کد خبر: ۱۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

پذيرش بانوان بدون همراه ‌درهتل‌ها

رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوج‌های دارای صیغه‌نامه را در مراکز اقامتی تشریح و درباره پلمب هاستل‌ها و واحدهای غیرمجاز توضیحاتی ارائه کرد.
مردان جامعه شاید اصلاً ندانند که زنان بدون همراه تا چند سال پیش نمی‌توانستند به آسانی در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مستقر شوند و حتی اگر قصد داشتند که فقط یک شب یا حتی چند ساعت در طول روز در هتل یا مسافرخانه‌ای اقامت کنند، باید به اداره اماکن می‌رفتند و اجازه اقامت می‌گرفتند. هر چند سال‌هاست که این موضوع با شدت و حدت گذشته دنبال نمی‌شود، اما هنوز هم اغلب زنان و یا خانواده‌ها بر همان گمان سابق هستند.

 خبری که سرهنگ داوود افتخاری رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، مبنی بر اینکه سال‌ها است مشکل اقامت «زنان و دختران بدون همراه» (دارای مدرک هویتی) حل شده اما هنوز شاهدیم آن‌ها را در اقامتگاه‌ها نمی‌پذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تاییدیه ارجاع می‌دهند. این کار لازم نیست، خبر خوبی است هر چند با پیگیری‌هایی که پلیس و اداره اماکن انجام می‌دهد می‌توان سوءتفاهم باقیمانده از سال‌ها قبل را زودتر برطرف کرد.

برای اقامت زنان مشکلی نیست
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوج‌های دارای صیغه‌نامه را در مراکز اقامتی تشریح و درباره پلمب هاستل‌ها و واحدهای غیرمجاز توضیحاتی ارائه کرد. 

نشست فصلی اتحادیه مهمانپذیرهای استان تهران با دو موضوع «برخوردهای مالیاتی» و «ضوابط اماکن نیروی انتظامی» در حالی برگزار شد که بیشترین اعتراض مهمانپذیرها، پانسیون‌دارها وهاستل‌دارهای مجاز، به فعالیت غیرمجاز اماکن اقامتی معطوف بود. شاهرخ محمدزاده رئیس اتحادیه مهمانپذیرهای تهران گفت که فهرست و آدرس بسیاری از این اقامتگاه‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار اداره اماکن ناجا قرار داده اما تا کنون برخوردی نشده است.

 اتحادیه هم به لحاظ قانونی اختیار برخورد ندارد. اعتراض مهمانپذیرها بر این بود که آن‌ها به عنوان واحد مجاز مدام باید به مأموران اماکن، مالیات، آب و شهرداری پاسخگو باشند، درحالی‌که در همسایگی آن‌ها اقامتگاه‌های غیرمجاز بی‌آنکه به جایی پاسخگو باشند، درحال فعالیت هستند. محمدزاده همچنین در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای استانداردسازی مهمانپذیرها و پانسیون‌ها توضیحاتی داد و نسبت به فشارهای اداره مالیات معترض شد و گفت: اگر بگویم ما با نوعی زورگویی مواجهیم، بیراه نبوده است.

نظرات بینندگان