کد خبر: ۱۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

بازدید دولتی ها از پروژه های قابل افتتاح شهرداری شیراز در هفته دولت

استاندار فارس، فرماندار و شهردار شیراز از پروژه های در حال انجام شهرداری شیراز بازدید کردند.
بازدید مقامات استانی و شهری از پروژه های در حال اجرای شهرداری شیراز/ افتتاح پروژه های شهرداری شیراز در هفته دولت
به گزارش شیرازه، استاندار فارس، فرماندار و شهردار شیراز ظهر امروز (بیست و هشتم خرداد ماه) از پروژه های در حال انجام شهرداری شیراز بازدید کردند.

سینما جوان واقع در میدان کوزه گری، تقاطع غیرهمسطح باهنر کمربندی، فرهنگسرای فرزانگان واقع در شهرک فرزانگان (منطقه 9)، تقاطع غیرهمسطح مهدیه_امیرکبیر، تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی و مجتمع آموزشی شهروند واقع در کوچه 32 فرهنگ شهر پروژه هایی هستند که از آنها بازدید شد.

طول مسیر سه هزار و 650 متر، ضخامت عرشه 2/2 سانتی متر، طول عرشه و رمپ سه هزار و 50 متر مشخصات فنی تقاطع غیرهمسطح باهنرکمربندی و نوع سازه نیز شفت، ستون، سرستون، تیرپیش ساخته و عرشه (دال بتنی) است.

این پروژه در حال حاضر دارای 35/26 درصد پیشرفت فیزیکی و 32/89 درصد پیشرفت ریالی دارد و افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، تسهیل در رفت و آمد (افزایش روانی ترافیک) از بلوار باهنر جنوبی به شهرک فرهنگیان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنرجنوبی و حذف دوربرگردان های کمربندی در این محدوده اهداف این پروژه هستند.

فرهنگسرای فرزانگان واقع در شهرک فرزانگان (منطقه 9) با مساحت 4 هزار و 200 مترمربع، دارای سه طبقه و اسکلت فلزی مشخصات فنی این پروژه هستند.

پروژه مذکور 85 درصد پیشرفت فیزیکی و 70 درصد پیشرفت ریالی دارد و بالابردن سرانه فرهنگی در سطح منطقه ایجاد نشاط و سرگرمی و ارائه خدمات تجاری در سطح منطقه هدف این پروژه است.

مساحت عرشه روگذر 6 هزار و 400 متر مربع، مساحت عرشه همسطح هزار و 365 مترمربع و طول ابتدا تا انتهای رامپ زیرگذر 400 متر مربع مشخصات فنی تقاطع مهدیه_امیرکبیر است.

این پروژه 31/30 درصد پیشرفت فیزیکی و 23/10 درصد پیشرفت ریالی است تقاطع است.

تکمیل رینگ پیرامونی شهر و ایجاد نوار سبز حاشیه ای در اطراف تقاطع برای ممانعت از شکل گیری کاربری های ترافیک‌زا، ایجاد مسیر دسترسی ایمن شهروندان به پارک چنار راهدار و تامنی 12 جهت حرکت های اصلی در این تقاطع و ساماندهی ورودی و خروج اتوبوس های ترمینال امیرکبیر اهداف این پروژه هستند.

طول مسیر هزار و 445 متر، طول عرشه و رمپ‌ها 669 متر و ارتفاع روگذر 5/5 متر مشخصات فنی تقاطع غیرهمسطح رودکی است؛ این پروژه 63/91 درصد پیشرفت فیزیکی و 61/62 درصد پیشرفت ریالی داشته است.

افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، افزایش روانی ترافیک در کمربندی و بلوار ایمان جنوبی و افزایش ظرفیت تردد و احداث دسترسی مناسب و بلوار مهدیه اهداف اجرای این پروژه هستند.

پروژه مجتمع آموزشی شهرداری با مساحت چهار هزار مترمربع، 4 طبقه و اسکلت بتنی هم اکنون در حال اجرا است؛ این پروژه دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی و 27 درصد پیشرفت ریالی است.

بالا بردن سرانه_آموزشی در سطح ارتقا رفاه پرسنل محترم شهرداری درخصوص آموزش فرزندان هدف این پروژه است.

به گزارش شیرازه، این پروژه ها در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.
نظرات بینندگان