کد خبر: ۱۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفتگو با شیرازه:

خطبه تاریخی 29 خرداد سندی برای حقانیت دین اسلام و مظلومیت رهبری شد/ در فتنه 98 قشر آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده‌اند

حجت‌الاسلام رضایی گفت: در فتنه 88 قشر مرفه مخاطب بودند و نتیجه نگرفتند بنابراین در فتنه 98 که از اقتصادی است معیشت قشر آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در 29 خرداد سال 1388 در سخنانی ماندگار به روشنگری درخصوص ابعاد مختلف فتنه پرداختند که به مناسبت سالروز این سخنرانی در گفتگو با یک کارشناس مسائل سیاسی ضمن بررسی ابعاد مختلف فتنه 88 به طراحی و برنامه‌ریزی دشمن برای فتنه‌انگیزی در سال جاری می‌پردازیم.


خطبه تاریخی 29 خرداد سندی برای حقانیت دین اسلام و مظلومیت رهبری شد/ در فتنه 98 قشر آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده‌اند

حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به ابعاد مختلف فتنه 88 گفت: دشمنان از سال‌ها قبل برای فتنه 88 طراحی و برنامه‌ریزی کرده بودند و متفاوت از فتنه 78 بود چراکه وسیع‌تر و با برنامه‌های حساب شده جمعیت فریب خورده را به خیابان‌ها کشاندند و حرکت میدانی نیز داشتیم.

وی اعلام پیروزی یکی از کاندیداها قبل از اعلام نتایج انتخابات و این سخن وی که اگر غیر از من نام کسی از صندوق‌های رأی بیرون بیاید تقلب شده است را سرآغاز ایجاد حاشیه‌ها عنوان و اظهار کرد: فتنه‌گران در جنگ روانی اینطور تبلیغات و القاء کردند که رهبری هم مجری انتخابات است و هم دوست دارد فرد خاصی از صندوق رأی بیرون بیاید اما افرادی که اهل تعقل بودند شائبه تقلب را نمی‌پذیرفتند چراکه برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور بود و مجریان انتخابات نیز مردم و اغلب کارمندان دولت بودند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه شبکه‌های خارجی به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شدند و فضای مسموم تبلیغاتی ایجاد کردند، اظهار تاسف کرد که در آغاز شروع فتنه برخی خواص جامعه سکوت کردند.

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در 29 خرداد 88 گفت: آن خطبه‌ در تاریخ ماند و سندی برای حقانیت دین اسلام و مظلومیت رهبری شد که در آن خطبه به خواص جامعه تذکراتی داده شد و ایشان صحبت‌هایی را مطرح کردند که باید پیش از این توسط سایر افراد شاخص جامعه بیان و تبیین می‌شد اما وقتی حضرت آقا دیدند خواص با بصیرتی که بتوانند برای مردم جامعه روشنگری و بصیرت‌افزایی کنند انگشت‌شمار هستند با بغض خاصی فرمودند «أین عمار؟» و خواستار افزایش بصیرت و آگاهی در بین مردم جامعه شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس قدرشناسی از مردم با بصیرت که به داشتن بالاترین درک و شعور سیاسی توصیف می‌شوند را از دیگر محورهای خطبه تاریخی مقام معظم رهبری دانست و افزود: در این خطبه تاکید شده است که ما منادی عدالت هستیم و اساس کار ما بر عدالت است بنابراین اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق افراد جامعه زیر پا گذاشته شود.

نهراسیدن از توطئه‌های دشمنان و مقاومت در خطبه‌های تاریخی 29 خرداد موج می‌زد

حجت‌الاسلام رضایی به تاثیرات برون‌مرزی این خطبه‌ها اشاره و اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و نهراسیدن از توطئه‌های آنان در سراسر این خطبه‌ موج می‌زد.

وی فتنه 88 را در جری شدن دشمنان و افزایش شدت و گستره تحریم‌‌ها موثر دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که خودشان را جزو خواص می‌دانستند اما به اوباما برای تحریم ایران نامه زدند که جز رسوایی برایشان چیزی نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه دشمنان بیکار نمی‌نشینند و با استفاده از تجربه‌های قبلی فتنه‌های جدیدی را طراحی و اجرا می‌کنند، گفت: بخش عمده‌ای از فتنه 88 مربوط به مباحث اقتصادی است و آزمونی برای خواص است چراکه حضرت آقا صراحتا در مورد FATF اعلام موضع کردند اما باز می‌بینیم برخی به آن دامن می‌زنند و وانمود می‌کنند که اگر اجرا شود مشکلات حل می‌شود. باید به خواص بی‌بصیرت گفت مراقب سخن گفتن و موضع‌گیری‌های خود در تریبون‌ها باشید که آب به آسیاب دشمن نریزید.

رضایی با بیان اینکه جریانی در خارج از کشور و عده‌ای در داخل مردم را از جنگ می‌ترسانند و القاء می‌کنند که اگر با آمریکا رابطه داشته باشیم مشکلات حل خواهد شد، تصریح کرد: این جمله حضرت آقا که می‌فرمایند« با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم» نشان‌دهنده قدرت داخلی و اینکه می‌فرمایند « جنگ نمی‌شود» نشان‌دهنده ضعف دشمن است.

وی این سخن که «وزارت خزانه داری آمریکا به وزارت جنگ تبدیل شده است» را قابل تامل دانست و گفت: در فتنه‌ای جدید با به وجود آوردن مشکلات و فشارهای اقتصادی می‌خواهند مقاومت ملت را از بین ببرند اما به یاری خدا موفق نخواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: در فتنه 88 اغلب افراد فئودال و قشر مرفه مخاطب بودند و نتیجه نگرفتند بنابراین در فتنه 98 معیشت قشر آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار داده و تصمیم گرفتند فشارها را بر این قشر به حدی زیاد کنند که آنان را به خیابان‌ها بکشند اما آنچنان که در راهپیمایی روز قدس شاهد افزایش 30درصدی جمعیت نسبت به سال قبل بودیم، مردم نشان دادند که هرگز لشکر دشمن نخواهند شد و این فتنه نیز کور و ابتر خواهد ماند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان