کد خبر: ۱۳۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

سنگ تمام ستاد اجرايي فرمان امام برای سیل زدگان شیراز/ اهدای 1000 بسته لوازم خانگی

در مراسمی نمادین هزار بسته لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای خدمات رسانی به مناطق سیل زده، به آسیب دیدگان سیل شیراز اهداء شد.
به گزارش شیرازه، صبح امروز و در محل فرمانداری کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور شکرخواه معاون اقتصادی این ستاد، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس و جمعی از مسئولان شامل یک هزار بسته لوازم‌خانگی و 2 هزار بسته لوازم لوازم‌التحریر به‌صورت نمادین به آسیب دیدگان سیل 5 فروردین این شهرستان اهدا شد؛ ضمن اینکه 2 هزار شغل اجتماع‌محور نیز در کنار این کمک‌ها تعریف‌شده بود.

 

مدیریت صحیح کمک‌های ستاد

در ابتدای آئین مذکور، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز با تشکر از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شخص دکتر مخبر رئیس این ستاد به جهت پیگیری مشکلات سیل‌زدگان اظهار داشت: تمام تلاش‌ها انجام شد تا تخصیص منابع ستاد به آسیب دیدگان به نحوی باشد که ضمن رعایت عدالت، اسراف‌های معمول در چنین پروژه‌هایی نیز صورت نگیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تشکر از استاندار فارس به جهت مدیریت صحیح منابع و تقسیم آن بین نیازمندان خاطرنشان کرد: در هر پروژه‌ای بعضاً مشاهده می‌شود که دورریز و اسرافی وجود دارد که پس‌ازآن نمی‌توان جمعش کرد اما در مدیریت کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این اتفاق نیفتاد و کمک‌ها با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت مناسب استاندار فارس، به دست صاحبانش رسید.

اثرگذاری کارها در گروی کنار گذاشتن مَنیّت ها

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز با بیان اینکه حادثه سیل 5 فروردین شیراز باوجود غمناکی، موجب همبستگی اجتماعی شد، افزود: در این حادثه بیش از 300 خودرو خسارت دید و 21 فوتی داشتیم.

وی افزود: در شب‌های پنجم و ششم فروردین بیش از 300 هزار مسافر در شیراز اسکان یافتند و 70 هزار پرس غذا سرو شد و بلافاصله با کمک سایر دستگاه‌ها، بحران سیل را مدیریت کردیم.

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین گفت: در زمان سیل، فشار بر مدیریت به حدی بود که کوچک‌ترین کمک‌ها نیز بزرگ جلوه می‌کرد تا اینکه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تماس گرفتیم و دکتر مخبر رئیس این ستاد قول هرگونه مساعدت را دادند.

استاندار فارس افزود: ستاد اجرایی 3 میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان شیراز را مصوب کرد و امروز شاهد تحویل این کمک در قالب لوازم‌خانگی و لوازم‌التحریر و ... هستیم.

رحیمی با بیان اینکه گروهی تعریف شد تا این پول به دست آسیب دیدگان برسد، یادآور شد: مدیریت منابع ستاد به‌خوبی انجام شد ضمن اینکه همه کمک‌های اولیه در 24 ساعت نخست حادثه انجام شد.

وی همچنین گفت: در طول دو ماه اخیر خانه‌های سیل‌زدگان گل برداری و شست‌وشو و 207 واحد منزل ترمیم و تعمیر شد.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر در کارها مَنیّت ها کنار رود و کار برای رضای خدا انجام شود، بسیار اثرگذار و ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مهم را در سیل شیراز به‌خوبی درک کردم.

رحیمی با بیان اینکه در سیل شیراز 700 میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد، افزود: اختصاص وام با کارمزد 5 درصد و بلاعوض به سیل‌زدگان از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد.

وی در پایان نیز گفت: از تحمل و صبر مردم به‌ویژه در مناطق سیل‌زده سپاسگزارم دارم و از قصورات احتمالی پوزش می‌طلبم.

 در پایان این آئین، تعدادی از کمک‌های فوق به‌صورت نمادین به آسیب دیدگان سیل شیراز اهدا شد.

بسته کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شامل یک هزار بسته لوازم‌خانگی و 2 هزار بسته لوازم‌التحریر بود؛ ضمن اینکه 2 هزار شغل اجتماع‌محور نیز در این بسته پیش‌بینی‌شده است.

مجموع کمک های این ستاد به سیل زدگان کل کشور 30هزار بسته لوازم خانگی بوده است.

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان