کد خبر: ۱۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس:

امام جمعه کازرون با قید بومی بودن انتخاب می شود

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس اعلام کرد: انتخاب و معرفی امام جمعه کازرون با قید ضرورت بومی بودن پس از اربعین امام جمعه فقید، صورت می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس گفت: درحال حاضر مشغول بررسی گزینه‌ها و افرادی هستیم که از منابع مختلف، به ویژه از سوی اقشار مردم معرفی شده‌اند؛ همچنین برخی افراد نیز خود برای تصدی این مقام اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خواسته مردم و تمرکز ما بر انتخاب امام جمعه بومی برای کازرون است، ابراز داشت: با توجه به شرایط ویژه شهرستان کازرون، نیروهای بومی دارای توانمندی را بررسی می‌کنیم. این افراد باید در تهران تشکیل پرونده دهند و مراحل اداری و گزینش را طی کنند.

ملک مکان درباره ویژگی‌های امام جمعه آینده کازرون گفت: این فرد باید در بین مردم شایستگی و مقبولیت داشته باشد، توانمندی‌های لازم علمی را داشته باشد و بتواند منشأاثر و خدمت باشد. امام جمعه باید در بین افراد جامعه وحدت و همبستگی ایجاد کند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس درباره تعداد کاندیداهای تصدی مقام امامت جمعه کازرون گفت: برای انتخاب افراد محدودیت تعداد تعیین نمی‌کنیم و صلاحیت همه افرادی که تمایل به خدمت داشته باشد و نیز افراد معرفی شده را بررسی می‌کنیم؛ در این میان کسانی که شرایط اولیه را داشته باشند وارد روند گزینش می‌شوند و در نهایت جامع‌ترین فرد انتخاب می‌شود.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان