کد خبر: ۱۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

خون ریخته شده مردم به واسطه نا امن بودن خودرو ها گردن مدیر های ناکار آمد است/ دلال ها به درد مدیریت نمی خورند

امام جمعه شیراز مسئله بی کیفیت بودن خودرو را نداشتن متخصص و نیرو ندانست و گفت: مسئله دلالان هستند که مثل اختاپوس بر روی صنعت خودرو کشور افتاده اند و حاضر نیستند برای امنیت جانی مردم تلاش کنند. بعضی از این ها مدیر نیستند و دلال هستند و به درد مدیریت نمی خورد.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نمانده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه یکی از بخش های قابل توجه در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت است افزود: یکی از موضوعات معنویت اخلاص است و در حال حاضر جامعه به نحوی از بیماری ریا رنج می برد. بایستی در جامعه باید اخلاص تبلیغ و ترویج شود و مرام حاکم در جامعه، مرام اخلاص باشد. باید برای خودمان ذره بین بزاریم تا متوجه شویم کار ما برای خدا است یا نه

آیت الله دژکام با استناد به قرآن یک عامل مهم برای اینکه انسان مخلص شود یا کردن از انسان های مخلص نظیر پیامبران در صدر آن ها پیامبر گرامی اسلام و همچنین اهل بیت ایشان دانست و مسئله یاد آوری معاد و مرگ را از چیز هایی دانست که می تواند آدم را خالص کند و افزود: اگر یاد خداوند و معاد از انسان برداشته شود درگیری های ذهنی و ذهنیت های شیطانی برای انسان ایجاد می کند که هیچ خوب نیست.

خون ریخته شده مردم به واسطه نا امن بودن خودرو ها گردن مدیر های ناکار آمد است/ دلال ها به درد مدیریت نمی خورند


امام جمعه شیراز در خطبه دوم ضمن یادآوری هفته گذشته که هفته جهاد کشاورزی بود ابراز داشت: تلاش های وزارت جهاد کشاورزی باید بایستی امروز در جهت مشکلات اقتصاد مقاومتی و جهت گیری رونق تولید مورد توجه مسئولین استان قرار گیرد.

وی با توجه به اینکه عمده تولید و اشتغال استان فارس در بخش کشاورزی است و تولید کننده حدود 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور می باشد افزود: ضمن تشکر از خادمان در این عرصه، توقع داریم جهت گیری کلی نظام در مورد تولیدات زراعی وباغی در استان همانگونه که می گوییم در تولید نقش خوبی داریم، باید در بهره برداری از فن آوری ها و تکنولوژی امروزی هم نقش خوبی داشته باشیم و در این ضمینه بخش تحقیقات باید مورد توجه و حمایت مدیران قرار بگیرد و نباید از تحقیقات توقع درآمد زایی نمی رود و باید به بخش هایی دیگر که متولی درآمد زایی هستند سرویس و راهکار بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن اشاره به عملکرد خوب سامانه موشکی سوم خرداد و سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی پیام ویژه این عملکرد را ناتونای گریز هرگونه هواپیما و پهپاد های دشمنان از تیر رس سامانه موشکی بومی و خود ساخته ما دانست و اظهار داشت: این عزت و عظمت مردم است که به نمایش درآمد.

آیت الله دژکام با اشاره به سخن رهبری که فرمودند: اون فکری که می توانند این سامانه موشکی را بسازد، نمی تواند خودرو شما را اصلاح کند؟ گفت: مشکل در خودرو سازی چیست که این همه بی آبرویی به بار آورده است؟ مسئله نداشتن متخصص و نیرو نیست، مسئله دلالان هستند که مثل اختاپوس بر روی صنعت خودرو کشور افتاده اند و حاضر نیستند برای امنیت جانی مردم تلاش کنند. بعضی از این ها مدیر نیستند و دلال هستند و به درد مدیریت نمی خورد.

وی با اظهار اینکه ضعف و ناتوانی در مدیرت است گفت: خون مردم ما که به واسطه نا امن بودن این خودرو ها ریخته می شود، گردن آن هایی است که مدیرت می کنند و ضعف مدیریتی دارند.

امام جمعه شیراز: مسئولان نظام باید نسبت به دارایی هایشان پاسخگو باشند و قانون در این ضمینه داریم که قوه قضاییه شروع کرده است.این یک ضعف است که حرف گفته می شود ولی نتیجه نمی گیریم. مردم ما باید اگر حرف و مطالبه حقی زدند، نتیجه آن را هم ببینند.

برای ایفای نقش اجرای عدل و عدالت از سوی قوه قضاییه دو چیز لازم است که افزایش دانش کسانی که در مجموعه قوه قضاییه کار می کنند و ارتقاع عدالت و تقوا در افراد. اگر کسانی که در جایگاه قضاوت هستند سطح عالی تخصص نداشته باشند، نمی توانند خوب ایفای نقش کنند.

امام جمعه شیراز برای رونق تولید و اشتغال در استان ضمن اعلام مشکلات و نیاز های کار آفرینان تصریح کرد: صدور مجوز برای جوان بیکار کارآفرین را طولانی نکنید و در بحث دانش بنیان ها و صنعت بک همت عالی باید صورت گیرد و ضعف ما در نداشتن انسجام 15 ارگانی است که در زمینه اشتغال فعالیت دارند. باید همه بنشینند و یک جمع بندی درستی صورت بگیرد.

گفتنی است سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه هفته آینده شهر شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس می باشد.
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان