کد خبر: ۱۳۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

بهره‌مندی دانش‌آموز فارسی از خدمات تحصیلی کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: بیش از 25 هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد در سال تحصیلی 98-97 از خدمات تحصیلی بهره‌مند شدند.
به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه حمایت تحصیلی از دانش آموزان یکی از سیاست های کمیته امداد در راستای کشف استعداد و شکوفایی آنان است، گفت: تحصیل حق هر فرزند ایرانی است و هیچ دانش آموز یا دانشجوی نیازمندی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد بسته های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر 25 هزار و 414 دانش آموز و 4 هزار و 727 دانشجو در استان تحت حمایت هستند که از خدمات کمک هزینه تحصیلی و بسته های حمایتی بهره مند می شوند.

بذرافشان با بیان اینکه 10 هزار و 625 دانش اموز در مناطق محروم  استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: 12 هزار و 201 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 7 هزار و 162 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 6 هزار و 51 دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در استان تحصیل می کنند.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه کلیه این دانش آموزان در طول سال از کمک هزینه تحصیلی و لوازم تحریر تحصیلی بهره مند می شوند، گفت: کمیته امداد استان فارس در سال تحصیلی 98-97 مبلغ 23 میلیارد و 443 میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم تحریر در اختیار دانش آموزان تحت حمایت قرار داده است.دانشجویان تحت حمایت نیز 43 میلیارد و 696 میلیون ریال خدمات کمک هزینه و ایاب و ذهاب دریافت کرده اند.

بذرافشان سرفصل‌های مساعدت به دانش آموزان را تهیه کتب، پرداخت ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی و آزمون‌های آمادگی راهیابی به دانشگاه  بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 247 دانش آموز نخبه در مقاطع تحصیلی مختلف در استان مشغول به تحصیل هستند.همچنین تعداد 294 دانش آموز نیز در 5 خوابگاه شبانه روزی امداد ساکن هستند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان