کد خبر: ۱۳۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
معرفی یک نذر فرهنگی جالب؛

کارگاه کوچک برای تحقق آرزوهایی بزرگ

چند جوان خوش فکر در شهر شیراز سعی کرده اند با راه اندازی یک کارگاه تولیدی،پشتوانه مالی فعالیت های فرهنگی خود را محکم کنند.
به گزارش شیرازه؛ نماز ستون دین است، جمله ای کوتاه اما هدایتگر که می گوید در هر شرایط باید ستون و عمود خیمه گاه دین که نماز باشد را به پا دارید، حال خواه سالم و تندرست باشید و یا خدایی ناکرده مریض احوال و ملول و در هر صورت این تکلیف الهی از روی دوش انسان مریض برداشته نمی شود اما طبیعتاً شرایط یک انسان پیر یا مریض با یک فرد سالم و تندرست متفاوت بوده و این موضوع در نحوه خواندن نماز نیز صدق می کند.

 برای مثال برخی از مسلمانان به دلیل کهولت سن و یا بروز برخی اتفاقات و حوادث نتوانند به راحتی خم و راست شده و به رکوع و سجده بروند، پس می توانند از میز و یا وسایلی همچون آن برای اقامه نماز خود، استفاده نمایند.

با وجود مشکلات بی شمار در دنیای امروز به ویژه مشکلات اقتصادی اما هنوز در زیر پوست شهر هستند کسانی که در راه رضای خدا نذر داده و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. این افراد گاها با بضاعت کم اما دل های بزرگ خود توانسته اند کارهای خاص و بزرگی را در سطوح مختلف انجام دهند که نشان از عزت نفس بالای آنان می باشد.

****
در دل شهر شیراز نیز با وجود تمامی مشکلات و سختی ها، تعدادی جوان در کارگاهی دور هم جمع شده اند و با تولید میزهای نماز با قیمت بسیار مناسب، از درآمد حاصل از آن سعی در راه اندازی فعالیت های فرهنگی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان در سطح یک مسجد را دارند.

برای گفتگو به سراغشان میرویم، مسئول این کارگاه تمایل چندانی به مصاحبه، رسانه ای و مطرح شدن ندارند و بیشتر راغب اند که کار خود را در سکوت خبری و به دور از هیاهو و تنها برای رضای خدا کارشان را پیش ببرند که با اصرار ما برای ترویج این سنت حسنه، راضی می شوند کمی در خصوص کارهایشان توضیح دهند.

رسول حیدریان، مسئول کارگاه تولید میزهای نماز در گفتگو با خبرنگار شیرازه می گوید: میزهای نماز کارگاه ما از جنس ام دی اف با نوار پی وی سی دورتا دور آن در کارگاهی کوچک در اطراف شهر شیراز ساخته می شود که ارتفاع آن ها از 75 سانتی متر تا یک متر می باشد.

وی با اشاره نذر فرهنگی افراد فعال در این کارگاه تصریح میکند: این میز در یک کارگاه کوچک اما به دست انسان های بزرگ ساخته و تولید می شود که به صورت دسته جمعی نذری فرهنگی را از آرزو به حوزه عمل درآورده اند.

مسئول کارگاه تولید میزهای نماز با بیان اینکه بسیاری از اقشار مردم در وضعیت نا به سامانی به سر می برند، عنوان کرد: کشور در حال حاضر در شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی به سر می برد و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها توانایی فرستادن فرزندانشان را بر سر کلاس هایی که ارزش وقت گذاشتن برای کودکان را داشته باشند، ندارند، لذا ما با تولید و فروش این میزهای نماز هزینه های  فعالیت های فرهنگی، تربیتی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان تحویلی را در این فصل تابستان تامین می کنیم.

کارگاه کوچک برای تحقق آرزوهایی بزرگ

وی با بیان اینکه سود حاصل از فروش میز نماز در قسمت فعالیت های فرهنگی و تربیتی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تحویلی هزینه می شود، اظهار داشت: غالب برنامه های فرهنگی ما شامل برگزاری جشن ها و تورهای زیارتی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری کلاس های ویژه تربیت فرزند جهت والدین و خرید جوایز فرهنگی مذهبی می شود که با برنامه ریزی مناسب به نحوی مطلوب و مفید برگزار می شوند.

حیدریان در مورد تعداد افراد فعال و زمان راه اندازی کارگاه میگوید: حدود سه ماه می باشد که در حال تولید و ساخت محصول هستیم و 15 نفر در این کارگاه مشغول فعالیت و تولید می باشند.

وی در خصوص استقبال مردم از میز نماز برای خرید ابراز داشت: استقبال از میز نماز به خوبی شکل گرفته و به لطف خدا توانسته ایم تاکنون بیش از 600 قطعه از این محصول را در مناطق مختلف به فروش برسانیم.

این فعال فرهنگی در پایان متذکر مشود: قیمت تمام شده میز نماز بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان می باشد اما به دلیل اینکه این محصول از ابتدا تا انتها به منظور نذر فرهنگی و مذهبی افراد حاضر در این کارگاه بوده، با یک قیمت بسیار پایین و مناسب، هر عدد میز به قیمت 30 هزار تومان به خریداران هدیه می شود تا ضمن اینکه مبلغی جهت انجام امور فرهنگی و مذهبی در مسجد جمع شود، نمازگزاران نیز دعای خیرشان را بدرقه راه این گروه کنند.

تلفن جهت ارسال و دریافت سفارشات ۰۹۱۷۰۷۵۵۴۶۳ آقای کشتکار- ساعات اداری ۳۸۲۰۸۴۷۶    






نظرات بینندگان