کد خبر: ۱۳۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

پیگیری قضایی در صورت اهمال دستگاه‌های دولتی و تکرار مرگ یک کارتن خواب

اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس خطاب به استاندار فارس تاکید کردند: اگر امسال نیز شاهد اهمال دستگاه‌های دولتی و مرگ کارتن خواب دیگری باشیم، مسئولیت و خون‌بهای جان آن انسان را بر عهده استاندار فارس می‌دانیم و از مراجع قضایی پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
به گزارش شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در نامه‌ای خطاب به استاندار فارس با اشاره به پیگیری و اقدامات انجام شده پس از مرگ گلبس، بانوی کارتن خواب شهر شیراز از نهادهای مربوطه، از وی خواستند تا در جهت اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم و راهگشا برای آمادگی دستگاه‌های مسؤول برای حل و فصل ریشه‌ای مشکل اقدام و جلسه‌ای خصوصی را با اعضای این شورا برگزار کنند.

متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر رحیمی

استاندار و نماینده عالی دولت در استان فارس

سلام علیکم

همانگونه که کم و بیش در جریان امور هستید مرگ یک خانم کارتن‌خواب در دی‌ماه سال گذشته در محله سنگ ‌سیاه شهر شیراز بر اثر کم‌توجهی و بی‌توجهی جمعی از مسؤولان شهری و استانی مدخلی شد که دانشجویان بسیجی شهر شیراز در مسیر عمل به تکلیف شرعی و انقلابی خود بر اساس نقوش تعریف شده برای این تشکل از جانب مقام معظم رهبری (مدظله) به بحث مشکلات و معظلات کارتن‌خواب‌ها در جهت بررسی، مطالبه و رفع حداکثری آسیب‌های شایع از این موضوع ورود کنند.

 در طول چند ماه دانشجویان بسیجی شیراز، با برگزاری چند جلسه با مدیران مسؤول، سرکشی میدانی از محله‌های پرآسیب، کمپ‌های ترک اعتیاد، مرکز ماده ۱۶، مراکز دی آی سی، شیلترهای زیرمجموعه سازمان بهزیستی و ... به موانع موجود و راهکارهای مؤثر و کارآمد جهت حل و فصل حداکثری این آسیب مؤثر اجتماعی واقف شدند که در طول جلسات ثانویه به اطلاع مقامات مسؤول و تصمیم‌گیر رسانده شد، اما متأسفانه عزم لازم در بسیاری از این عزیزان به چشم نمی‌خورد و انفعال فزاینده‌ای را در مواجهه با این مشکل شاهدیم حتی در موردی خاص، اداره کلی با ناهماهنگی و بی‌خردی فاحش در مسیر کاملاً معکوس و مخرب در حال فعالیت است.

 البته مقتضی است به‌عنوان گزارش فعالیت به استحضار مردم عزیز و شریف شهر شیراز و جنابعالی برسانیم که نتیجه مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی در چند ماه گذشته و پیگیری‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان موجب شد که شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم، بر این اساس که هر ساله در پایان سال و با شروع تعطیلات نوروز با اجرای طرحی هماهنگ در سراسر کشور اعتباراتی از جانب ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور به مراکز استان جهت جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهرها و نگهداری سه‌ماهه آنان در کمپ‌های ترک اعتیاد اختصاص می‌یافت که امسال با پیگیری‌های صورت‌ گرفته سهمیه استان فارس به 2 هزار نفر افزایش رسید و همچنین بازه زمانی نیز از سه ماه به شش ماه ارتقا یافت که همین امر باعث شده است تا میزان بسیاری از آسیب‌های ناشی از این موضوع در سطح شهر کنترل و کاهش یابد و زمینه هدایت و بازپروی این عزیزان تا حدوی فراهم شود. اما جناب استاندار باز هم این مشکل به صورت کامل و اساسی مرتفع نشده است و پس از پایان این طرح شش‌ماهه در ابتدای فصل پاییز و اتمام اعتبارات در نظر گرفته شده و خروج این دوستان از کمپ‌ها بدون دریافت حمایت و پشتیبانی‌های پس از خروج و همچنین هم‌زمانی آن با شروع فصل سرما و کاهش برودت هوا، خطر تجربه مجدد خاطرات تلخ سال گذشته چندان دور از ذهن نیست.

 بنابراین لازم است از هم‌اکنون تدابیر و تصمیمات لازم و راهگشا جهت آمادگی دستگاه‌های مسؤول برای حل و فصل ریشه‌ای این مشکل آن هم یک‌بار برای همیشه اتخاذ شود. از همین رو جهت همکاری و هم‌فکری با جنابعالی و مجموعه تحت امرتان در مسیر انتقال تجربیات، اطلاعات و دانش به دست آمده و ارائه الگوی پیشنهادی خود جهت مقابله با موضوع مذکور، تقاضای جلسه خصوصی و تخصصی با آن مقام محترم را داریم.

جناب استاندار در پایان لازم است اعلام داریم که اینجانبان برای شما به‌عنوان نماینده دولت قانونی جمهوری اسلامی احترام و جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم اما مطابق با هشدارهای اعلام شده اگر امسال نیز شاهد اهمال دستگاه‌های دولتی و نتیجتاً هزینه شدن جان انسان دیگری برای این بی‌توجهی‌ها باشیم، مسئولیت و خون‌بهای جان آن انسان را بر عهده استاندار فارس می‌دانیم و یقیناً از مراجع قضایی پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه انجام خواهیم داد. لذا شایسته است شخصاً به این موضوع ورود کنید و مانع از چرک‌آلود شدن صورت زیبای شهرمان و تنزل شأن و جایگاه شهر شیراز در افکار عمومی شوید.

و من الله التوفیق

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

نظرات بینندگان