کد خبر: ۱۳۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
معاون بهره‌برداری و تولید شرکت آب و فاضلاب شیراز در گفتگو با شیرازه اعلام کرد؛

کمبود 15درصدی آب آشامیدنی در شیراز / رکوردی که مردم شیراز شکستند / شکستگی لوله علت قطعی آب در جنوب شیراز

به یکباره و بدون اطلاع قبلی آب مناطق بلوار صلح، بولوار پاسارگاد، شهرک والفجر، قسمتی از بولوار امیرکبیر، خیابان سراج شیراز و بخش‌هایی از شهر جدید صدرا در شمال غرب کلانشهر شهیراز قطع شده است. قطعی آب در شهر صدرا در دو هفته اخیر به گونه‌ای بوده که مردم فقط شب‌ها توانسته‌اند از آب لوله کشی آن هم با فشار پایین استفاده کنند.

کمبود 15درصدی آب آشامیدنی در شیراز/ رکوردی که مردم شیراز شکستند/ شکستگی لوله علت قطعی آب در جنوب شیرازبه گزارش شیرازه، هرساله با شروع فصل گرما و افزایش استفاده از کولرهای آبی با افزایش حجم مصرفی آب و درنتیجه افت فشار در برخی مناطق شیراز مواجه هستیم که گلایه از افت فشار آب‌ در پیام‌های اخیر مخاطبان شیرازه نیز به چشم می‌خورد. اما امروز چهارشنبه 29 خرداد گزارش‌های دریافتی از مخاطبان شیرازه حکایت از قطع کامل آب در محدوده‌های بلوار سفیر شمالی و بلوار رحمت داشت که علت موضوع را از مسئولین شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز پیگیری کردیم.

فرزاد جهان‌مرد، معاون بهره‌برداری و تولید شرکت آب و فاضلاب شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی کارشناسان مربوطه در تابستان پیش رو با 15درصد یعنی 940 لیتر در ثانیه کمبود آب در شهر شیراز مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز کمبود آب آشامیدنی در شیراز به مرحله‌ای نرسیده است که قطعی و افت فشار منظم را در مناطق مختلف اعمال کنیم، گفت: همیشه مصرف آب در ماه مبارک رمضان کاهش و پس از آن افزایش می‌یابد که در سال جاری پایان این ماه همزمان با آغاز فصل گرما بود و با یک پیک شدید افزایش مصرف آب مواجه شدیم. علاوه بر آن افزایش دما تا حدود 40درجه بر میزان مصرف آب تاثیرگذار بوده است که این عوامل موثر در تامین و توزیع آب باعث شد در مدت کوتاهی ا افزایش مصرف بسیار بالا مواجه باشیم.

جهان‌مرد میزان افزایش مصرف آب در طول فصل تابستان نسبت به بقیه فصول سال را 26 درصد اعلام و اظهار کرد: پیک مصرف آب در سال گذشته مربوط به دوم مردادماه با مصرف 515 هزار مترمکعب در یک شبانه‌روز بود ولی در 26 خردادماه سال جاری این رکورد شکست و به 519 هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسید که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شیراز ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به تعمیر شناورهای خراب گفت: من تعهد اخلاقی می‌دهم درصورتی که مردم به تناوب شناورهای کولر، مخزن ذخیره آب و فلاش تانک و همچنین شیرآلات منازل خود را بازبینی و درصورت نیاز تعمیر کنند از هدررفت آب به میزان بسیاری جلوگیری می‌‌شود و تابستان را با کمترین افت فشار و یا قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

شکستگی لوله علت قطعی آب در جنوب شیراز

جهان‌مرد درخصوص علت قطعی آب مناطق جنوب شیراز نیز توضیح داد: طی ده روز گذشته به دلیل انجام عملیات پل‌سازی توسط پیمانکار شهرداری شیراز در تقاطع کمربندی- باهنر تا کنون سه مرتبه لوله اصلی انتقال آب به قطر 700میلی‌متر شکسته و حجم بسیاری از آب هدر رفت که در نتیجه مناطق بلوار رحمت از تقاطع باهنر تا کوزه‌گری و انشعابات فرعی دچار قطعی آب شده‌اند که اکنون شرایط در حال مدیریت است و به زودی وضعیت آبرسانی به حالت قبل برمی‌گردد.

وی از مردم خواستار آن شد که همیشه مقداری آب در مخازن مربوطه ذخیره داشته باشند تا درصورت قطعی‌های پیش‌بینی نشده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، آب ، کمبود آب ، قطعی آب
نظرات بینندگان