کد خبر: ۱۳۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
در نشست خبری تولیت‌های اعتاب کشور مطرح شد؛

داشتن هنر ارتباط گیری با افراد ناآشنا با اهل بیت لازمه اعتاب کشور

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه تسهیل خدمات‌رسانیِ ظاهری و معنوی به زائران در اولویت کاری اماکن مقدسه است، گفت: هنر این قطب های فرهنگی باید این باشد که با افرادِ ناآشنا با اهل بیت ارتباط بگیرند و جذبشان کنند.
به گزارش شیرازه، نشست خبری تولیت‌‌های اعتاب کشور ظهر امروز سی‌ام خرداد ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

....

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هدف اصلی برگزاری اینگونه برنامه‌ها را رسیدن به یک نقطه مطلوبِ تبدیل کردن بقاع مقدس اهل بیت به قطب‌های فرهنگی دانست و گفت: برنامه‌های جدید و قوی‌تری برای هم‌افزایی آستان‌های نورانی در سال جاری نسبت به گذشته داریم، مقدمات خوبی برای انتقال پیام نورانی و مفاهیم دینی فراهم شده و برنامه‌ریزی‌های نسبتا قابل قبولی برای ابتدای کار صورت گرفته است.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با بیان اینکه تسهیل خدمات‌رسانی به زائران و خدمات‌رسانیِ ظاهری و معنوی در اولویت کاری اماکن مقدسه است، اذعان داشت: هنر این قطب های فرهنگی باید این باشد که با افرادِ ناآشنا با اهل بیت ارتباط بگیرند و جذبشان کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به یک روایت مبنی بر اینکه خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را احیا کند اشاره کرد و با اعلام اینکه امام و شهیدان آمدند تا با تلاش ها و خون پاک خود امر اهل بیت را احیا کنند، گفت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، این انتظار وجود دارد که نظام مقدس اسلامی برای احیای امر اهل بیت چه گام هایی را تاکنون برداشته و می تواند بردارد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی بیان کرد: حضور این جمعیت عظیم در ایام اربعین تا قبل از انقلاب سابقه نداشته است، این مراسم معرفت و علوم اهل بیت به مردم منتقل می شود.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی که در حال انجام است از جمله کارها، ابتکارات و گام‌های موثری که اعتاب تجربه‌ها را در اختیار هم بگذارند و هم‌افزا باشند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) برگزاری نشست تولیت‌های حرم‌های مطهر ایران اسلامی را تاثیرگذار در فرهنگ جامعه دانست و گفت: افزایش روزافزون تعداد زائران، معتکفین و نمازگزاران در مساجد از برکات این نظام هستند و اینگونه مسائل حتی در قبل از اربعین نیز وجود نداشت.

سعیدی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی مختلفی برای معرفی امام و امامزادگان جلیل القدر کشور در ایام اربعین صورت می گیرد، اذعان داشت: تجربه‌های بسیاری وجود دارد که لازم است تولیت‌ حرم های مطهر، آنها را در اختیار یکدیگر بگذارند.

وی درخصوص شخصیت حضرت معصومه (س) بیان کرد:‌ایشان مجاهده فی سبیل‌الله و مهاجر الی‌الله بودند که در سن طفولیت با علم پدر خود آشنا و از آن برخوردار شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پاسخ به خبرنگار شیرازه، درخصوص اینکه آیا امکان فراهم شدن زمینه‌ای برای حضور توریست‌های و افرادی که تمایل به تحقیق درباره دین اسلام و تشرف به این دارند در حرم‌ها ایجاد خواهد شد یا نه، اعلام کرد: زائران حرم اهل بیت علیهم السلام تنها شیعیان نیستند و درهای حرمین به روی همه باز است و حتی برخی افراد خارجی حرم‌ها را به عنوان یک میراث فرهنگی و باستانی مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: از برنامه‌های شیراز اطلاعی ندارم اما در قم برنامه‌های مختلفی اجرا می شود، فضا برای حضور توریست‌ها در حرم فراهم شده و درهای حرم در شبانه روز به روی تمامی زائرین باز است.

سعیدی در انتها بیان کرد: افرادِ آشنا با زبان‌های خارجی در حرم مستقر هستند و به سوالات گردشگران پاسخ می‌دهند.

تولیت مسجد مقدس جمکران از افزایش روزافزون مردم در مراکز مذهبی مخصوصا مسجد جمکران خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته بطور میانگین شاهد افزایش ۱۶ درصدی حضور مردم در این مکان مقدس هستیم.

محمدحسن رحیمیان با بیان اینکه مردم ما از مردمِ زمان امام علی و سیدالشهداء به مراتب بهتر هستند، اظهار داشت: تمامی سختی ها، تحریم و فشارهای اقتصادی و غیره که بر روی مردم قرار دارد نه تنها آنها را از دین و اهل بیت جدا نکرده بلکه همواره محب اهل بیت و پشتیبان و پای‌بند به انقلاب و ارزش‌ها هستند.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که ما با تمام توان خود با مشارکت و حمایت مجموعه‌های اعتاب بتوانیم هر چه بیشتر خدمتگزار کوچک این مردم باشیم.
نیلوفر پرتو
نظرات بینندگان