کد خبر: ۱۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
با حضور معاون اجتماعی و پیگشیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس؛

رئیس جدید حوزه قضایی قضایی زرین دشت معرفی شد

جابر نظافت با حکم ریاست معظم قوه قضائیه به سمت رئیس دادگستری شهرستان زرین دشت منصوب شد.
به گزارش شیرازه، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس درآئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان زرین دشت با تأکید به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:امروز استکبار جهانی تحریم های یکجانبه ای را  در تمامی حوزه ها بویژه حوزه های انسانی از قبیل تحریم غذا و دارو بر کشور ما اعمال کرده است اما با توکل به خداوند و در پرتو رهبری حضرت آیت الله خامنه ای،استقامت مردم عزیز و تلاش مسئولان نظام  در برابر این تحریم ها ایستادگی و مقاومت کرده و سربلند و پیروز خواهیم شد.

احمد رحمانیان در ادامه  مقاومت در برابر تحریم ها را دارای نکات مثبتی دانست و گفت: عدم وابستگی به نفت، اتکاء به توانمندی های داخلی و شکسته شدن ابهت نظام پوشالی استکبار جهانی و دادخواهی کشورها و نظام های مظلوم و ستمدیده جهان از نکات مثبت ومهم تحریم ها است.

وی در ادامه به راهبردهای دشمن در دوران جنگ اقتصادی و تحریم اشاره کرد و گفت: در دوران کنونی دشمن راهبردهای متفاوتی را در پیش گرفته از جمله با اعمال فشار اقتصادی سعی در  ایجاد نارضایتی بین مردم و مسئولان دارد و در این راستا از همه ابزارهای خود استفاده می کند تا بین مردم و مسئولانی که در حقیقت از بطن خود مردم هستند فاصله ایجاد کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس درادامه به بحث هجمه نرم در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب در دهه اخیر با هجمه نرم بیشترین تلاش خود را در تغییر سبک زندگی مردم به کار برده اند که نمونه بارز آن را در بدحجابی زنان و سگ گردانی و  غیره در شهرهای بزرگ می بینیم که باعث  از بین رفتن سبک اصیل زندگی ایرانی اسلامی می گردد بنابراین باید در خصوص هجمه نرم مراقب باشیم.

رحمانیان هدف گرفتن وحدت و همدلی مردم را از دیگر راهبردهای دشمنان نظام و انقلاب دانست و گفت: امروز باید مراقب باشیم تا هر لفظ و گفتاری که مطرح می شود بوی تفرقه نداشته باشد و بدانیم خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و در شرایط کنونی حفظ نظام ، اقتدار نظام  و نیز حفظ وحدت و همدلی آن که نقطه اتکاء مظلومین جهان است از همه موضوعات مهم تر است.

 وی در ادامه فعالان حوزه اقتصاد را در شرایط کنونی سربازان جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد:  هر فردی که در کشور فعالیت اقتصادی می کند خود را سرباز جنگ اقتصادی امروز بداند و همه ما مسئول هستیم و باید احساس مسئولیت کنیم و تمام توان خود را در جهت تولید و رونق اقتصادی با توجه به شعار  سال به کار ببریم و تلاش کنیم تا از وابستگی به نفت جدا شویم.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس شفافیت در قراردادها و معاملاتی که انجام می شود و همچنین مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی را از مهم ترین عوامل کمک به تولید و رونق اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با مخلان ونظام اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می کند و در سال گذشته دادگستری استان فاس 14 پرونده مفاسد و اخلالگران نظام اقتصادی را بررسی و احکام بسیار خوبی را در این خصوص صادر کرده است.

رحمانیان در ادامه مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان زرین دشت گفت: در حال حاضر مدیران اقتصادی ما باید مدیران جهادی باشند وضعف  فعالیت های اقتصادی را آسیب شناسی کنند.

وی در ادامه دستگاه قضایی را دستگاهی مستقل دانست وگفت: قضات براساس اصل 56 قانون اساسی بدون هیچ گونه توصیه پذیری در کمال استقلال و منطبق با قانون تصمیم گیری کرده و در مقام قضاوت جز از خداوند و قانون هیچ مقام بالا دستی ندارند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس امنیت در تمامی حوزه ها را از همه موضوعات مهم ترخواند و گفت: امنیت در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه و تأکید است و این امر در شهرستان زرین دشت و شهرستان های اطراف که از امنیت مطلوبی برخوردار است  باید محقق شود و هرکس بخواهد به این امنیت خدشه ای وارد کند بداند که دستگاه قضایی برخورد قاطع خواهد کرد.

رحمانیان به شعار تحول قضایی از سوی آیت الله رئیسی ریاست معظم قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه موضوعاتی از جمله تحول در دستگاه قضایی و در رأس آن سلامت دستگاه ،تکریم و احترام ارباب رجوع،رفع اطاله دادرسی،ترویج روحیه انقلابی گری، داشتن برنامه و تحول موضوعاتی که سبب کاهش جمعیت کیفری است،موضوعات قانون مداری و پیشگیری از وقوع جرم را  مد نظر قرار دارد که قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید در راستای تحول دستگاه قضایی اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم عسکری رئیس سابق دادگستری شهرستان زرین دشت با اهدای لوح تقدیرازسوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و جابر نظافت با حکم ریاست معظم قوه قضائیه به سمت رئیس دادگستری این شهرستان منصوب شد.
انتهای پیام/



نظرات بینندگان