کد خبر: ۱۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

کتابدار فارس برگزیده جشنواره ملی قصه گویی نهاد شد

سعیده عزیزی کتابدار استان فارس در نخستین جشنواره ملی قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور یکی از چهار برگزیده جشنواره شد.
به گزارش شیرازه، نخستین جشنواره ملی قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور 56 کتابدار برگزیده در جشنواره های قصه گویی منطقه ای نهاد، در سه روز برگزار شد که در آیین اختتامیه این جشنواره با نظر هیئت داوران چهار کتابدار، برگزیده و سه کتابدار، شایسته تقدیر شناخته شدند.

آیین اختتامیه این جشنواره پس از ۳ روز اجرای برنامه های قصه گویی و اعلام نظر هیئت داوران، عصر روز پنج شنبه 30 خرداد با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

در این مراسم، سعیده عزیزی کتابدار کتابخانه مشارکتی مهرنگ مهرگان شهرستان مرودشت فارس که قصه گویی در حوزه ناشنوایان را دنبال می کند، در کنار خدیجه جولایی و  طوبی شیرکانی از بوشهر و پرشنگ سنگین آبادی از کردستان به عنوان برگزیدگان این جشنواره تقدیر شدند. همچنین سمیه اصحاب صحف از یزد، مصطفی جعفری جوزائی از اصفهان و و اکرم فتحی از مازندران نیز در این مرحله شایسته
تقدیر شناخته شدند.

کتابدار فارس برگزیده جشنواره ملی قصه گویی نهاد شد

داوری نخستین جشنواره ملی قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  را نرگس جعفری، ملک چیذری، غلامعلی کیومرثی و حمیدرضا شاه آبادی برعهده داشتند که در پایان از هیئت داوران این جشنواره قدردانی شد.

کتابدار قصه‌گوی جوانی که قصه را با زبان اشاره خواند

سعیده عزیزی کتابدار  ۲۱ ساله استان فارس در گفت و گو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  گفت: یک سال و نیم است که کتابدارم و از دوره دبیرستان عضو کتابخانه بودم و بسیار علاقمند بودم وارد این حرفه شوم.

وی افزود: یک سال است که بحث قصه گویی را جدی تر دنبال می کنم و هفته ای یکبار در مهدکودک ها قصه می گویم.

برگزیده این دوره از جشنواره تصریح کرد: من در جشنواره احساس خوبی داشتم چرا که از تجربه های دیگران استفاده می‌کنم. قصه گویی یک کار خلاقانه است و حضور در این جشنواره باعث می‌شود ایده های تازه بگیرم.

این کتابدار اضافه کرد: در این دوره برای اولین بار قصه ای با زبان اشاره برای ناشنوایان گفتم و هدفم این بود که قصه را همانند سایر کودکان به دنیای ناشنوایان وارد کنم.

عزیزی افزود: کودکانی که اهل خواندن و تفکر باشند قصه گویی برایشان بسیار مؤثر است، باید قصه را بشنوند و قصه گویی کنند و البته کمتر کودکی است که اینکار را دوست نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان