به کمک دارد.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: ممکن است وظایف بین دستگاه‌های مختلف به درستی تبیین نشده باشد و تصوری پیش بیاید و این کار زمین بماند، لذا باید با مدیریت این موضوع به سرانجام برسد.

به گفته امام جمعه شیراز، در سفر وزیر راه و شهرسازی قول‌هایی داده شد اما تا عملیاتی شدن آنها، راههای زیادی وجود دارد.

امام جمعه شیراز همچنین با توجه به اینکه طرح جامع حرم متناسب با بین‌المللی بودن کلانشهر شیراز طراحی شود، گفت: اگرچه طراحی‌هایی هم انجام شده اما همکاری‌های لازم بین دستگاهی رخ نداده است و توقع داریم در این نشست به این مسئله به عنوان یک خواسته ملی توجه جدی شود.


آسیب های اجتماعی در خانه با تکریم خانواده کاهش می یابد

همچنین در این نشست حبیب رضا ارزانی رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: کار دهه کرامت بیشتر مردمی است لذا از مردم شیراز هم باید یاد کنیم زیرا وقتی از شخصیت احمد بن موسی (ع) می‌خوانیم، بسیار کریم و اهل سخاوت بوده‌اند حال در این دهه از کریم دیگری یاد می‌کنیم و لذا این دهه خاص است.

ارزانی افزود: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی در جامعه‌ای کاهش یابد بهترین مدل تکریم فرد در جامعه و خانواده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در دهه کرامت خیال نکنیم فقط نشاط اجتماعی را افزایش دهیم بلکه باید نگاه تکریم افراد خانواده داشته باشیم.


جشنواره شعر ملی رضوی  شاخص ترین برنامه‌ دهه کرامت

در ادامه نسشت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت صابر سهرابی دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت فارس افزود: برنامه‌های فرهنگی آئینی و هنری همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود که در این ۱۰ روز سراسر ایران گلبانگ شادی می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت فارس خواستار مردمی شدن برنامه‌های دهه کرامت شد و بیان کرد: فارس با هماهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) میزبان جشنواره شعر ملی رضوی است که یکی از شاخص ترین برنامه‌های ماست.

سهرابی به تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد که با توجه به گذشت ۱۶ سال از عمر پر برکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) که به وسیله آن تلاش‌های وافری با زبان هنر در معرفی شخصیت والای امام هشتم شده‌است بتوانیم در فارس بنیاد بین المللی فرهنگی شاهچراغ (ع) به عنوان امین ولایت را داشته باشیم تا بتوانیم تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری را در لوای حضرت احمدبن موسی (ع) داشته باشیم تا منویات مقام معظم رهبری در راستای معرفی شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) را در قالب این بنیاد رقم بزنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس اعلام کرد: امیدواریم این بنیاد را ثبت ملی و برنامه‌های فرهنگی و هنری را در راستای معرفی شاهچراغ (ع) به شکل مدونی سازماندهی کنیم.

به گزارش شیرازه، دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه آغار می‌شود و روز ششم ذی القعده با حضرت شاهچراغ (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه می‌یابد و در نهایت با میلاد امام هشتم (ع) خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان